Belofte maakt schuld.... (veel foto's!)

Hallo,

Een jaar of twee geleden heb ik mezelf voorgesteld http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,232698,232698#msg-232698
en aangeven dat ik mijn (toenmalige) horlogeverzameling zou laten zien. Door drukte en andere bezigheden is het er eigenlijk nooit van gekomen.

Tot nu!

Eindelijk een PhotoBucketaccount aangemaakt en mijn horloges gefotografeerd.
Ik zal beginnen met de horloges die in mijn bezit zijn geweest, vervolgens de horloges die ik nu heb en tenslotte het horloge waarvoor ik nu aan het sparen ben. Voor sommigen van jullie zal die laatste geen verrassing zijn.

Oké daar gaan we:

Als eerste een Parnis Chronometer die ik aan een collega verkocht heb die er overigens erg blij mee is

Daarna een Casio SGW-100 Pathfinder gekocht waar ik maar niet aan kon wennen. Digitaal is dus aan mij niet besteed. Inmiddels via Marktplaats verkocht

Toen maar eens analoog/digitaal geprobeerd in de vorm van een Casio G-Shock GA-100. Leuk horloge maar helaas te groot voor mijn bescheiden pols. Ook via Marktplaats een nieuwe eigenaar gekregen.

Ook nog een Timex gekocht én doorverkocht via Marktplaats

En een Helicon Jump Hour watch die inmiddels alweer een hele tijd geleden vertrokken is

Oke, dat was het verleden. Gaan we door naar het heden :stuck_out_tongue:

In mijn horlogekistje zitten nu de volgende horloges:

Van links naar rechts en van boven naar beneden:

Kemmner Tonneau, geweldig horloge dat ik het afgelopen jaar veel gedragen heb.

Het horloge waar het allemaal mee begonnen is, een Seiko SNZG15 in dit geval op een Natoband. Mijn dailybeater…

Gaan we verder met nog een Seiko, namelijk een gemodde 7002-700A die ik via dit forum heb gekocht. Afwisselend op leer en een Nato

Gaan we verder met de onderste rij, aan de linkerkant mijn door Rob gemodde Seiko Orange Monster. Gemod in de zin dat hij gebeadblast is wat het horloge een mooie matte uitstraling geeft.

Dan naar de enige mechanische chronograaf die ik in mijn collectie heb, een Poljot Sturmanskie. Heb het horloge destijds via een vage site gekocht maar gelukkig was het geen teleurstelling. Weer alleen verder weinig van het horloge af. Ik kom ze op het web wel eens tegen met een zilverkleurige wijzerplaat maar in het zwart kom ik er maar weinig tegen. Ook de leeftijd van het horloge is onbekend maar ik schat halverwege de jaren '80 van de vorige eeuw. Wanneer één van jullie mij hier mee over kan vertellen dan hoor ik dat graag

Als laatste in mijn kistje maar niet mijn laatste horloge is wederom een Seiko en dit keer een vintage 6109-9050 uit (dacht ik 1970). Het mooie aan dit horloge: de smalle secondenwijzer en de opgelegde indices

En als laatste en meest recente aanwinst mi9jn Tissot T-Touch II Expert die ook via dit forum heb aangekocht. Mijn grootste horloge qua diameter maar hij past nog net mooi om mijn pols. Vakantiefoto van twee weken geleden

Nou dat waren ze dan. Hopelijk heb ik jullie er niet te veel mee verveeld :smiley:

Blijft mijn voorlopige graal over… Sinds ik geïnteresseerd ben geraakt in horloges hebben de horloges van Sinn altijd mijn aandacht al gehad. Vandaar dat ik nu mijn Sinn-en heb gezet op een 103. Hopelijk gaat het lukken om deze rond de jaarwisseling aan te schaffen maar dat hangt nog even van een paar factoren af.

Nog ff een geleend plaatje voor jullie en voor mij (:P)

Bedankt voor het kijken!

Lekker veel foto’s bedankt! De poljot is mijn favoriet. Mooie trotse Rus tussen de vele japanners!

gr, Huub

Leuke verzameling en de liefde voor Sinn snap ik helemaal. Moet ik er ooit ook nog een van hebben

::o 2 jaar later! Nogmaals welkom.

Die USSR Poljot is erg leuk! De blauwe Seiko is ook mooi, zeker i.c.m. die nato.

Nou, je hebt je belofte ruimschoots ingelost. Erg leuk uitgebreid overzicht. Ik hou wel van die verhalen! En die Poljot is idd super!:} Maar die blauwe Seiko-dial vind ik ook erg mooi.(tu) Is die gewoon bij MonsterWatches te koop?
Veel plezier met je mooi collectie!

Leuk ome te zien!

Paddy Schreef:

Hallo,

Een jaar of twee geleden heb ik mezelf voorgesteld
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,232698,23269
8#msg-232698
en aangeven dat ik mijn (toenmalige)
horlogeverzameling zou laten zien. Door drukte en
andere bezigheden is het er eigenlijk nooit van
gekomen.

Tot nu!

Wat in het vat zit, verzuurt niet. Zullen we maar zeggen;)

Dan naar de enige mechanische chronograaf die ik
in mijn collectie heb, een Poljot Sturmanskie. Heb
het horloge destijds via een vage site gekocht
maar gelukkig was het geen teleurstelling. Weer
alleen verder weinig van het horloge af. Ik kom ze
op het web wel eens tegen met een zilverkleurige
wijzerplaat maar in het zwart kom ik er maar
weinig tegen. Ook de leeftijd van het horloge is
onbekend maar ik schat halverwege de jaren '80 van
de vorige eeuw. Wanneer één van jullie mij hier
mee over kan vertellen dan hoor ik dat graag

Kijk, dat is nu leuk(tu) Vind ik dan:D
Een echte Rus in de verzameling. Inderdaad een Poljot Shturmanski. Het uurwerk wat hier inzit is het befaamde caliber 3133. De productie hiervan is halverwege de jaren '70 gestart en pas recent ten einde gekomen.
Er zijn in die tijd diverse variaties van dit uurwerk gemaakt en ook varianten met een 24 uurs aanduiding in een subdial, met maanfase, met en zonder ‘hack-functie’ (dwz dat de secondenwijzer stil staat als je de kroon uittrekt).
Het is min of meer een kloon van de Valjoux 7734, met een aantal verbeteringen en een echt werkpaard.
Jouw horloge kan uit de jaren '80 stammen, maar de jaren '90 is ook mogelijk. Er zijn vele varianten gemaakt van dit horloge in diverse kasten. Deze zwarte uitvoering zie je idd niet zo vaak.
Als je ‘ietsje meer’ over het uurwerk wil weten en de diverse kenmerken over de productie jaren en het determineren hiervan, dan is hiet een leuke link: http://forums.watchuseek.com/f54/guide-determining-age-originality-poljot-3133-chronograph-599503.html
Wel even een verse pot koffie zetten, die krijg je ruimschoots op bij het lezen van dit artikel:D:D
Zelf heb ik o.a. de lichte uitvoering met een mooie sunburst wijzerplaat, eind jaren '80:

Bedankt voor het kijken!

Graag gedaan:D:D

Mijn beste,

Wat een fraaie verzameling horlogerie heb jij onder de gelederen Paddy.

Het zijn stuk voor stuk karaktervolle horloges welke zich met gepaste trots
rekenschap kunnen geven over het voortschrijden der tijd.
Met name de Poljot en de Sinn vormen de kroon op je verzameling!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie verzameling hoor, vooral de Poljot en de Seiko 7002-700A met nato kunnen mij erg bekoren.

Geniet ervan!

De Poljot! (tu)