Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik ook klokkies fanaat ben heb ik me nu eindelijk maar eens aangemeld.
Mijn verzameling bestaat op dit moment uit de volgende horloges:
OMEGA De Ville Seamaster bouwjaar 1970
Omega Seamaster (quartz uitvoering)
Nomos Tangomat
En voor dagelijks gebruik een Seiko 5 Aviator
Nu mijn vraag: Ik wil nog 1 horloge kopen om mijn verzameling compleet te maken en ik heb vorige week een horloge gezien van het merk Bell & Ross in de uitvoering Vintage 126. Ik heb zelf nog nooit van het merk gehoord en wil van jullie forumleden weten hoe het met de prijs-kwaliteit van deze horloges gesteld is.
Ik heb ongeveer 2500,- euro te besteden en als jullie tips hebben van andere merken in deze prijsklasse dan hoor ik dit ook graag.
Je Nomos getuigt in ieder geval niet van een 13 in een dozijn smaak. Erg cool, ben ook blij met de mijne. Heb je hem met of zonder datum.
Betreffende de Bell & Ross ken ik het model. Is een mooi merk maar de prijs kwaliteit verhouding is een beetje zoek. Zag laatst een foto van het uurwerk van de br-02 en die was volkomen onafgewerkt. En dat voor een horloge van bijna 3k.
Ben je echt op zoek naar iets sportiefs of iets klassiekers. Longines Legend Diver vind ik wel passen binnen je collectie en je houd nog 1200 euro over.
Planet Ocean niks voor je. Of een gebruikte Rolex Submariner?
De Nomos is zonder datum omdat ik de wijzerplaat dan rustiger vind. De Omega die ik heb lijkt veel op de Planet Ocean en sinds ik de Nomos heb ben ik niet meer zo’n fan van de grote merken. Ik zag laatst een foto van het merk Eterna:S Een diameter van 42 mm voor mijn pols is net te groot, maximaal 40 mm.
Je leest het, ik maak het mezelf heel moeilijk en daarom heb ik ook moeite om een nieuw horloge te vinden. Het wordt mijn laatste dus wil ik er wel elke dag blij van worden. Het mag best een wat exclusiever merk zijn het liefst niet uit de Swatch stallen en of dat horloge 100 euro meer of minder kost maakt niet zoveel uit.
Wat dacht je van een Longines Master Collection Chronograph? Deze lijkt naar mijn idee behoorlijk op de door jou uitgezochtte Bell & Ross, maar is naar mijn mening toch nog iets stijlvoller. Hij kost overigens iets van 1800 euro geloof ik. Hierbij een plaatje ter illustratie
Van harte welkom.
Ik wens je hierbij een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam verder zien ontwaken.
Ik ben zelf ook dol op de vintage 126, en die staat zeker op mijn wishlist. En ik vind de prijs-prestatie verhouding (als je daarvan kunt spreken, een Hema horloge geeft zeer naukeurig de tijd aan) van Bell & Ross zeker zo goed als andere merken in deze prijsklasse.
Dus, laat je er niet van afbrengen als je de vintage 126 echt mooi vind.
Met Dornbluth heb je echt iets exclusiefs, stijlvols en moois! Ik heb ze ook al eens bewonderd bij AWC! Prachtige horloges idd en een superafwerking! In mijn ogen een bijzonder goede keuze! Ze zijn daarnaast ook zeer waardevast