Bell&Ross v3-94, onbekende parel of een wannabe mix van 'alles'?

Het leuke van de horlogehobby is dat je altijd op zoekt blijft naar mooie nieuwe aankopen en dat je wensenlijst constant veranderd door nieuwe modellen die je tegen komt. Zo heb ik de Bell&Ross v3-94 die dit jaar is geïntroduceerd volledig gemist. Bell&Ross staat volgens mij niet echt bekend om zijn ‘haute horlogerie’, maar ik vind het wel een merk met echt een eigen smoel. Je herkent een B&R vrijwel direct, maar laat dat nou bij deze v3-94 wat mij betreft niet het geval zijn. Toen ik dit horloge zag, kreeg ik het gevoel dat het een horloge betreft waarbij het ontwerp geïnspireerd is op diverse iconische horloges. Het doet mij o.a. denken aan:

• Rolex sub (vorm van de kast en bezel)
  • Omega speedmaster (tachymeter, zwarte dial, en subdials op 3, 6 en 9)
  • IWC Top gun (urenwijzer+indexen)

Ik vind het een geslaagd ontwerp. Vooral met die stalen band. Ik heb het horloge nog niet in het echt gezien en vraag me af of 43mm niet wat groot is.

Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd? Origineel design of juist een copycat? En gaan mijn vergelijkingen met de hierboven genoemde horloges volledig mank of niet? leuk voer voor discussie.

Bijgaand wat foto’s van de B&R v3-94.

20 likes

Opzich een mooie klok, maar ik krijg jeuk van die wijzerplaat. Waarom is alleen de 12 als index uitgeschreven, maak daar gewoon lekker een dikke streep van, dit doet het horloge onnodig druk ogen…

Daarnaast ben ik er nog niet over uit of ik de vorm van de kast mooi vind of dat het lijkt op een raar samenraapsel van designkeuzes

1 like

Zeer geslaagd wat mij betreft. :ok_hand: Wat doet de prijs?

Edit : eur 4200

3 likes

Volgens mij is die grote 12 samen met datumaanduiding één van de weinige aspecten waaraan je nog echt kan herkennen dat het een Bell&Ross betreft.

De Bell & Ross Speedmariner.

Mooi horloge wel. :+1:

12 likes

:joy::joy:

4 likes

Helaas best wel aan de prijs inderdaad. Maar B&R wordt volgens mij regelmatig onder de adviesprijs verkocht. Dit model is pas geintroduceerd in april dit jaar, dus op de lange termijn zal de prijs nog wel zakken. Ik ga het in de gaten houden!

2 likes

Briljant! :rofl:

1 like

Niet verkeerd.

2 likes

Moet bekennen dat ik niet zo bekend ben met Bell&Ross.
Na even zoeken, op die vierkante chrono vind ik de 12-6 symmetrie wel mooi, maar in deze v3-94 zorgt het juist voor onbalans

1 like

Ik vind het een mooi horloge, maar voor die prijs :grimacing:
Weet iemand toevallig wat voor uurwerk erin zit?

1 like

Ik heb om deze reden - Porsche Design - net een Porsche Design Chronograph gekocht. Vanwege de klassieke dial. Deze heeft dat ook mooi.

1 like

ETA uurwerk.

3 likes

Dat dacht ik al. Niks mis mee. Een gebruikt model voor een goede prijs kan nog wel eens leuk zijn.

2 likes

Movement Bell & Ross BR-CAL.301 (base ETA 2894-2) | Automatic | Diameter: 28 mm | Frequency: 28,800 vph (4 Hz) | Jewels: 37 | Hours, minutes, small seconds, date, chronograph | Power-reserve: 38 hours

2 likes

Die 12 en 6 is inderdaad typisch Bell&Ross. Op de niet chronograaf modellen staan de 3 en 9 vaak ook nog op de dial.

Op de v3-94 zullen ze die 12 dus wel hebben laten staan om het horloge ‘herkenbaar’ te houden.

1 like

Een typisch geval van:

Mix de bolognesesaus met rode currypasta en top het af met appelmoes.

Wat een gedrocht.

Dan vind ik mijn B&R toch mooier :grin:

10 likes

Ik vind de Bell & Ross BR V2-94 Bellytanker Bronze wel erg lekker.

8 likes

Zo’n subject vraagt om een poll…

• Parel
  • Wannabe mix

0 stemmers

2 likes