Vandaag ontvangen van medeforumlid.

Hier nog een keer met een 6139 uit het zelfde jaar nl 1976.
Het jaar was de eerste impuls om het horloge te kopen.

Nu nog een duiker en dresswatch uit zelfde jaar.
Zo krijg je wel telkens nieuwe argumenten om weer een aanschaf te verdedigen:D
Mooi hoor (tu)
Van harte gefeliciteerd!!!
Ga je voor alle horloges uit 1976 
mvg, Frans
smooi
Mijn beste,
Proficiat met deze ‘zesenzeventiger‘.
Een mooie klassieke Seiko die er wezen mag, met zicht op meer!!
Immers:
Deze Seiko kan zich verheugen in de veronderstelling dat er nog wat familieleden bij zullen komen.:~
Orologio Signaturis Temporis.
Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)
Ben je misschien van '76?
De Seiko verdient het wat meer polstijd te krijgen. Veel plezier er mee:)
Nee, ben van '54.
Eerste mechanische horloge wat ik zelf kocht was uit 1973, misschien dat daar de tik vandaan komt.
Mooi, zo’n Bell-matic! (tu)
En nu de logica? 
Mooie aanwinst trouwens!
zijn Bellmatics een goede keus qua degelijkheid, onderdelen én betaalbaarheid? Waar scoor je een goede Bellmatic?
Als ze net zo degelijk zijn als de overige modellen van seiko ( en waarom niet? )denk ik dat aan degelijkheid niet getwijfeld hoeft te worden.
Onderdelenvoorziening dat weet ik niet.
Betaalbaarheid is voor iedereen anders.
Voor prijzen en verkrijgbaarheid,surf eens over internet.
Heb deze hier op het forum gevonden
hharry Schreef:
zijn Bellmatics een goede keus qua degelijkheid,
onderdelen én betaalbaarheid? Waar scoor je een
goede Bellmatic?
de case-spring is een probleem bij de Bellmatics: deze zijn gemaakt van materiaal dat roest, dus bij deze oudjes vallen ze nog wel eens in stukken uit elkaar als je de deksel open schroeft. en natuurlijk niet meer leverbaar, zo’n casespring.
mannen als Richard Ashkam etc. draaien daar hun hand niet voor om en buigen daar een vervanger voor, de rest van de wereld prutst wat raak.
onderdelen verder: het meeste is niet mer verkrijgbaar, de Bellmatic “scene” werkt veel met donor horloges.
TigerUK (google!) is een van de bekendere verkopers, verder is het business as usual: op ebay is alles mogelijk qua staat, en andere kanalen moet je zelf checken.
ik heb er een stuk of tien, en niet een is er goed.
ach ja, de meeste heb ik voor een tientje of 4 gekocht. bellmatics zijn qua service een stapje hoger dan een standaard automaat, dat beheers ik nog niet! (kan nog een tijdje duren vrees ik).
Félicitations voor deze mooie horloge.
Ben ook enkele maanden geleden aan deze horloge vervallen. Heb er nu 3 stuks (2x 603x, 1x604x). Helaas niet in zo’n uitstekende staat …
http://img443.imageshack.us/i/dscf0002f.jpg/][img]http://img443.imageshack.us/img443/9171/dscf0002f.th.jpg[/img
PS : Heb jij misschien een stainless steel bracelet of 2 à 3 links over voor mijn 604x (-> http://img36.imageshack.us/i/dscf0001q.jpg/)
die 6139 heb ik ook, nog steeds een favoriet en lopen als een tiet, je bellmatic ziet er prachtig uit, functioneert die goed?
Daar kan ik je niet aan helpen.
Daar de mijne kwam op een niet originele stalen band ( wel een Seikoband maar denk van een 5 ) heb ik er een leren band aan gezet.