Enige tijd geleden heb ik online voor een mooie prijs een z.g.a.n. tweedehands Ingersoll IN1200 gekocht.
Bij ontvangst bleek dat de kroon bij het schroefdraad van de stift gebroken was (goedkoop = duurkoop?8-)).
Ik besloot om het horloge te houden en te laten maken bij Belle Heure in Zeist.
Belle Heure heeft een professioneel ogende werkplaats in het tuinhuis achter de woning van de eigenaar, er werken +/- 3 mensen. De eigenaar stond mij vriendelijk te woord en vertelde dat hij een nieuwe stift ging bestellen en het zou 3 weken duren.
Ik had na 3 weken niet direct tijd dus ik kwam in de 4e week het horloge halen. Na lang zoeken vonden ze mijn horloge:"oh ja, de stift is besteld maar nog niet binnen, ik zal vanmiddag even bellen en dan laat ik het weten"
Prima, kan gebeuren natuurlijk. Smiddags inderdaad een telefoontje gehad, ik kon het de volgende week ophalen.
De week erop ging ik het horloge ophalen, dit is wat de eigenaar mij vertelde:
“De stift is niet gekomen dus we hebben er zelf een gemaakt. Ik wist ook niet dat Ingersoll tegenwoordig met Chinese uurwerken werkt, deze zijn te complex en dus kan ik er niets mee”::o
Wat mij direct opviel was dat de fraaie originele bolvormige kroon die er bij hoorde vervangen was door een standaard platte kroon. Ik vroeg waarom dat was. Dit kwam omdat het afgebroken schroefdraad er niet uitgehaald kon worden, dus hadden ze de kroon weggedaan.
Hij liet zien dat het horloge weer opgewonden kon worden en hij vertelde erbij dat hij wel af en toe haperde bij het opwinden maar dit kon geen kwaad.
Ondertussen is het zo dat hij bij elke draai om het op te winden vastloopt. Ik moet hem dan een tikje terugdraaien en dan kan ik weer een volle draai maken.
Ik wind hem dus niet meer op omdat ik bang ben dat ik het uurwerk beschadig (als dit niet al gebeurd is:()
Dit is mijn eerste en laatste ervaring met Belle Heure ondanks de goede klantvriendelijkheid. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ga er van uit dat dit een incident is en over het algemeen de vakkundigheid ook wel snor zit. Iemand meer ervaring met Belle Heure?
Ik heb ook 2 hele slechte ervaringen met Belle Heure.
Mijn horloge liep wat trager dan hoort.
ik heb 'm bij Belle Heure gebracht en ze vertelde me dat er een nieuw uurwerk in moest en dat achterplaat niet meer goed erop zat.
Ik zou een prijsopgaaf krijgen binnen een week. 3x raden… inderdaad zelf na anderhalve week maar eens gebeld.
Prijs was ok wat mij betreft, het is een erfstuk dus dan ben je wat flexibeler in wat het mag kosten om het gerepareerd te krijgen.
Na 2 weken zelf maar gebeld en gevraagd of mijn horloge klaar was, oh ja… hij ligt klaar was de reactie.
Op vrijdagmiddag vrij genomen en 'm opgehaald.
Een paar dagen later merkte ik dat-ie langzamer ging lopen.
Horloge teruggebracht, uiteraard werd het onder garantie nagekeken en gerepareerd.
Men verwachtte dat het 10 tot 14 dagen zou duren en men zou mij bellen wanneer het klaar zou zijn…
Weer niet gebeld…
Ik na 3 weken zelf maar weer eens gebeld, oh ja… hij ligt klaar maar we wilden kijken of-ie goed loopt.
Prima, dit is alleen maar goed.
Tweede keer dat ik 'm terugbracht, is uiteraard gemaakt onder garantie.
Ik haal 'm afgelopen woensdag op, 10 minuten heeft-ie gelopen en toen weer stil.
Klaar ben ik met de fa. Belle Heure, Categorie; prutsers daar vallen ze onder.
Ik heb 'm nu naar iemand anders gebracht, die 'm hopelijk wel goed aan de praat krijgt en dat-ie ook goed blijft lopen.
Belle Heure; voor mij nooit meer, waardeloos!!!
Nee. Maar hij zal (ondanks dat hij erg goed is) ook wel eens iets niet goed hebben gedaan in zijn tientallen dienstjaren.
