Ik heb gisteren via internet voor weinig geld een oud Zwitsers horloge gekocht, alleen kan ik werkelijk niks vinden over het merk. Kan iemand mij misschien meer vertellen over de historie van het merk of andere leuke informatie?
Het betreft een Zwitsers horloge uit vermoedelijk de jaren 50. Het merk is Beltane, het is een 25-jewel automatic met incabloc. Hier een plaatje: http://www.fotothing.com/photos/f65/f6560327309ab1aa8a9d259a7f26c96a.jpg
Je crois savoir que Beltane est une fĂŞte Celtique. Peut ĂŞtre que la montre a des origines similaires.
Avec mes meilleures salutations.
Yannick Meylan "
Kort vertaald: “ik heb geen bijkomende info hierover. Mogelijk geen Zwitsers merk, want de FHS vermeldt hierover niets. Ik denk te weten dat “Beltane” een Keltisch feest is. Misschien heeft het uurwerk dezelfde origines”
Weinig of geen aanknopingspunten dus.
Misschien helpt het als je een duidelijker foto van de wijzerplaat kan posten en indien mogelijk het uurwerk eens kan openen en ook daar een scherpe foto van nemen, zo vernemen we meer via het kaliber.
Iedereen alvast bedankt voor de moeite en meedenken. Het horloge arriveert een dezer dagen, dan zal ik wat meer gedetaileerde foto’s plaatsen.
A117123: volgens mij is het toch echt Beltane, de letter lijkt mij een T te zijn (wordt blijkbaar soms ook voor een Z aangezien). Bovendien vond ik op Beltane al meer relevante info dan op Belzane.
Gelijk heb je…
Heb me danig vergist…
Belzane heeft te maken met uurwerken en sieraden…maar juist…
het gaat bij Belzane over sieraden…
Sorry maat…we zoeken verder…
De Pritchard weet alleen te melden dat Beltane (S.A. uit Geneve) in 1966 te boek stond als horlogeproducent voor de export. Maar dat al weer een tijdje nadat dit horloge is gemaakt denk ik.
Het horloge is binnen, het is in ieder geval geen AS maar een ETA mechaniek. Hier een plaatje:
Als ik http://www.christophlorenz.de erop na sla dan is dit volgens mij de ETA 2472, zoals Freddy al zei. Hij lijkt overigens goed te lopen, dus ik ben erg blij met mijn eerste vintage horloge
Ik zag deze ook staan waar ik ook op gereageerd had
Deze staat ook op facebook van vraagprijs 600€ of iets meer
Ik mocht deze overnemen voor 450€
Na een paar dagen terug een reactie van de koper en zei 300€ ook goed was
Ik weet niet of deze prijs goed of slecht is
Kenners zullen hier op het forum meer begrip of verstand hebben
Sowiezo een zeldzaam en appart horloge, ik weet niet of de verkoper er verstand van heeft, ikzelf vind het meestal geen aanbeveling als er foto’s standaard op staan van een open kast (tenzij erbij vermeld wordt dat het door een horlogemaker oid is gedaan). Waterdichtheid en misschien een service beurtje en je hebt iets apparts (is het niet iemand van het Forum, lijkt wel een @Ko-Banden strap ?)