Het leuke van de horlogehobby is dat je altijd op zoekt blijft naar mooie nieuwe aankopen en dat je wensenlijst constant veranderd door nieuwe modellen die je tegen komt. Zo heb ik de Bell&Ross v3-94 die dit jaar is geïntroduceerd volledig gemist. Bell&Ross staat volgens mij niet echt bekend om zijn ‘haute horlogerie’, maar ik vind het wel een merk met echt een eigen smoel. Je herkent een B&R vrijwel direct, maar laat dat nou bij deze v3-94 wat mij betreft niet het geval zijn. Toen ik dit horloge zag, kreeg ik het gevoel dat het een horloge betreft waarbij het ontwerp geïnspireerd is op diverse iconische horloges. Het doet mij o.a. denken aan:
Rolex sub (vorm van de kast en bezel)
Omega speedmaster (tachymeter, zwarte dial, en subdials op 3, 6 en 9)
IWC Top gun (urenwijzer+indexen)
Ik vind het een geslaagd ontwerp. Vooral met die stalen band. Ik heb het horloge nog niet in het echt gezien en vraag me af of 43mm niet wat groot is.
Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd? Origineel design of juist een copycat? En gaan mijn vergelijkingen met de hierboven genoemde horloges volledig mank of niet? leuk voer voor discussie.
Opzich een mooie klok, maar ik krijg jeuk van die wijzerplaat. Waarom is alleen de 12 als index uitgeschreven, maak daar gewoon lekker een dikke streep van, dit doet het horloge onnodig druk ogen…
Daarnaast ben ik er nog niet over uit of ik de vorm van de kast mooi vind of dat het lijkt op een raar samenraapsel van designkeuzes
Helaas best wel aan de prijs inderdaad. Maar B&R wordt volgens mij regelmatig onder de adviesprijs verkocht. Dit model is pas geintroduceerd in april dit jaar, dus op de lange termijn zal de prijs nog wel zakken. Ik ga het in de gaten houden!
Moet bekennen dat ik niet zo bekend ben met Bell&Ross.
Na even zoeken, op die vierkante chrono vind ik de 12-6 symmetrie wel mooi, maar in deze v3-94 zorgt het juist voor onbalans