Belastingvrij invoeren

Goedemorgen heren,

Ik ben weer eens van plan om een horloge te gaan bestellen in Singapore. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie weet hoe hoog het bedrag is dat vrijstelling van belasting geeft. Op de site van de belastingdienst staat dat je maximaal 430 Euro aan waarde mag importeren, maar ik twijfel daaraan. Iemand ervaring mee?

volgens mij is het maar 22 euro als je het laat opsturen

Volgens mij geldt er nog een behoorlijk bedrag voor ‘eigen invoer’ in je koffer, maar met de post is het echt tientjeswerk.

bert Schreef:

Goedemorgen heren,

Ik ben weer eens van plan om een horloge te gaan
bestellen in Singapore. Nu ben ik benieuwd of
iemand van jullie weet hoe hoog het bedrag is dat
vrijstelling van belasting geeft. Op de site van
de belastingdienst staat dat je maximaal 430 Euro
aan waarde mag importeren, maar ik twijfel
daaraan. Iemand ervaring mee?

Je hebt het over bestellen, dus niet niet zelf meenemen?

Dan gelden de volgende regels:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/goederen_ontvangen_uit_buitenland_oa_internetaankopen/hoeveel_belasting_moet_ik_betalen_bij_invoer/hoeveel_belasting_moet_ik_betalen_bij_invoer

en de volgende vrijstellingen:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/goederen_ontvangen_uit_buitenland_oa_internetaankopen/wanneer_hoef_ik_geen_of_minder_belasting_te_betalen/wanneer_hoef_ik_geen_of_minder_belastingen_te_betalen

Die €430 vrijstelling is als je het in je eigen reisbagage meeneemt:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/ik_reis_vanuit_een_niet_eu_land_naar_nederland

Dank jullie wel, volgens mij kan het inderdaad aardig oplopen

Pb van Bidle gehad. Conclusie tot 150 Euro geen kosten, daarboven gaan de aasgieren cashen. Bedankt Bidle

bert Schreef:

Pb van Bidle gehad. Conclusie tot 150 Euro geen
kosten, daarboven gaan de aasgieren cashen.
Bedankt Bidle

dat stond ik die post van meijerhj ook al in die linkjes van de belastingdiest:)

Maar het is ook een kwestie van geluk hebben, ze controleren niet alles natuurlijk en als de verzendende partij er een lager bedrag opzet, dan kan dat ook al schelen:)

Ik ben al een keertje door de douane gesneaked, had toen mazzel met een titanium Samurai bij higuchi vandaan, scheelde lekker wat centjes

Als je niet “gesnaaid wil worden door de aasgieren” koop dan gewoon niets.
Of koop binnen de EU, dan betaal je ook wel belasting maar dan zit het al in de prijs verwerkt en is de verkoper een beetje de aasgier. Maar dan is het niet zo opzichtig.
Wil je helemaal geen belasting betalen, ga dan in Griekenland wonen.
Daar is het nog vaker droog en zonnig ook.

bert Schreef:

Pb van Bidle gehad. Conclusie tot 150 Euro geen
kosten, daarboven gaan de aasgieren cashen.
Bedankt Bidle

Voor alle duidelijkheid: Boven € 22 tot € 150 geen douanerechten maar WEL omzetbelasting. En daarnaast mag je de afhandelaar (zoals UPS, Fedex, PostNL e.d.) ook nog een vergoeding betalen, voor het feit dat zij je pakje hebben aangegeven. Deze afhandelaars zien deze activiteit als een profit-centre, dus er glipt steeds minder langs. Ja en de truc met een lagere waarde, kennen ze ook al.

In Griekenland geen belasting betalen is makkelijk nu, ze verdienen er geen snars, dan hoef je ook niet veel te betalen

Farone Schreef:

kwestie van geluk hebben, ze
controleren niet alles natuurlijk en als de
verzendende partij er een lager bedrag opzet, dan
kan dat ook al schelen:)

Nee, ze controleren niet alles. Maar als bijvoorbeeld “watch” opstaat en de waarde is gift of slechts USD 20, dan zeker wel. En al iemand zo slim is om er bijv. “Mechanical Instrument” of “Timing Device” op te zetten om het begrip horloge te vemijden, dat hebben ze ook al 1000x mee gemaakt. Ze maken het open en bepalen de waarde “ambtshalve”. Het is dan aan jou om de werkelijke waarde te bewijzen. En als ze een goede dag hebben, heb je nog een kans dat ze luisteren ook.

De douane heeft inmiddels ook door dat er wel absurd veel gifts vanuit Azie richting Nederland worden verstuurd.
Wat dat betreft kan je er beter vanuit gaan dat je gewoon moet betalen dan kan het enkel meevallen. Het is alleen dan even de vraag of het gebrek aan garantie (of extra kosten bij het uitvoeren van de garantie als het nodig is) de besparing waard is :).

+1

Klopt!

Vrienelijke groeten.

N.Visser.

Pakketjes uit b.v singapore willen wel eens via duitsland de EU binnen komen.
Dan is de kans groter dat er niets bij komt aan kosten.
Schijnbaar zijn de oosterburen minder lastig met invoer.

gr Ron

Dank je Ron