Belastingdienst en onze horloges

Vanochtend hoorde ik op BNR radio dat de belastingdienst ook interesse toont voor de handel die (o.a. leden van ons horlogeforum) particulieren sluiten via e-Bay. Als dat meer ‘dan incidenteel van aard is’ dan moet over de verworven winst inkomstenbelasting worden betaald. Wat nu incidenteel is in dit verband werd mij niet duidelijk, wel duidelijk is dat de fiscus meer dan belangstellend is en controles uitvoert. Mogelijk dat iemand van de blauwe enveloppenbrigade onder ons is op het forum en wat meer toelichting kan geven; voorkomen is beter dan genezen.

Met vriendelijke groet,

Bojo

Ik vind het prima als ik dan ook de inkoop mag aftrekken. En het verlies bij wederverkoop :smiley:

Het gaat hier om de grote internethandelaren die geen KvK inschrijving hebben en niets afdragen.
Niet om de koopzieke lezers van dit forum die, als de héb eenmaal daar is, weer op zoek gaan naar de volgende buitenkans.
Wie die koopzieke lezerS precies zijn weet ik niet precies maar die ene die ik ken kijkt me altijd glimlachend aan boven de wastafel, haha
Jur