Mmmmmm, de wijzers vind ik niet mooi en de datum te groot t.o.v. de markers. Kastvorm en kroon top!
wat denk je van de nieuwe Oris
jemig, wat een luxe om daaruit te mogen kiezen. Zit echt te smullen.
Mijn rijtje:
JLC
Blancpain
Breitling
Omega
Glashitte
Maar allemaal zijn ze een lust voor het oog, je kan m.i. niet fout kiezen!
Met zekerheid de JLC.
Thanks voor je reply. Geeft wel wat duidelijkheid over wat ik hierin mis
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal. En kennelijk heb ik geen goedkope, maar ook geen peperdure smaak
Een Blancpain chrono?
Of zit ik er helemaal naast…
Dank voor je voorstel. Heb ik ook bekeken, maar t gekke is dat ik de wijzerplaat dan zo onrustig vindt dat ik dan liever de breitling zie.
Zag al diverse opmerkingen over de onrustige breitling plaat en daar ben ik het zeker mee eens, maar ik vind de plaat om een of andere gekke reden wel mooi in balans. Ik vind dat die cijfertjes er allemaal gewoon bij horen.
Voor mij een blancpain fifty fathoms ipv de bathyscape
Ik zeg JLC
De Glashutte. Of in plaats daarvan de Oris Calibre 111.
De JLC is ook mooi, maar vond de vorige serie Master Compressors mooier.
De DSOTM: grandioos!
Let ook even op de verschrikkelijk hoge servicekosten en reparatiekosten van sommige merken.
Het kan behoorlijk schrikken zijn als je ineens een hele grote som geld moet betalen omdat het merk allerlei zaken verplicht uitvoert bij een service of reparatie die jij niet nodig vindt of gewoon absurd hoge prijzen rekent, maar daar niet omheen kan omdat je het niet bij een onafhankelijke horlogemaker kan laten doen omdat die simpelweg de onderdelen er niet voor hebben.
Op welke merken doel je dan?
- JLC
- Navitimer.
Alternatief Breguet XXII…
Grtn. Leen.
Ik neig ook naar deze 3, waarbij de volgorde niet vaststaat. Allemaal een gedeelde eerste plaats. Sorry, dat maakt het niet makkelijker snap ik.
On een of andere reden vind ik de Blancpain een hele fraaie klok, en de Breitling op nummer twee. wel jammer van die scheve datums.
Eventueel alternatief: Tissot PRS 516 Chronograph:
Ja joh, een tissot gaat t vast worden
Waarom geen rus
Heb je de chrono in het echt gezien of op plaatjes?