Eerder deze week stond er op TZ-UK een Bell & Ross Demineur te koop. Ik vind het een fraai horloge, maar ik weet er niet veel van. Is er hier op het forum iemand de me er meer over kan vertellen?
Menno
Eerder deze week stond er op TZ-UK een Bell & Ross Demineur te koop. Ik vind het een fraai horloge, maar ik weet er niet veel van. Is er hier op het forum iemand de me er meer over kan vertellen?
Menno
Bell & Ross deden voor ze genoeg āmomentumā hadden om op eigen kracht modellen op de markt te zetten zaken met Sinn. Op basis van de 142 was er volgens mij een B&R, met op de wijzerplaat Bell & Ross en daaronder āmade by Sinnā (onlangs stond er een op markplaats).
Dit was in mijn beleving in de periode vlak voor en vlak nadat Sinn werd overgenomen door Lothar Schmidt.
Met de demineur is het net zo, deze is gebaseerd op de Sinn 810, andere wijzerplaat en wijzers, verder hetzelfde horloge. Dugena heeft overigens dezelfde kast gebruikt
Gezien het ontwerp van de band van de dugena zou ik deze eind jaren tachtig schatten,dus nog de tijd van Helmut Sinn zelf. Van Helmut was/is bekend dat deze zijn kasten en banden van extern betrok/betrekt, het kan dus zijn dat dezelfde leverancier aan zowel sinn, bell & ross en dugena heeft geleverd, of dat ze de horloges via Sinn hebben betrokken.
Bij de 142 met āmade by Sinnā lijkt dit wel het geval (maar het kan ook zijn dat deze uit de lothar schmidt periode komen toen deze eigen kasten in zijn SUG fabriek ging maken, maar dat is een wilde gok). (zie ook het rolexforum: http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=981518)
Gezien het feit dat Bell & Ross in 1992 het levenslicht zag en Schmidt in 1994 de winkel van Sinn overnam zouden dit een mogelijkheid kunnen zijn.
Er is in ieder geval een "Sinn"ig verwevenheid tussen bell & Ross (geweest).
kleine aanvulling van ons aller wikipediaā¦:
āBell & Rossās first watches were virtual re-issues of Sinn models and carried the Bell & Ross logo as well as Sinnās. The partnership ended in 2002, when Bell & Ross began its own independent production in their facilities La Chaux-de-Fonds, Switzerland.ā
Bedankt voor de gedetailleerde informatie.
Ik heb ondertussen een horlogemaker aan de westkust van de VS gevonden die ophoudt met zijn business. Hij heeft er eentje te koop. Het probleem is, dat hij geen enkele ervaring heeft met kopen en versturen via het internet⦠En dat eigenlijk ook niet meer wil leren. Gelukkig heeft iemand in zijn omgeving wel verstand van e-mail.
Ik heb een klassieke-auto-buddy die in de buurt woont (ābuurtā is behoorlijk relatief in de VS) om informatie gevraagd. Hij gaat morgen kijken om te kijken of het geen scam is en morgenavond weet ik meer; het tijdverschil is nogal groot.
Morgen meer info!
Menno
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt, Menno!
Ik ben ook benieuwd. Wat een geluk heb jij dat je zoān contact in Amerika hebt die voor je wil gaan kijken.
Heb je hier nog wat aan ?
Stukkie dichter bij.
Groet
Orisfan
@ Orisfan: ik had 'm nog niet gezien op Chrono24, maar ik wil(de) er per se eentje hebben met zwarte plaat.
Mijn klassieker-buddy is donderdag in zijn onmenselijk grote Ford Excursion SUV gestapt en is een stukkie gaan rijden (5 kwartier heen en 5 kwartier terug) om te zien of alles klopt(e). Ja dus: de horlogemaker houdt er -due to the recession- mee op en het liep er storm. De halve staat Washington stond er voor de deur, volgens hem. Zijn eerste smsāje: āsovietunion here.waiting in line, hour to enter shopā Hij heeft de Bell & Ross gelijk voor me gekocht minder dan 1/3e van de gewone prijs. Zijn smsāje luidde: āb&r new in box 75% off. buy?ā Ik gelijk āyesā gemaild.
Hij stuurde me even later een smsāje met de tekst: āfor me: new omega moonwatch $999.00 fair price?ā Gelijk weer āyesā gemaild.
Dus hij reed naar huis met twee horloges. De Bell & Ross komt volgende week mijn kant op.
Menno
Geweldig! gefeliciteerd. Spannend.
We zien ze de fotoās hier wel neem ik aan
Ik zat wat āte zappenā naar de minder bekende horlogemerken en kwam deze tegen en dacht : heeā¦
Groet
Herman
Gefeliciteerd, dat zijn nog eens kortingen zeg (tu)
Ben benieuwd naar de plaatjes. Hopelijk gaat de post vlot.
Groeten,
Martin
In mijn eerste post vroeg ik om meer informatie over de Demineur. Dorian was zo vriendelijk om als antwoord een hele serie details naar voren te brengen. Hij vermeldde ook de connectie tussen (Helmut) Sinn en Bell en Ross.
Sinn maakte in het verleden de Demineur in opdracht van B&R. Later veranderde dat en heeft B&R een andere fabrikant of maken ze de Demineur zelf. (Vermoed van niet overigens - een soort plakmerk van het dure soort dusā¦) Er zijn detailverschillen tussen de twee types. Wel leuk om hier te laten zien.
De Sinn-uitvoering heeft tritium lumen op de plaat en wijzers en de toevoeging āby Sinnā. De latere B&R heeft dat niet. De bezelrand van de Sinn-uitvoering is gekarteld. De latere is veel gladder.
Kleine details, maar als je de twee horloges bij elkaar ziet, valt het verschil wel op!
Menno
De fotoās zijn van Watchuseek.
De latere B&R-uitvoering:
De vroegere Sinn-uitvoering:
en welke heb jij dan gekocht ? De vroege of late uitvoering ? De vroegere uitvoering vind ik net iets meer hebben ("By Sinnā !, mooi)
ā¦dat weet ik dus (nog) niet; ik vermoed de latere versie⦠Dat was trouwens ook de versie die ik als eerste heb gezien in mooi vind.
Menno
We zijn 13 jaar verderā¦
Komen die fotoās nog?