Belachelijk. NA. Tech’nos’ technomatic

Ik weet gewoon niet hoe ik het moet omschrijven. Echt niet. Geen idee waar te beginnen.
Het begon met een plaatje van een Technos lang geleden. Ik vind dit een heel bijzonder merk met bijzondere horloges. Niet allemaal natuurlijk maar bepaalde series… wow.

EBay Frankrijk. Ik zocht naar een Technos met een onvervalste jaren zeventig uitstraling. Kwam via Google op een advertentie van een Walloniër en drukte gewoon gelijk op kopen. Ergens dacht ik gewoon : ‘dit is te mooi om waar te zijn dus ik doe het’. Normaal gezien absoluut af te raden maar aangezien ik ondertussen weet waar ik op moet letten voelde het niet als een achterlijke actie. Waarvan acte.

Bij thuiskomst lag er een pakketje op tafel. POST BE. Yes.

Wat er daarna volgde voelde als kerst 1982.
Ik was toen 8 jaar oud en het was zo’n kerst dat alles meezat. Witte straten. Warm huis. De geur van warme chocolademelk en mijn moeder die het kerstdiner aan het voorbereiden was. Papa vroeg thuis en kerstmuziek uit de boxen van de platenspeler. Onder de kerstboom pakketjes. Met namen erop. We waren met vijf en mijn vader verdiende modaal. We kwamen niets tekort.

Die avond hoopte ik enorm op een autootje dat ik bij de Bart Smit had gezien toen ik met mijn moeder een verjaardagscadeau voor mijn neefje kocht. Een rode Simca 1:43 met vering en deurtjes en kofferbak die open konden. Wat een bak.

Pakjesavond… Die avond had ik al 3 pakjes uitgepakt en mijn best gedaan zo blij mogelijk te reageren. Maar die Simca, die bleef maar rondrijden in mijn hoofd.

Het laatste pakje was te klein, te licht en het kon hem simpelweg niet zijn… ik had hem wel laten zien in de Bart Smit maar mama was haastig aan het zoeken naar iets voor mijn neefje. Ooit… ooit…

Het papier scheurde ik er tergend langzaam af en ik zag het logo van Siku… nee? En ja hoor… daar kwam mijn droomautootje tevoorschijn. De rest van de avond kan ik mij niet meer herinneren… ik heb alleen maar gekeken, gereden, gedaan of we met de familie op stap waren in de simca en gepraat met de denkbeeldige bestuurders die om de één of andere reden elke 2 meter in en uit MOESTEN stappen. Haha

Gisteren gebeurde mij ongeveer hetzelfde. Alles wat ik niet durfde te hopen werd bewaarheid. Wat een belachelijk mooi horloge. In 40 jaar tijd is er werkelijk helemaal niets veranderd aan deze Technos. En ik kwam tot de conclusie dat ik dus ook niets veranderd ben. Blij als een kind.
What’s in a name, maar deze is echt techNOS

122 likes

Je verhaal is zeker zo mooi als het horloge! :ok_hand: Enjoy!

1 like

Heerlijk om te lezen. En ik vind het een heel mooi horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Heel gaaf ding👍

1 like

Lekker gevoel is dat hè? Heerlijk als je je weer even kind kunt voelen.
Mooi horloge ook :ok_hand:t3: veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Het leven kan één groot feest zijn.
Men moet alleen zelf de slingers ophangen!!

En als ik zo op jou enthousiasme af ga,
dan kan ik alleen maar concluderen dat deze ‘Technos’ jou een gelukkige tijd bezorgd!!
Geniet er derhalve met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Super leuk geschreven!
En van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. :tada:

1 like

Mooi verhaal en het horloge vind ik werkelijk schitterend.
Veel plezier ervan gewenst.

1 like

Prachtig verhaal en dito horloge! :heart_eyes:

1 like

Die heeft een beeldschone wijzerplaat

1 like

Wat mooi om je enthousiasme te lezen. We zijn van binnen altijd kinderen. En wat een prachtig horloge! Draag hem in gezondheid.

1 like

Prachtig horloge!!! :ok_hand:t2:

1 like

Wow, uitstekende conditie zo te zien, echt NOS wordt met de dag schaarser neem ik aan. Welke taal is de dag? Grieks?

1 like

Schitterende Technos.
Heerlijk verhaal ook.
:+1::+1::+1:

1 like

Klopt, Griekse dagaanduiding. Leerzaam. :grimacing:

Mooi horloge! Je adres gegevens lijken nu trouwens openbaar via 1ste foto. Weet niet of dat de bedoeling is?

1 like

Daar word je blij van, van zo’n verhaal. Prachtig horloge!

1 like

Dank je! Had het niet in de gaten! Mocht je langs willen komen, even vantevoren laten weten. :joy:

2 likes

Leuk verhaal, en een heel mooi horloge. Nog in prachtige staat zeg :+1:t2:

1 like

Fucking gaaf ding. Congrats.

1 like