Ik heb vandaag een voor mijn doen erg belangrijk gesprek.
Ik heb besloten na 2.5 jaar lang een moeilijke periode te hebben gehad, weer naar school te gaan. Dit gesprek is puur ter introductie, maar toch wil ik graag een goede indruk achterlaten. Nu wilde ik graag weten welk horloge jullie denken dat het beste geschikt is voor deze gelegenheid.
Ik heb eventueel ook nog een zwarte nato en Z22 seiko rubber die op bovenstaande horloges past.
Daarnaast hebben ze alle drie een 22mm bandaanzet, dus ik kan ook onderling wisselen.
Ik zou zelf voor de MK2 gaan. Deze ziet er naar mijn idee het meest zakelijk uit. De Sinn is mogelijk iets te dik en de Seiko misschien iets te ‘speels’? Ik vind alle drie horloges overigens erg mooi, maar de MK2 zou mijn eerste keus zijn bij een dergelijk gesprek. In ieder geval succes alvast met het gesprek!
Jij gaat toch naar dat gesprek, waarom bepaal je
het niet zelf?
Uiteindelijk bepaal ik het natuurlijk zelf. Maar ik hecht wel veel waarde aan de input van anderen. Ik moet tenslotte niet mezelf, maar iemand anders overtuigen dat ik op deze school thuis hoor.
Jij zou toch moeten weten hoe het is. Jij had nota bene een topic met bijna 500 posts over welk horloge je moest kopen… Wij hadden ook gelijk het topic teniet kunnen doen door te zeggen ‘jij koopt toch het horloge, waarom bepaal je het niet zelf’ maar dat deden we niet, omdat we weten hoe het voelt
Ik zou ook voor de MK2 gaan. Die ziet er naar mijn mening ook het netst uit.
Maar het hangt ook van de opleiding af. Is het een technische opleiding, dan zijn ze mogelijk onder de indruk van U1 op staal. Als het klokje ze opvalt en de sfeer wat informeel is (!), dan kun je er wat dieper op in gaan, de duikersextensie bijv. demonsteren.
Is het een economische opleiding, de MK2 wellicht met een zwart lederen bandje onder je pak?
Voor mijn sollicitatiegesprek had ik deze onder m’n effen zwarte pak. Vind em wel netjes en toch iets sportiefs/vlots hebben. Apart, maar niet te druk.
Ik denk dat je gewoon het horloge moet omdoen waar je je het beste bij op het gemak voelt. Dan straal je vanzelf al meer rust uit en voel je ook zekerder. Dan gaat een gesprek vanzelf beter. Ik denk dat ikzelf van deze 3 de Sinn zou omdoen.Straalt rust uit en is bijzonder. Misschien vragen ze er iets over, omdat hij er bijzonder uit ziet heb je meteen een ijsbreker.
De CW. Begrijp je zenuwen heb vorig jaar eenzelfde gesprek gehad na 2 jaar gewerkt te hebben. Toen had ik mijn (enige) danish design om en de opleidingcoordinator ook. Zoals al eerder gezegd is: dit kan een hele goede ijsbreker zijn.
Ben ook aangenomen op de school, of dit lag aan het horloge of de toets die ik heb gemaakt…daar ben ik nog steeds niet uit
Mee eens. Ik vind het een onmogelijke vraag. Jij weet waar je naar toe gaat en met wie je een gesprek hebt. De kans is groot dat je gesprekspartner niet eens naar je horloge kijkt. Of is het de opleiding in Schoonhoven misschien?
Mee eens. Ik vind het een onmogelijke vraag. Jij
weet waar je naar toe gaat en met wie je een
gesprek hebt. De kans is groot dat je
gesprekspartner niet eens naar je horloge kijkt.
Of is het de opleiding in Schoonhoven misschien?
hans
Dat is wel mijn doel, maar dit is puur voor de laatste twee jaar Havo.
Wil mijn havo afmaken, en daarna naar Schoonhoven De school waar ik heen ga is het Luzac, een particuliere school.
Ik zou voor de Sinn gaan, op staal.
De CW lijkt voor mensen die niks van horloges weten naar mijn idee teveel op allerlei goedkope (quartz) horloges die tegenwoordig door erg veel mensen worden gedragen. Ik geef zelf les en veel van mijn studenten hebben zoiets om. Niet te vergelijken met de echte CW natuurlijk, maar een leek ziet waarschijnlijk het verschil niet echt…
Mag ik vragen waarom een particuliere school? Zit
hier in jouw situatie voordelen aan?
Edit: kwam te lomp over
Ja, voordelen heeft het zeker. Ben van plan 2 jaar in één te gaan doen, en na 2.5 jaar weinig aan school gedaan te hebben is dit een behoorlijke overgang. Particulier biedt mij de extra aandacht die ik fijn vind. Maar dit is slechts om te kijken hoe het nou is, het Luzac. Daarna is het kijken of ik misschien toch beter bij een ‘standaard’ leerfabriek (;)) moet blijven. Kosten vind ik absurd hoog, en al helemaal omdat ik het niet zelf betaal. Wil mijn ouders liever niet onnodig met zoiets groots belasten, ookal staan ze helemaal achter mijn keuze.
Maar goed, dit is een horlogeforum
Ik denk dat ik vanmiddag voor de Sinn ga. Is toch iets specialer dan de CW
Ik wil je vooral heel veel succes wensen bij het vinden van een nieuwe school. Ik ken een paar mensen die er hebben gezeten en die zijn allemaal erg positief over Luzac. De prijzen zijn natuurlijk wel bizar. Maar als dit is wat je nodig hebt, is het het waard!
Over je horloge: Ik zou de Sinn op rubber omdoen. Kan idd een mooi gespreksonderwerp zijn.