Belgische horloges: Noon!

Noon is een Belgisch horlogemerk.

Ik wil zelf een nieuwe Noon GINITY kopen (als ik een verdeler in de buurt vindt, tenminste).
Ze zijn prachtig, vrienden van ons hebben er elk eentje.
Ik wist niet dat er Belgische horloges bestaan.

Heeft iemand ze ook al gezien? Ik zou graag jullie mening weten over deze horloges.

Mooie tip! Ik kom alleen miss Belgie tegen als ik Google en dat bevalt prima! B)-

Ja ik heb hetzelfde “probleem”. Als ik Google op foto’s op Noon Ginity krijg ik genoeg resultaten maar het zijn alleen maar dames in badpakken, geen horloge. Jammer :sunglasses:

Zie http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8095&highlight=noon

:wink:

dit is geen merk!

dit zijn zonnebrillen!

Nee, hoor, het is echt een merk. Hier een foto van een Ginity:

En nog meer foto’s: http://allyoucanupload.webshots.com/v/2003722978004003059

Ziet er erg goedkoop uit maar het heeft tenminste een eigen identiteit…

Het bestaat toch echt…

@ Horlogepraat: Volgens mij heb je de Caps Lock aan.

Ach je moet er van houden. ik vind ze te modern voor mij, maar gelukkig verschillen smaken (nogal;)).
Dit is ook nog een variatie van dit type:
http://forums.watchuseek.com/attachment.php?s=0d46b49bbd7972d0bfa1c8245a04d88b&attachmentid=79945&d=1199137352

Groeten, Tom Vreeken.

En het is gewoon spam…

Tom Koerts Schreef:

En het is gewoon spam…

Inderdaad, heb ook eens even op google gekeken, en op alle denkbare fora zie je één enkele post van iemand die het heeft over dit ongeëvenaarde Belgische horloge… telkens met een andere nickname uiteraard, de ene keer heeft ie er zogezegd zelf 2 gekocht, dan is het zijn vriend of vriendin die er een heeft, de ene keer is het een hij, dan is het een zij… dat alleen is al reden genoeg voor mij om er geen aandacht aan te schenken. Dat, én het feit dat er waarschijnlijk een quartz-uurwerkje in zit en terwijl ze 400 of 500 EUR voor het onding vragen.

C.

Comit Schreef:

Tom Koerts Schreef:


En het is gewoon spam…

Inderdaad, heb ook eens even op google gekeken, en
op alle denkbare fora zie je één enkele post van
iemand die het heeft over dit ongeëvenaarde
Belgische horloge… telkens met een andere
nickname uiteraard, de ene keer heeft ie er
zogezegd zelf 2 gekocht, dan is het zijn vriend of
vriendin die er een heeft, de ene keer is het een
hij, dan is het een zij… dat alleen is al reden
genoeg voor mij om er geen aandacht aan te
schenken. Dat, én het feit dat er waarschijnlijk
een quartz-uurwerkje in zit en terwijl ze 400 of
500 EUR voor het onding vragen.

C.

Gewoon verwijderen.

Pizzahellebaut heeft vrienden die zon belgisch onding (naar mijn mening) hebben gekocht en dan vraagt hij aan het forum of iemand weet waar ze worden verkocht?

Ik voel een belgengrap opkomen… Aangezien ik kersvers op dit forum zit, hou ik deze voor me. Het is niet mijn bedoeling om andere Belgische forummers te beledigen

Ryan

majary Schreef:

Comit Schreef:


Tom Koerts Schreef:



En het is gewoon spam…

Inderdaad, heb ook eens even op google gekeken,
en
op alle denkbare fora zie je één enkele post
van
iemand die het heeft over dit ongeëvenaarde
Belgische horloge… telkens met een andere
nickname uiteraard, de ene keer heeft ie er
zogezegd zelf 2 gekocht, dan is het zijn vriend
of
vriendin die er een heeft, de ene keer is het
een
hij, dan is het een zij… dat alleen is al
reden
genoeg voor mij om er geen aandacht aan te
schenken. Dat, én het feit dat er
waarschijnlijk
een quartz-uurwerkje in zit en terwijl ze 400
of
500 EUR voor het onding vragen.

C.

Gewoon verwijderen.

Eens, verwijderen deze post

Henrik, sluit deze rommel eens !
Slotje op of gewoon verwijderen !!!
Kijk eens hoeveel aandacht deze pipo krijgt !
Normaal gebruik ik deze smiley nooit, maar nu… :X

Ik ben zeer opgetogen met de verwelkomingen op dit forum.

Ik ben er zeer enthousiast over, over de GINITY.
Ik kan zeker ook verdragen dat anderen mijn mening niet delen.

Ik heb op 2 sites melding gemaakt van dit horloge.

ik vind 2 zaken die er voor mij uitspringen:
NooN heeft een horloge gemaakt met 2 Belgische mediamadammen.
Dus met leken, eigenlijk: zij stonden in voor het ontwerp.
Ik kan mij voorstellen dat horloges maken met mensen die die voor de eerste keer doen, niet zo simpel moet zijn.

