Een fashion watch, maar met een twist.
Persoonlijk niks voor mij, maar goed dat er ook in België nog horlogemakers actief zijn
Opzich een best geslaagd ontwerp en ik vind de lugs wel wat hebben. Maar dit horloge is wel weer het zoveelste minimalistische ontwerp. Vraag me af wat zij dan nog extra te brengen hebben en wat ze onderscheid van de rest. Ik vind de prijs vrij fors ook. Het horloge lijkt het niet slecht te doen daar en ze hebben al bijna hun doel bereikt
Ik dacht dat we zouden stoppen met die kickstarter initiatieven op HF of in elk geval een centraal topic hiervoor te openen. Het zijn voor de liefhebben vaak oninteressante modellen.
Ressence doet het toch echt niet slecht hoor
Gavox, Ice watch, Lebeau Courally, Raidillon zijn de eerste Belgische horlogemerken waar ik zo aan denk.
Die laatste 15 seconden van dat filmpje doen wel erg afbreuk…
Die zullen er vast zijn, maar de makers van deze horloges zullen vooral in China wonen/werken.
Dat is zeker het geval voor Ice watch …
en hopelijk veel minder het geval van Lebau Courally, die zouden de Zwitserse manufacture IMH in hun bezit hebben.
Heb een tijdje geleden voor mijn vrouw een Tamawa horloge gekocht.
Op het kwarts uurwerkje na in ieder geval echt Belgisch fabrikaat. En tenminste ook nog origineel design en materiaalgebruik… (bakeliet)
http://www.tamawa.be/en/6-watches

Wat is de twist, ik zie het zoveelste minimalistische trend horloge voor waarschijnlijk een prijs waar iets veel mooiers voor gehaald kan worden.
ook van Belgische oorsprong
Ik vond het acetaatrandje wel origineel. Verder ben ik ook geen fan van het design hoor, maar ik was nog zo naïef om te denken dat er niet zoveel gebeurde op het gebied van horloges in België. I was wrong
Mijn god, die kénde ik niet. Heel mooi. Heel duur wel.
Ice Watch is ook Belgisch. Niet meteen haute horlogerie, maar wel een succesverhaal.
De naam is imo gigantisch slecht gekozen als je een internationaal publiek wil aanspreken. Het ontwerp vind ik vrij doorsnee, weinig bijzonder. De kroon lijkt me iets dat typisch wordt aangeschaft door microbands. De Portsea van Melbourne Watch Company heeft ook iets soortgelijk en dat werkt niet bepaald fantastisch. De kroon verdraaien is vrij moeilijk door de kleine omvang en is eveneens erg laag tegen de kast gepositioneerd.