Beste allemaal, na het lezen van alle berichten betreffende mijn ongeluk en het herstel daarna, ben ik heel erg ontroerd door de kracht en de mooie woorden van jullie allemaal. Ik dank jullie enorm voor de hele lijst met betuigingen van medeleven ook met het verlies van mijn schoonvader.
Ik ben weer terug! Ik zal in de komende weken weer van mij laten horen! Ik ga ook weer naar school. In september ga ik de opleiding starten. NEE, JULLIE LEZEN GEEN OUD BERICHT!! Ik ga vanaf maart 2008 één dag in de week naar school om mijn vaardigheid te trainen en om het gevoel te houden.
Ik ben nog niet in staat om volledig drie dagen naar school te gaan. Mijn herstel gaat met grote stappen vooruit. Ik ben dagelijks in mijn klokkenatelier te vinden waar ik vier uur werk aan antieke en oude klokken. Thuis haal ik oude calibers uit elkaar en laatst had ik daarbij twee tapasjes gebroken. Wat voelde ik me toen rot!
Maar ik ben nog steeds gek op alles wat tikt en slingert. Ik heb ook weer een aantal mooie klokken en horlogeboeken gekregen dus ik kan weer vooruit.
Verder heb ik Nelleke gesproken in Schoonhoven waar ik was met mijn stiefzoon. Er was een open dag.
Ik ben heel blij dat ik mijn leraar gesproken heb en dat ik één dag in de week als het ware therapeutisch weer aan de gang kan gaan. Ik weet dat ik met mijn eigen opgestartte groep heel erg achter loop maar ik bedenk daarbij ook dat ik blij mag zijn dat ik nog leef. Ik heb een bijzondere harde klap gemaakt. Ik heb nog dagelijks a.h.w. uitvallers. Ik vergeet nog dagelijks, dagelijkse dingen. Ik kom nog dagelijks een beetje chaotisch op mensen over. Het kan mij overigens dagelijks niets schelen. Ik heb nogal leren relativeren. Het klinkt misschien wel hard maar ik weet dat het zomaar over kan zijn.
Ik wens iedereen heel veel geluk. Ik zal weer van me laten horen en daarbij mij wekelijkse verslag uitbrengen. Ik hoop dat jullie evengoed willen lezen van mij terwijl ik nog geen nieuwe dingen doe. Ik zie wel hoe jullie hierop reageren.
Dit is heel goed nieuws om te lezen! Welkom ‘terug’ op het forum en laten we hopen dat het herstel zich verder blijft ontwikkelen.
En als het even wat tegen zit moet je maar denken:
‘Geduld is een boom waarvan de wortel bitter is maar waarvan de vruchten echt zoet zijn.’
Ik ken je niet, maar ben onder de indruk van je opstelling en doorzettingsvermogen. Dat geeft me alle reden om aan te nemen dat je het gaat redden, en hoe!
Hallo Ben !!!
Wat ben ik ontzettend blij je weer eens “life” te horen !
Tof dat het weer beter met je gaat.
Enne als je zo’n passie hebt voor horloges, kan dat alleen maar therapeutisch werken. (tu)
Hou je haaks ! En hopelijk zien we je eens op een Rikketik of zo
Ik ben nog relatief nieuw op het forum dus waarschijnlijk een onbekende naam voor jou, maar wil je toch veel succses wensen met je studie en natuurlijk een voorspoedig herstel!
Goed om weer wat van je te horen en vooral dat het met de gezondheid weer een stuk beter gaat. Ik hoop voor je dat het doorzet en dat je de opleiding tot een goed einde kan brengen.
Fijn te horen dat er beterschap in zit.
Het voordeel van aan horloges te werken is dat je makkelijk thuis je bezig kan houden door er aan te werken wanneer het je best past.
Ik ben ex kankerpatient en horloges hebben mij ook veel steun gegeven.
Daardoor ben ik nog gekker geworden van horloges
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en beterschap en hou ons op de hoogte.
Het leven is onvoorspelbaar en velen die getroffen worden door een onheil verliezen soms alle richting. Sommigen ontdekken juist daardoor iets nieuws of vinden versterking in hun passie… .
Gelukkig is dat ook zo bij Jou.
De liefde voor “al wat tikt” is een heel heilzame heler…
Ik kan je nu ook zeggen dat ikzelf met het restaureren (en niet enkel "verzamelen) van horloges ben begonnen na een heel zware hartoperatie… Het heeft me echt door een “zwarte” tijd heen geholpen, en hoe…!. En ik las in dit topic dat ook Freddy daar heel veel aan gehad heeft. Zoiets doet dus deugd !
Het doet me dus echt plezier om deze berichten te lezen !!
Ik wens je een erg vlot herstel en nog héél veel “kwaliteits-tijd” met onze mechanische wondertjes… En hopelijk binnenkort nog veel positieve berichten !!
Hoera ! (3x)
Wat goed weer van je te horen.
Blij dat je de draad weer een beetje op kunt pakken en ons daarvan weer gaat vertellen.
Sterkte, en met jouw positieve instelling komt alles weer goed !!!
Respect hoor jongens…
Ik zat hier net in de zetel, droeg vandaag een Poljot Blue Angels.
Héél simpel horloge, maar wel met een displayback. Ik heb ze van mijn pols gedaan en zeker twintig minuten naar het binnenwerk zitten kijken. “Getikt” zullen de mensen denken…maar wij weten wel beter hé
Mij gaat het ook niet om horloges van veel $$$ - alhoewel er een paar tussenzitten.
Ik ben in de eerste plaats gefascineerd door het “wonder” van het horloge - en ELK horloge is anders…
Vervolgens de look, de wijzerplaat, de lunette, de wijzers,…
Maar dankzij dit prachtige forum begin ik nu stilaan ook interesse voor de “binnenkant” te krijgen.
Ik ben een trage starter, want ik ben eigenlijk met teveel dingen tegelijk bezig. Maar hé - ik kan nu al eenvoudige bandjes wisselen, inkorten, polijsten en matteren.
Batterijtje vervangen zal me binnenkort ook wel lukken.
Ben ook eens zinnens een eenvoudig horloge te demonteren. Dat weet je wel hé Ben
Aan horloges werken kan je inderdaad als rustgevend en heilzaam beschouwen. Je werkt aan je eigen tempo en “kruipt” in een micro-werels van tandwieltjes en schroefjes…
Het is nu wel duidelijk dat het belangrijkste dat beweegt en tikt, wij zelf zijn!!
Wees gelukkig, geniet van het leven en fijn dat je er (weer/nog) bent.
Jur