Bell & Ross br03-92

Ik vond de Bell & Ross br serie altijd al wel wat hebben …maar met 46/46mm echt te groot…
nu stond er een br03 te koop en deze is slechts 42/42mm…gelijk gemaild en afgesproken…de klok bekeken …en hij beviel meteen erg goed…ik vind het een super aanvulling op mijn werkklok collectie

hij valt mooi om de pols…en is redelijk plat 10mm het wijzerblad is 37mm en daardoor oogt hij niet echt heel groot …

bij deze wat foto’s…

Mooie foto’s Joost. Ik krijg zo een betere indruk van het horloge dan op de site van B&R zelf.
De één na laatste foto maakt mij nieuwsgierig. ‘DO NOT UNSCREW’… Why?!

Gerwin

de kast is nl helemaal dicht en alleen via het glas kun bij het uurwerk komen…monocoquekast

de foto is van een br01 en is dus ook iets anders…

en hier komt het idee van de br serie vandaan…

Hoi Joost,

Prachtig!!! Echt een superklok. Ik sta vierkant achter jouw keuze :slight_smile:

Groet, Ron

Oké, maar wat is dan de functie van het schroefje? B&R introduceert met zo’n schroefje aan de achterkant wel een potentiële weg waarlangs water in de kast kan komen. Het uurwerk vasthouden zal het wel niet zijn, dat moet toch ook van binnenuit kunnen worden vastgezet? Ik blijf nieuwsgierig.

Gerwin

ach , helemaal vergeten te vermelden…je kunt als je het schroefje los draait de kroon uit het uurwerk trekken.

Mijn Beste,

Ik weet weinig van Bell & Ross maar zoals ik je foto’s zie kan ik vooral het lijnenspel / de vorm erg waarderen. Met name de dunne afzet-rand der Lunette vind ik zeer fraai. De hologeband vormt een waar sluitstuk van een mooi horloge ontwerp.
Veel plezier ermee (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Heel erg mooi ! (tu)
Veel kijkgenot !

Groet,
Werner

amaille Schreef:

Drommels zeg, mooi horloge!

SpongeBOB Square-watch!

Antoon

:smiley:

Ik zou er absoluut niet tegenkunnen : Een schroefje met de tekst erbij "do not unscrew"
Daar zou ik helemaal zenuwachtig van worden…
Brrrrr !!

mooi hoor, gefeliciteerd !

ps ik feliciteer en complimenteer jou altijd twee keer met je nieuwe aanwinsten :wink:

Nice very very nice

Apart mooie klok (tu)

Heb ze nog nooit durven passen…:smiley:

Veel plezier ermee en blijf van dat schroefje af (tu)

Dat schroefje is een afdichtstopje wat toegang geeft tot het drukknopje waarmee de opwindas uit het uurwerk verwijderd kan worden. Uuwerk is een ETA 28…??

Mooie Bell & Ross (tu) ,

Had B&R vroeger niet iets met Sinn ?

Erg mooi en stoer.
In maatje 42 voor velen een stuk toegankelijker dan in de 46 uitvoering.
Mag ik vragen wat je er voor hebt betaald?

Groet,
Steven

leuk horloge, mooi model in een nog net beschaafde maat.
gefeliciteerd.

Groet Arno.

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5455

Het schoefje schroeft in een teflonbus (om de waterdichtheid) en als de schroef eruit is kan met een lange punt de tirette indrukken om de kroon met opwindstift te verwijderen.
Zal volgende week foto’s plaatsen, ben juist eentje aan het herstellen.

Dus de waarschuwing om niet aan het schroefje te komen geldt niet voor jou Freddy ;)?

Gerwin

Van harte. Overigens zeer fraaie foto’s…

Groet
Mark