Belle Heure Zeist

Ik heb een horloge Lassale, heb ik al 31 jaar, was toen een TOP merk van Seiko, waar ik erg aan gehecht ben.
Onlangs heb ik het horloge ( lopend horloge ) voor een nieuwe batterij naar een juwelier gebracht. Vervolgens werd mij medegedeeld, dat het horloge het niet meer deed ? .Opgestuurd naar Seiko . Het bleek dat de spoel kapot was en niet meer te repareren, geen nieuwe spoelen meer voorradig. E eerste juwelier kon er ook niets mee. Ook nog geinformeerd bij de juwelier , had ook geen zin om uit zijn stoel te komen. Dank zij dit forum kwam ik bij een horlogemaker in Zeist, Belleheure,heel klantvriendelijk en meedenkend, welke mijn horloge weer hersteld heeft. Ben er blij mee.

17 likes

Wederom goed geholpen door Belle Heure in Zeist. Dit keer bij 2 ombouw projecten waarbij de uurwerken zijn vervangen, nieuwe aangepaste wijzers zijn gemaakt, en nieuwe kroonstiften, de metalen uurwerkhouder 0,1 mm uitgefreesd etc etc. Vakwerk dus.

Het zijn daar nog echte reparateurs/restaurateurs en klantvriendelijk !!

2 likes

Hans van Belle Heure in Zeist heeft mijn vastgelopen Revue horloge, met MSR uurwerk , keurig schoongemaakt en geolied, en zo afgeregeld dat hij weer in COSC spec loopt na 50 jaar in een kast te hebben gelegen.

1 like

Ben bezig met een cursus te volgen die door Hans wordt gegeven in Zeist. Je kunt merken dat Hans wel vaker voor een groep heeft gestaan zijn uitleg met de tekeningen die hij daarbij maakt, zijn voor mij geweldig leermateriaal.
Je kunt merken dat Hans veel ervaring heeft op een breed spectrum zoals horloges, klokken, lapideren, onderdelen maken, werken aan de werkbank, etc. Mooi ook is dat alles in zijn nieuwe atelier ook gewoon bij binnenkomst is te zien, een soort open keuken :smile:
Mocht je een keer in de gelegenheid zijn een cursus bij hem te volgen, dan raad ik dit zeker aan. Pluspunt is dat het een stuk voordeliger is als een hoop soortgelijke cursussen.

6 likes

Langsgeweest met mijn defecte oysterclasp. Zelf had ik uren zitten prutsen, Hans had het binnen tien minuten gefixt en hij sluit nu beter dan ooit.

Vriendelijk en vakkundig, aanrader!

3 likes