Bell & Ross BR V2-93 GMT; NA met foto’s onderaan

Ik ben gek op afschrijven.
Op veel te veel betalen voor een standaard ETA uurwerk.
En op franse zelfingenomenheid.

Daarom moest ik deze B&R GMT gewoon wel kopen :wink:
Gebruikt, van een private seller op Chrono24, dat dan weer wel.

Dat ‘ie mooi is, is leuk meegenomen

Lekker dun is ‘ie ook

Lekker op de pols, met z’n 41mm:

Nu gaan de puristen roepen: “die is te groot voor jou!”
Maar dat valt prima mee:

Kortom een leuke aanwinst :grin:

35 likes

Draag hem ook erg graag :slight_smile:

12 likes

Gefeliciteerd! Ik vind het ook wel een gaaf merk, komt hier misschien ook wel eens binnen.

1 like

Gaaf man gefeliciteerd…zeer tof ding! :ok_hand:

1 like

Heel mooi @Bauhaus :+1:

Dan ben ik geen purist. Staat je prima :ok_hand:

3 likes

Je heb een goede smaak Bauhaus.
Mooi horloge. :ok_hand:

1 like

Erg mooi ding! Ik heb zelf wel eens naar de zwarte chrono gekeken, toen bijna gekocht ook. B&R maakt leuk spul. Veel draagplezier. :ok_hand:

3 likes

Mooi ding; vind ook fraai hoe subtiel ze die datum hebben weggewerkt, zouden best wat merken een voorbeeld aan kunnen nemen. :sunglasses:

Veel plezier er van. Joe verhoudt het horloge zich tot andere merken in dezelfde prijsklasse qua afwerking, comfort etc?

1 like

Dank je. Goede vraag. Prijs en kwaliteit gaan immers niet altijd evenredig omhoog in horlogemerkenland.

De band en sluiting zijn van “Grand Seiko kwaliteit” :wink:, niet van Rolex kwaliteit. Schakels zijn geschroefd en deels gepolijst. Ziet er goed uit en voelt goed aan. Iets beter dan m’n aanstaande ex de TAG Heuer Aquaracer.

De wijzers en wijzerplaat zijn prima afgewerkt, maar bewust (voor die stijl) zonder opgelegde markers.

Draagcomfort is erg hoog, vooral door een laag gewicht en een dunne kast.

Dan nog dit: ik zou dolgraag zien dat Grand Seiko een automatische GMT maakt, die maximaal 12mm dik is en een sluiting heeft met een soort Easylink. Met 20mm lugmaat. En waarbij de band mooi aansluit op de kast. Dan lig ik voor de deur te wachten. Dan verkoop ik deze B&R waarschijnlijk ook weer. Maar dat gaat vrees ik nog lang duren.

2 likes

Mooie GMT, proficiat en veel draagplezier! :+1:

1 like

Even een paar macro-foto’s gemaakt net. De afwerking van de prints, de wijzers, de datumopening en het ETA uurwerk zien er prima uit. Zou het nu inschatten iets boven TAG Heuer maar onder Tudor.

Heb ‘m al veel gedragen :grinning:

10 likes

Deze vind ik ook echt wel geslaagd:

Fotocredit: website Bell & Ross

4 likes

Prachtige kleurencombinatie op de foto maar hoe is het als je hem om de pols hebt?

Ik gok…blauw.

2 likes

ga ik in mee, denk het ook… moest er even over nadenken…

1 like