Ik heb de Chrono ook om gehad. Prachtige klok, maar vond dus de wijzerplaat wat druk overkomen, terwijl de breitling om de pols erg meevalt vind ik.
Zijn er meningen over de bouwkwaliteit van de JLC of kwaliteit in het algemeen?
Als ik zo kijk naar de meningen neigt het naar de JLC, maar van dat horloge geb ik als enige gelezen dat er negatief geschreven werd over het afwerkingsniveau…?!
Ok, Ik heb wel eens betere tips gegeven. Het is nog vroeg zullen we maar zeggen.
Aan de andere kant, er staat ook een Omega tussen; dat is gewoon een Tissot waar ze meer winst op maken.
Speedy no doubt !
Al ben ik zeker geen fan van Breitling, deze navitimer in het zwart vind ik erg mooi.
Verrassend mooi zelfs!
Zonder twijfel de JLC.
(OK, een klein beetje twijfel dan, want de fifty fathoms is een van mijn grails, hoewel ik zelf voor een vintage zou gaan).
Ja, dat schreef (onder andere) ik. Ik heb de JLC om gehad, echt mooie klok, goed formaat ook. Maar je ziet het prijskaartje er echt niet aan af vind ik. Nu weet ik wel dat het uurwerk de grootste duit in het exclusiviteit/prijskaartje zakje doet, maar qua uitstraling, materialen en afwerking vind ik het nu eenmaal geen 10k klokje. Viel me gewoon wat tegen. Referentiekader is dan even Rolex Explorer, Submariner, Seadweller, dat werk. Daar spat voor mij de kwaliteit en klasse een stuk meer af.
Wat ik persoonlijk een plaatje vind en waarvan ik vermoed dat hij je wel kan bekoren is de Glashütte Senator Chrono. Voor mij te groot met 44mm maar getuige de aanwezigheid van de DSOTM en Navitimer op je verlanglijstje voor jou duidelijk geen punt
Alweer een nieuwe?! pfff zo kom ik er nooit uit
Morgen nog even een blik werpen op de Jaeger… Die is hier verreweg favoriet merk ik, maar meen me te herinneren dat hij bij mij niet direct 100% wow-factor had!
Zonder enige twijfel de JLC.
JLC is vrij duur en blancpain volgens mij ook.
Omega kan je bijvoorbeeld ook bij een onafhankelijke horlogemaker laten servicen, dan kan zo honderden euro’s schelen.
Omega
Grappig dat je 10k ga uitgeven en dat het belangrijker is wat een groepje forumleden die je niet kent zou kopen dan wat je zelf echt wil…
Er is vast twijfel anders hoef je het niet te vragen.
En dan kunnen meningen van pas komen.
Hij meent zich te herinneren dat de JLC niet echt een wow-factor had. Dan is het al opvallend dat ie er toch bij staat. Tenzij je elke dag 10k kunt uitgeven voor een nieuwe klok. Dan zal het je aan je reet roesten schat ik zo.
Als ik 10k aan een horloge ga uitgeven schreeuw ik dat in m’n hoofd van de daken dus dan heeft ie zeker de wow-factor voor mij.
Nu geeft TS aan nog een keer naar die klok te gaan kijken omdat die JLC door veel mensen wordt gekozen. Vind ik raar zonder de eerder genoemde factor. Maar goed, naar meningen vragen en dan je keuze aanpassen is makkelijker om je goed te voelen zo leert de marketing. Krijg je daarna ook veel felicitaties met je aanwinst.
Dat laatste is gelukkig niet van toepassing! Zoals @cliogek al zegt is er idd enige twijfel. Niet zozeer omdat 1 van die klokken me niet aanstaat… Integendeel!
Meer omdat ik ze alle 5 wel echt iets vind hebben. Alle 5 kopen ga ik niet doen. Bovenop de huidige collectie vind ik dat teveel… (En mijn vrouw ook )
Ik heb een vrij brede smaak qua klokken denk ik. En niet de standaard Rolexen enzo. Vandaar dat er een divers aanbod uitkomt. Door andermans mening te vragen hoop ik m’n eigen gedachten een beetje te kunnen ordenen en de knoop door te hakken.
De JLC
Maar daar moet natuurlijk de ambiance wel een beetje bij passen.
Maserati op z’n minst.
Grt.
ik zou een seiko 5 ook zeker overwegen
Van de genoemde horloges vind ik de JLC het gaafst, maar de Breguet Type XII (eerder al genoemd door @LeenS) of de IWC Top Gun lijken me geweldige alternatieven die bij mij de voorkeur genieten.
Jlc
Breitling
Omega
Blanching
Glashutte
Ik ben normaal van de duikers maar de Bathyscaphe lonkt niet naar me.
De Master Deepsea duikchrono van JLC des te meer!
Groeten,
Noel.