En dat is net wat mij aanspreekt in dit horloge:
De eigenheid en de stijlbreuk. Ik wil zeker nog meer horen van NooN in de toekomst.

O,ja: voor hen die twijfelen aan mijn oprechtheid: NooN is natuurlijk niet mijn alles overheersende favoriete horlogemerk. globaal ben ik zot van;

Jacon en Co: de Quentin
Greubel forsey : met de dubbele tourbillon onder 30°
. . .

Maar dan spreken we natuurlijk over een ander niveau van horloges.
De Noon’s vergelijken met dergelijke merken is gewoon idioot. Alles moet in zijn context worden bekenen.

Een bevriend koppel hebben er elk één gekocht. Toen zij in West Vlaandern waren.
Maar als persoon met beperkte mobiliteit, probeer ik dingen in mijn buurt te vinden. (ik maak gebruik van een rolwagen.)

En aan de Belgen: wat een aangename verandering zou het zijn mochten wij meer onze eigen merken steunen. Ik wist vroeger niet dat er Belgische horloges bestaan.Ik hoop dat ze doorbreken en dat ze straks te koop zijn in gans Europa.
En ze zijn wel mooi van ontwerp,met die druppeltjes en zo.

groetjes

Pizza

Beste Pizza,

Je had je waarschijnlijk het onthaal wel wat anders voorgesteld en daar kan ik 100% inkomen. Maar we zijn zeker niet “kwaadaardig” hoor ! :wink:

In elk geval, ik wens je welkom op dit forum.

Blijf het volgen en je zal zien dat het hier normaal gezien echt wel heel vriendelijk en vooral leerrijk aan toe gaat.

Ik heb totnogtoe niet gereageerd in dit topic omdat het merk mij niet zoveel aanspreekt, maar ik hoop dat enige uitleg toch wel één en ander kan verklaren.

Het feit dat er zo gereageerd werd is echt wel een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden (deels ook een beetje te wijten aan de marketing van het merk). Lees dit even en dan zal je sommige reacties hopelijk beter begrijpen.

Er wordt in diverse fora ook heel wat “afgespamt” en daarvoor zijn we nogal op onze hoede. Hopelijk begrijp je dit.

Slechts weinigen weten dat dit merk zeer recent het horloge heeft ontworpen met de inbreng van Miss België, vandaar de verwarring ivm met links die nou net naar sites met Virginie Claes en Tatiana Silva verwijzen (de twee mediamadammen dus…) en dat dit alles gekoppeld was aan een schenking voor het goede doel… Als Noon een duidelijke eigen website zou hebben , dan was dit waarschijnlijk anders gelopen…

Het merk “Noon” is inderdaad Belgisch maar is in horlogekringen nu niet direct een “bekend” merk (ook niet in België trouwens), laat staan een merk met enige “traditie”. Bovendien gaat het vooral om “designhorloges” (wat niets afdoet aan de kwaliteit of appreciatie ervan). Dat neemt niet weg dat dit niet in positieve zin kan veranderen trouwens…

Dit forum is vooral gewijd aan de “klassiekers” en dus worden de “modemerken” (of ze nu Belgisch" zijn of niet doet er nu niet echt toe) altijd met een beetje “argwaan” bekeken. Er is immers zoveel “hype” op de markt en het aanbod wordt stilaan zo diffuus dat het moeilijk wordt om door de bomen het bos nog te zien in het veelvoud van nieuwe merken.

Ook het feit dat je pas onlangs forumlid bent geworden en je je boodschap onmiddellijk op verschillende fora verscheen heeft waarschijnlijk wat argwaan gewekt. Overigens heeft de moderator van dit Forum, Henrik wel correct gereageerd.

Om nu op je vraag te antwoorden:

Ikzelf vind de horloges van Noon nu niet zo denderend (maar da’s een kwestie van smaak), maar ze zijn wel “opvallend”, net zoals de horloges van Jacob & Co. die je zelf vermeldt.

Voor horlogeliefhebbers (in de klassieke zin) zijn dit nu net echte “designer”-stukken en die vallen in een heel andere categorie dan de horloges met historische traditie of de “technische meesterwerkjes” met hoge waarde, maar uiteindelijk zijn het ook “getuigen van de tijd” en dus kunnen ze niet genegeerd worden. Dus hoop ik nog een vervolg op dit topic te zien…

Verder: als je een verdeler in je buurt wil vinden kan je misschien best even contact opnemen met de fabrikant:

Laurent Vandenberghe

Fraxion International
Zandvoordestraat 503
8400 Oostende
Tel: 059 700 761
Fax 059 500 561
Email: laurent@fraxion.be

Zo, hopelijk zet dit één en ander recht en mogen we je in de toekomst hier op dit boeiende forum weer verwelkomen met de melding dat je je favoriete horloge hebt gevonden…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Helemaal mee eens.

Er zijn nog een aantal ‘echte’ Belgische horlogeproducenten waaronder:

http://www.vanesser.net/

hans

Bedankt voor de bedrijfsgegevens.

Ik neem deze week contact met hen op.

Groeten

Pizza