Bekentenissen van een horlogeverzamelaar

Lijkt me inderdaad een prima manier om de hobby te beleven.
Ik deel deze manier behoorlijk. Als ik het gevoel heb iets ‘goed’ gekocht te hebben :rofl: is voor mij deel van de hobby.

1 like

Mijn vrouw is kritisch maar ze weet dat ik onze financien goed beheer en ik hou een overzicht bij van de in en verkoopprijs van de horloges en dat zit ik wel goed

Recent nog een horloge verkocht dat 11 keer meer opbracht dan wat ik er voor betaald had

1 like

Oeh dat gaat wel ver :rofl: dat riekt naar handel…

Neehoor, want ik houd horloges vaak jaren, voordat ik ze weer verkoop

Ik had in het verleden de nodige Omega Speedmasters en met name Omega Seamaster Chrono’s, die kocht ik alle toendertijd voor rond de 1000 euro

Heb ze later voor rond de 1500 euro verkocht, d’as achteraf gezien niet handig, die had ik langer moeten vasthouden… :expressionless:

Boeien! Je hebt voor noppes dat horloge gedragen. Dat is toch meer dan prima imho… Anders wordt het wel heel erg handel en/of investering

Wederom, het 1 sluit het ander niet uit, maar mijn prio ligt niet op winst maken, maar genieten van het horloge

1 like

Het fijne van het horlogeforum is dat door liefhebbers voor liefhebbers is. Je weet dat je van een medeforumgenoot nooit een kat in de zak koopt en bij teleurstelling dat het in de minne word geschikt

En dat de HF’ers hun horloge doorgaans voordelig weten aan te schaffen en dat dan ook weer doorgeven bij verkoop aan de volgende forumgenoot, zo blijft de hobby leuk voor mij :slightly_smiling_face:

5 likes

Dit gaat de goede kant op vwbt rendement !

1 like

Bij het verlaten van de winkel was die gelijk de helft minder waard. :scream: :rofl:

4 likes

:rofl: En ik maar hopen op een oudedagsvoorziening…

1 like

Als ik alleen thuis ben, dan pak ik weleens de doos en dan drinken we samen koffie met een koekske.

5 likes

Die bouwen we af.

Wij doen dat niet, na bijna 12 jaar. Hebben alle twee eigen rekeningen, maar ook een gedeelde rekening voor alle gezamelijke kosten. Ruzieën nooit over geld, terwijl ik alleen maar stellen ken met gebakkelei over hoe ze elk met het gemeenschappelijke geld omgaan.

Doe ik ook. Zoveel geld voor een omega :cold_face:

Ik LAT, dus heb ik geen last van de mening van een vrouw, huis kopen doe ik nooit en nooit meer…die markt is ook over de zeik, pensioen opbouwen…kan beter een staatslot kopen. Sparen…kost tegenwoordig ook geld.
Nee hoor…lekker uitgeven, mooie dingen kopen, vakanties…voor je het weet heb je een tuin op je buik. Maak mij niet zo druk meer wat een ander ervan denkt…
Weet inmiddels wel dat ik het bij Rolex hou…mooie horloges en het genieten daarvan kost als ik ze zat ben niet veel of geen geld. Kan ook genieten als een HF lid een mooie Breitling heeft en zijn verhaal hier deelt maar koop ze zelf niet meer…

2 likes

Nu dus niet meer, wij bewijzen het tegendeel :wink: het is geven en nemen in een relatie hé…

Al is ‘kennen’ een groot woord.

Denk dat elk stel z’n manier zoekt. Wij hebben ook echt geen discussies over geld, gaat heel natuurlijk zo. Denk dat we dit al zo’n 10 jaar zo doen en echt 0 ruzies gehad. :stuck_out_tongue:

het enige voordeel dat ik en de vrouw hebben is dat we getrouwd zijn maar onze “portefeuille” niet :ok_hand:
we hebben in het prille begin van onze relatie afgesproken wie wat ging betalen en voor de rest werd er dan niet gekibbeld over wat ik of zij kocht.
nu niet beginnen te denken dat ik er warmpjes inzat, ook ik heb elke munt door de jaren heen doormidden moeten “bijten” schulden aflossen, kinderen opvoeden maar als er elke maand wat over was deed ik er mee wat ikzelf wilde :smiley:
rijk ben ik nooit geweest en nu ben ik op een ouderdom dat ik het ook niet meer hoef :wink:

2 likes

Leuk topic! Elke hobby heeft twee kosten: tijd en geld.

Tijd valt best wel mee. Dit is vooral online (HF, YT, artikels) en meestal tussendoor in verloren momenten of wanneer mijn vriendin televisie kijkt.

Heb recent aardig wat aankopen gedaan en alles samen is dat wel een bedrag. Ik werk gewoon in loondienst en leg prioriteiten in uitgaven. Horloges komen achteraan, dus voor elk stuk moet ik sparen. Verder flipper ik niet en heb al zeker niet de illusie dat ik investeer in horloges.

Ben echter wel overtuigd dat ik gelukkiger zou zijn indien ik wat minder bezig zou zijn met dergelijke materialistische zaken. Komend jaar wil ik enkele andere (tijdrovende) hobby’s stoppen om meer tijd te steken in gezin/huishouden.

2 likes

Als ze naar de prijs moeten vragen is dat juist een teken dat je géén patser bent. Daarbij is een fois niet bepaald protserig. Dus wees gerust, je bent zeker geen patser!

1 like

Hier bijna dagelijks ruzie :
Mijn vrouw bulkt van de poen ( goeie baan èn oud geld ) maar ze wil geen en/of-rekening !
Wat zei ze nou laatst ?
'Ik een beetje pannenzegels sparen bij AH, terwijl jij een Eichi bestelt? Dacht het niet.’

4 likes