Hier wat foto’s van mijn nieuwste aanwinst gekocht tijdens een weekje Belgie :
een echte Nicky Vankets. Schijnt in Belgie een wereldberoemde ontwerper te zijn, maar ik had er nog nooit van gehoord. (Manu waarschijnlijk wel:)) En heeft nu ook een paar horloges ontworpen, laten maken. Ik ging vooral voor de kast van de klok die fraai in elkaar zit met de beweegbare lugs.
Echter, als ik de wijzerplaat onder een vergrootglas bekijk, valt mij op dat die ook erg goed gemaakt is, ik bedoel zonder ongeregeldheden o.i.d.
En hij loopt behoorlijk zuiver, in 24 uur nog niet op een afwijking kunnen betrappen. Geen idee wat voor uurwerk er in zit, de verkoopster wist mij dat ook niet te vertellen, wel dat ze bijna flauw viel toen ik vertelde dat ik nog nooit van Nicky Vankets gehoord had…
Eveneens, nog nooit gehoord van het horlogemerk Nicky Vankets!!
Doch na deze succesvolle creatie komt daar verandering in.
Want eerlijk is eerlijk, dit is een toppertje van estetisch horlogevernuft.
Een robuuste kast met prachtige lugs, een wijzerplaat welke niet alleen mooi is om te zien, doch ook bijzonder functioneel is.
Deze aankoop zal je beslist blijven bekoren!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze geslaagde Belgische Formatie.
Als Belg kan ik inderdaad bevestigen dat NVK “big in Belgium” is! (wat uiteraard bijzonder relatief is). Mijn vrouw haar trouwjurk was van zijn hand, en daardoor was het de mooiste dag van haar leven.
Ik had al gehoord dat hij een horloge-collectie op de markt zou brengen, maar had verwacht dat dit niets zou zijn… Blij te horen dus dat de kwaliteit best meevalt! (tu)