Bell & Ross, hoe en waar aan te schaffen?

Al sinds ze zijn uitgekomen vind ik de Bell & Ross BR01 en BR02 fantastische horloges. Ik heb mijn zinnen er dan ook op gezet om er eentje te gaan bemachtigen.

Natuurlijk kan ik een nieuwe aanschaffen, maar ze zijn nogal aan de prijs. € 2.800,00 voor een BR 03-92 steel (degene die ik toch het mooiste blijf vinden).

Nu kan ik ook kijken of ik een mooie occassion kan vinden. Maar waar doe ik dat? Marktplaats is overspoelt met neppers, dus dat is niet mijn favoriete medium om horloges te kopen. Waar kan je nog meer occasions vinden, wat zijn betrouwbare bronnen?

Advies welkom. Thanx.

2 likes

chrono24

Hier in het blauwe deel staat een te koop.

Je kan hier een gezocht topic aanmaken met het horloge wat je zoekt. B&R is ook vaak in de aanbieding, wat gezien de EU regels mbt invoerheffing voornamelijk bij de grotere Britse en Duitse websites een aantrekkelijk alternatief voor tweedehands kan geven.

1 like

Iemand had me inderdaad al gewezen op een paar Duitse sites. Iets om in de gaten te houden.

Ik zal ook een oproepje plaatsen op de ‘gezocht’ pagina. Thanx.

1 like

Als ik me niet vergis begint de “echte” sale in Duitsland ergens in januari. B&R zijn erg leuke horloges, maar de volle mep betalen is een snelle manier om flink af te schrijven (wat bij veel andere merken ook het geval is overigens).
Succes!

1 like

Ik besef dat B&R een merk is die niet echt waardevast is. Dan praat je toch over een ander segment volgens mij (Rolex, Omega, sommige vintages of special editions).

Dit is echt van het model afhankelijk ipv het segment en tot zekere het merk. Als je een Bicolor of gouden sub of dj voor de volle mep koopt, schrijf je zo duizenden euro’s af :stuck_out_tongue:. Als je een hulk of ceramische daytona voor list kan vinden, ben je spekkoper.
Natuurlijk is tijd ook geld, maar langer zoeken kan bij bijna alle horloges flink schelen in de aanschaf.

ik dacht bij Bouman… ik ga ff zoeken hoe die zaak precies heet en of ik niet uit mn nek klets

BoumanOnline… maar die verkoopt ze niet meer
ergo ik klets uit m’n nek

@SuperC Jaap heeft een zeer mooie BR V2-94 op zijn website staan…misschien iets voor jou? De kop is er al af en is als nieuw. :ok_hand:

https://www.ten2two.nl/product/bell-ross-vintage-chrono/

image

7 likes

Oriëntatie-fase gaat rustig verder; wellicht in januari al een Bell & Ross om mijn pols.
In verband hiermee de volgende vraag:

De BR-03 92 is er in steel en ceramic. Is mijn aanname juist als ik denk dat ceramic krasbestendiger is?

Ja, alleen als zo een ceramic eens mocht vallen dan kan dat extra zuur aflopen.

Dat spat natuurlijk uit elkaar dan…

Wat zou jullie advies zijn dan? Staal of keramisch?

Bij Bell&Ross heb ik maar 1advies : nooit retail betalen. Wat heeft dat merk een afschrijving zeg :thinking:

Verder zou een ceramic horloge niet voor mij zijn.

Die afschrijving ben ik bewust van. Ik heb een betrouwbare site gevonden waar ze voor aantrekkelijke prijzen verkocht worden. Ik koop vooral een Bell & Ross omdat ik de Instruments-serie al erg gaaf vind vanaf het moment dat ze bestaan…ik zie het dan ook niet als investering of als iets wat ik een later stadium met winst wil verkopen, maar meer als iets waar ik veel draagplezier van wil hebben.

Kun je aangeven wat in jouw ogen de nadelen van keramisch zijn dan? Waarom is het niks voor jou?

Qua kleur is ceramic niet mijn keuze en verder vind ik de uitstraling die het horloge krijgt door het materiaal niet zo mooi. Keramiek is voor mij geen materiaal waarvan je horloge kasten maakt. Staal en titanium is het voor mij.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk, staal titanium en keramiek hebben alle zo hun voor en nadelen maar ik zou niet voor ceramic kiezen.

En niet voor Bell&Ross, hoe ben ik hier verzeild geraakt :rofl:

Bij timepiece_bank hebben ze wel paar modellen.

En nog veel meer…

Hee, deze site kende ik nog niet. Zitten in België zie ik?!

:heart_eyes:

in het echt erg chic.

3 likes

Is een grijze handelaar die in centrum Antwerpen zit. Heb er goede ervaringen met :+1::wink: