BEN GAAT NAAR SCHOOL EN WORDT HORLOGEMAKER week 5

Beste allemaal,

De afgelopen week hebben zijn wij met de balans bezig geweest. De Piton, het Kompas, kortom de hele afstelling met het bekende papiertje uit de machine, de zogenaamde Amplitude afstelling.

Verder hebben een aantal van ons het werkcaliber voorzien van wijzers. Ik wist niet dat het zo eenvoudig was.

Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. De leraar overtreft zichzelf nog steeds. Zijn kennis van horloges en klokken is enorm.

Van de week heb ik hier thuis in mijn nieuwe atelier een antieke stationsklok uit Engeland (met een echte Snek) schoongemaakt en afgeregeld. Mijn passie is dus enorm uitgebreid met klokken. Immers alles wat tikt, schommeld en slingert vind ik leuk.

Verder hebben wij vakantie van school. Dat betekend dus niet dat ik ga rusten. Nee, ik ga dan verder theorie leren. Mijn plan is om een hele goeie te worden. Dat zal nog even duren maar ik ben al aardig op weg.

Ik weet niet veel meer te vertellen.

Hoe is het met de andere leerling in Schoonhoven? Nelleke, gaat het bij jou nog steeds goed?

Ik wens iedereen een prettige najaarsvakantie.
Groeten van Ben die nu ook vakanantie heeft.

Hallo Ben ,Als je zo doorgaat ga zeker een hele goede worden ,Gr Jacob

Ben

Als je gek ben op alles wat slingert tikt en schommeld moet je wellicht eens naar de Apenheul :stuck_out_tongue:

Zonder gekeheid Kan je niet eens wat foto’s plaatsen van de werkstukken waar je aan bezig ben.
Zo’n antieke stationsklok is natuurlijk ook leuk om te zien.

Succes met je studie

Mijn beste,

Fantastisch Ben, dat je het zo naar je zin hebt. “Je bent een gelukkig mens”.

Hierbij deze tekst, als vervolg op mijn ‘ode’ van vorige week.

Er ontstaat zo langzamerhand een andere Ben.
een gedreven Ben, een Ben met meer mechaniek
en ook het forum bedient hij elke week weer van repliek
hij vaart bedachtzaam uit, land onverwacht
hij gaat elke week. Het wordt steeds later nacht. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooi, Ben! Blijf het vooral leuk vinden en ervan genieten!! :slight_smile:

leuke update, fijn dat je het naar je zin hebt en blijf ons vooral op de hoogte houden.
succes verder met de opleiding en geniet van de “schoolvakantie”

Beste Ben,

ik kan alleen maar zeggen: (tu) (tu) (tu) !!

Met Achtingsvolle Groeten,

Morse.

Wat nou vakantie… Doorgaan!!!

Nee hoor, geniet er maar lekker van.

Hoe oud is Ben?

Beste RHV,

Ben is 55 jaar.

Groeten,

Ben

Beste Jordy,

Bedankt voor je bericht. Ik wil best wel foto’s op het net zetten, maar ik ben niet zo handig met een computer. Met horloges en klokken gaat het gelukkig beter, maar het ‘digitale’ is aan mij niet besteed.

Ik hou het in overweging, misschien dat mijn lieve vrouw de foto’s eens voor mij wil plaatsen. Die is een stuk slimmer dan mij.

Groeten, Ben.

Heel leuk om je belevenissen te volgen op deze manier, Ben! Het enthousiasme spat van m’n scherm af! :slight_smile:

Hallo Ben,

Leuk om weer een enthousiaste update te lezen.
Ga zo door!!!

Groeten, Tom Vreeken.

Ben

Als je je vrouw aan het fotograveren kan zetten is dat natuurlijk prachtig.

Jij hebt het al veel te druk met je opleiding.

Ik weet niet of je wel eens een repetitie gaat krijgen.

Wel licht is het ook leuk om zo iets op deze site te zetten,

Kijken of de slimmerikken ook de antwoorden weten.

Groet
Jordy

Ik zou zo zeggen… blijf ons maar gewoon op de hoogte houden, en doe ze daar de groeten van ons. Enne vergeet niet je medeleerlingen naar dit forum te verwijzen. Wie weet waar dat toe leidt.

Arjay

Hoi Ben,
Excuus voor de late reactie (ook ik heb het druk.)
Bij ons in Schoonhoven gaat het nog steeds super.
Bij praktijk kleinwerk zijn we nu met een Unitas 6431 aan het werk. We hebben het natuurlijk verschillende malen gedemonteerd en gemonteerd, ook hebben we de veer uit de veerton gehaald en hem er natuurlijk weer ‘ingedraaid’. Op het moment ben ik bezig met het stenen persen. Ook zijn we bezig geweest om een verbogen spiraal weer goed te maken.
Bij praktijk grootwerk zijn we bezig om een werkhouder te maken. Dit houd in dat we de eerste weken alleen maar aan het vijlen zijn geweest. Daarna hebben we geboord, en gedraaid op een draaibank. Ook ben ik bezig om zelf een centerpons te maken.
Ik heb het gewoon nog steeds erg naar me zin.
Veel succes verder in Amsterdam en ik lees wel weer van je.
Groetjes nelleke.

Hoe gaat het met Ben?

Of is ie ook aan het staken? :slight_smile:

RichardT Schreef:

Hoe gaat het met Ben?

Of is ie ook aan het staken? :slight_smile:

Ben is voor een 2080 uren norm, dan gaat het sneller :slight_smile: