Beltane, wie zegt dit wat?

Nee, geen band van mij.

Volgens mij van het nieuwe lid willall

@Bertus1

Inderdaad mijn Beltane. Nieuw lid hier op het forum omdat ik het horloge hier ook een kans wou geven in de verkoop. Maar daarvoor moest ik eerst de wachttijd overbruggen, maar nu blijkt dat iemand mij een handje geholpen heeft door deze link te posten (@pietman dank u :wink: … Was niet mijn bedoeling maar is mooi meegenomen)

Ik heb het horloge enkele maanden geleden gekocht, en met heel veel plezier gedragen.
Maar ondertussen enkele andere aankopen gedaan en ik kan niet alles bijhouden.

1 like

Ik snap je redenering ivm de ā€œmovement photosā€, maar ik zet die er altijd bij. Met het juiste materiaal, en als je goed weet wat je doet, vind ik dit een meerwaarde (als ik zelf iets koop zie ik ook graag het binnenwerk, zodat ik geen kat in een zak koop).
Ivm waterdichtheid: ik heb altijd geleerd en gelezen om nooit met vintage horloges in het water te gaan. Enkel voor een gerenommeerd horlogemerk (die gekend zijn voor hun duikhorloges) zou ik het overwegen om het terug waterdicht te laten maken (Rolex, Tudor, Omega, etc etc)

@DEV06 Hey man,

Ik heb ook info en meningen gevraagd bij enkele vintage horloge fanaten, en zij zeiden me dat deze zeker tussen de 300 en 400 moet kunnen opbrengen… Vandaar mijn initiĆ«le prijs die ik wat kon laten zakken. Zo gaat het altijd, toch? :wink:

1 like

ik zie dan een omschrijving van een cascadeur als: ā€œCertina horloge type EOLā€ en dan halen ze zelf de deksel eraf om iets te tonen wat ze zelf niet weten…Ik antwoord dan standaard dat ik er om reden van helaas geopend en dus niet (meer) waterdicht er minder voor wil geven. Vaak hopen ze dan ook nog op de hoofdprijs voor een oud barrel :slight_smile: Zoals gezegd, met verwijzing naar horlogemaker of verstand van zaken maakt dat idd niet uit en kan het meerwaarde hebben

1 like