Bell&Ross BR 03-92

De Bell&Ross BR 03-92 is een horloge dat mij op papier enorm aanspreekt.

Een zeer mooi instrumentenklokje, gemaakt van keramiek. Een no-nonsense horloge, met duidelijk afleesbare wijzers. De datum is redelijk goed weggewerkt en verpest, in mijn ogen, de wijzerplaat niet.

Voordat ik echter overga tot aankoop van deze klok, wil ik er eerst wat meer over weten. Ik kan zelf weinig ervaringen vinden op internet. Daarom mijn vraag of er HF’ers zijn die ervaring met dit horloge hebben? Zo ja, graag hoor ik wat die ervaringen zijn.

Wat mij overigens ook opvalt is dat op de website van Bell&Ross de 4 schroefjes op de hoeken altijd naar het midden wijzen, en dat terwijl er op andere websites (waaronder Chrono24) plaatjes te vinden zijn waar de schroefjes willekeurige kanten op wijzen. Waar kan dat mee te maken hebben?

afbeelding

Het verschil tussen (reclame)foto’s/renders en echte foto’s …

Ik heb helaas geen ervaring met B&R, maar kijk er wel altijd met plezier naar. Wellicht dat ik het nog eens probeer, maar dan wel eerst in het echt ergens passen. Dit is niet een type horloge wat ik ‘op de gok’ zou bestellen op een website ofzo.

1 like

Of het horloge een keer open is geweest en de horlogemaker de moeite niet heeft genomen ze recht erin te zetten.

1 like

Het zijn heerlijke horloges om te dragen. Net niet te groot en een goeie brede band.

1 like

Als ik de fotos bekijk van dit horloge en ook de achterkant er bij heb, dan is het duidelijk dat de schroeven in de bezel en in de caseback in elkaar grijpen om de voor- en achterkant van de kast tegen elkaar aan te houden. Alleen een ronde schroef in een rond gat met als contra een ronde schroef met een ingetapte draad, ook in een rond gat is vragen om uitlijningsproblemen.
Mijn advies: negeer die schroefuitlijning en kijk naar het horloge als geheel, matzwart op matzwart zal niet zo opvallen.

Dit verklaart een hoop:

1 like