Belgische Luchtmacht: Pontiac Chronograaf met VJ22

Nieuwe aanwinst en direct om de pols.

Een Pontiac Chronograaf geissued voor de Belgische luchtmacht. Denk later 50s vroege 60s. Dikke radium en een mooie lichte patine.
https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11374630_1040500135967708_1492228600_n.jpg

Als iemand wat meer info heeft (originele issue documenten bv.) ZEER
welkom.

Voor ‘veiligheidsredenen’ ga ik geen foto van de correcte gravure tonen (aangezien er 2 ‘valse’ te koop staan zonder correcte gravure en hen geen inspiratie wil geven). Heb je echter een en wil je de gravure vergelijken is een PM zeer welkom.

Trouwens, binnenin tikt een Valjoux 22, met een lichtmetalen kooi binnenin. (Antimagnetique)
Weliswaar met ongesigneerde brug maar wel een van de mooiste finnissages die ik al gezien heb van deze Ebauche.
Volledig in Geneva stripes / Cötes de Geneve.

19 likes

Prachtig zeg! Ik kan er vrij weinig over vertellen,maar wat een pracht klok!

Echt een prachtige chrono met geschiedenis en een zeer goed uurwerk, proficiat! (Plaatje van het uurwerk?)

Ga er morgen eentje maken. Ga nu van het goede weer gaan genieten :wink:
Heb er een kleine 5u voor in de auto gezeten dusja.

Mijn beste,

Een schitterende klok!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Prachtig horloge, jammer dat mijn grootvader niet meer leeft. Ik had het hem kunnen vragen :cry:

Prachtig! Er staat al heel lang eentje te koop op chrono24 voor 700,- maar die van jou heeft precies een frissere wijzerplaat…en andere pushers.
Veel draagplezier toegewenst!

echt een mooie chrono! veel draag plezier

Ik heb dit model nog nooit gezien maar ik vind het wel een hele gave klok. :thumbsup:

Prachtig horloge! Altijd mooi dat oude radium, als je er maar niet aan hoeft te zitten.

Topvondst, en ik kan me ook voorstellen dat dit in België een soort lokale grail-watch is.

Mooi zeg, bijzonder!

Cody, schitterende vondst! (Alweer?)
Mooi klassiek ding, ik ben wel benieuwd naar een foto van de binnenkant!

Mijn 16de chronograaf dit jaar. Misschien tijd om nog wat te verkopen :wink:

Foto van het werk komt er morgen op!

Mooi horloge.
Kroon staat precies wat scheef en wijzers chrono komen niet op nul.
Heeft wat klapjes gekregen na zovele jaren.

Heel erg gave klok, mooie aanwinst hoor! Was een aardig jacht als ik het zo lees.

Inderdaad Freddy. Deze gaat dan ook wss binnenkort ook bij U belanden :wink:

echt een mooi ding met leuke geschiedenis

Geweldig, wat een mooi exemplaar.

Wist niet dat Pontiac legerhorloges had uitgebracht. Leuke chrono met een klasse uurwerk. Gefeliciteerd met deze aanwinst.