We hebben het hier over 2 negatieve berichten. Ik ken dit bedrijf niet, kan e.e.a. inhoudelijk dan ook niet beoordelen, maar ik weet wel dat mensen veel eerder een recensie plaatsen als een ervaring negatief is. Dat er geen positieve ervaringen geplaatst zijn zegt mij dan ook niet zo veel. Vind het dan ook wat om hem gelijk in een hoek te plaatsen.
Hey, jij trekt zelf je conclusies op basis van het ontbreken van positieve recensies…
Ja dat klopt. Nogmaals, als je al zoveel jaar bezig bent en zoveel klanten en niemand is dusdanig blij dat er hier een blije post van gemaakt wordt , dan zegt mij dat iets. Je kan ook concluderen dat er bij al die klanten er maar steeds geen WUS tussen zit die hier post en blij is.
Maar ik noem nergens dat het een koekenbakker is, Dat je eigen conclusie en kwalificatie.
Geloof mij maar, dat er nog veel meer horlogemakers zijn die hier onbesproken zijn. Hier kun je echt geen conclusies uit trekken. Ik heb al kort mijn eigen horlogemaker aangehaald. Ik ben op hem gewezen door een medeforummer (met een puike collectie) die heel tevreden over hem is. Deze man zit niet zo te wachten op publiciteit, kan het werk nu al bijna niet aan en beperkt zich liever tot zijn huidige clientèle. En zo ken ik nog wel een paar horlogemakers die hier op HF een totaal onbeschreven blad zijn maar waar ik alleen maar goede verhalen over heb gehoord.
Ik denk dus dat je uit het feit dat een horlogemaker hier niet genoemd is, helemaal niets moet concluderen. Dat kan toch ook?
Aha, duidelijk! Indien hij het niet zo druk had, dan zou dit natuurlijk wel een mooi stukje publiciteit zijn. Mooi om de werking van dit forum in positieve zin te zien!
Wat een onzin hierboven allemaal, Eddy_C heeft natuurlijk een punt. Er is dus niemand die hier bekent is dusdanig goed behandeld dat hij een goede review achter heeft gelaten. Wel 2 mensen die minder blij waren. Ik persoonlijk zou deze zaak dus overslaan, ongeacht dat de zaak al jaren bestaat en hij dus vast een hoop tevreden klanten heeft.
De reactie van de horlogemaker zelf vind ik een beetje “zielig” Je kan de members immers gewoon een PB sturen om het op te lossen, of uit te praten. Of je erbij neer te leggen dat je op 1 forum een mindere reputatie hebt, als je het echt zo druk hebt als je doet geloven mis je deze (mogelijke) klandizie toch niet eens.
Maar laten we het gewoon bij reviews houden, en die heb ik ook niet.
Snap de reactie van Belle Heure ook niet helemaal.
Zou nooit zo gereageerd hebben, vooral als je duizenden tevreden klanten hebt, hahaha
Reageer dan niet !
Maar Belle Heure is nu wel Landelijk in het nieuws, is deze reactie hier dan toevallig …
Ik zie het zo voor me, meneer Beelaers is aan het speuren op dit horloge forum om te kijken of er al wat horlogeliefhebbers wat schrijven over zijn gevonden Rolex van 50K. Is toch landelijk nieuws.
En dan komt hij een slechte review tegen over hem, maar dat had hij niet verwacht … Hahaha grappig toch.
Je kan zeggen wat je wil, maar als je een horloge tot tweemaal toe naar een horlogemaker brengt, en tweemaal krijg je hem niet goed werkend terug, lijkt een negatieve recensie me op z’n plaats. Dan moet de horlogemaker er maar voor zorgen dat het horloge volledig werkend wordt teruggegeven. Vooral als je hier twee keer de kans toe krijgt.
Even iets anders;
Nogmaals, ik zal de laatste zijn die over zichzelf zegt dat ik geen fouten maak, ik ben ook gewoon maar een mens. Hoe zouden mensen het vinden als ik bijvoorbeeld met naam en toenaam klanten op deze website zet die stelen of hun rekening niet willen betalen enz. In alle jaren dat we werken hebben we dit soort dingen voldoende meegemaakt. Desondanks is het merendeel van onze klanten volledig ter goeder trouw.