Beste Pizza,
Je had je waarschijnlijk het onthaal wel wat anders voorgesteld en daar kan ik 100% inkomen. Maar we zijn zeker niet “kwaadaardig” hoor !
In elk geval, ik wens je welkom op dit forum.
Blijf het volgen en je zal zien dat het hier normaal gezien echt wel heel vriendelijk en vooral leerrijk aan toe gaat.
Ik heb totnogtoe niet gereageerd in dit topic omdat het merk mij niet zoveel aanspreekt, maar ik hoop dat enige uitleg toch wel één en ander kan verklaren.
Het feit dat er zo gereageerd werd is echt wel een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden (deels ook een beetje te wijten aan de marketing van het merk). Lees dit even en dan zal je sommige reacties hopelijk beter begrijpen.
Er wordt in diverse fora ook heel wat “afgespamt” en daarvoor zijn we nogal op onze hoede. Hopelijk begrijp je dit.
Slechts weinigen weten dat dit merk zeer recent het horloge heeft ontworpen met de inbreng van Miss België, vandaar de verwarring ivm met links die nou net naar sites met Virginie Claes en Tatiana Silva verwijzen (de twee mediamadammen dus…) en dat dit alles gekoppeld was aan een schenking voor het goede doel… Als Noon een duidelijke eigen website zou hebben , dan was dit waarschijnlijk anders gelopen…
Het merk “Noon” is inderdaad Belgisch maar is in horlogekringen nu niet direct een “bekend” merk (ook niet in België trouwens), laat staan een merk met enige “traditie”. Bovendien gaat het vooral om “designhorloges” (wat niets afdoet aan de kwaliteit of appreciatie ervan). Dat neemt niet weg dat dit niet in positieve zin kan veranderen trouwens…
Dit forum is vooral gewijd aan de “klassiekers” en dus worden de “modemerken” (of ze nu Belgisch" zijn of niet doet er nu niet echt toe) altijd met een beetje “argwaan” bekeken. Er is immers zoveel “hype” op de markt en het aanbod wordt stilaan zo diffuus dat het moeilijk wordt om door de bomen het bos nog te zien in het veelvoud van nieuwe merken.
Ook het feit dat je pas onlangs forumlid bent geworden en je je boodschap onmiddellijk op verschillende fora verscheen heeft waarschijnlijk wat argwaan gewekt. Overigens heeft de moderator van dit Forum, Henrik wel correct gereageerd.
Om nu op je vraag te antwoorden:
Ikzelf vind de horloges van Noon nu niet zo denderend (maar da’s een kwestie van smaak), maar ze zijn wel “opvallend”, net zoals de horloges van Jacob & Co. die je zelf vermeldt.
Voor horlogeliefhebbers (in de klassieke zin) zijn dit nu net echte “designer”-stukken en die vallen in een heel andere categorie dan de horloges met historische traditie of de “technische meesterwerkjes” met hoge waarde, maar uiteindelijk zijn het ook “getuigen van de tijd” en dus kunnen ze niet genegeerd worden. Dus hoop ik nog een vervolg op dit topic te zien…
Verder: als je een verdeler in je buurt wil vinden kan je misschien best even contact opnemen met de fabrikant:
Laurent Vandenberghe
Fraxion International
Zandvoordestraat 503
8400 Oostende
Tel: 059 700 761
Fax 059 500 561
Email: laurent@fraxion.be
Zo, hopelijk zet dit één en ander recht en mogen we je in de toekomst hier op dit boeiende forum weer verwelkomen met de melding dat je je favoriete horloge hebt gevonden…
Met Vriendelijke Groeten,
Morse.