Ben helaas toch een keer beet genomen

Dat zal die gaylord ook wel doen. Maar wilde hem toch eerst waarschuwen voordat ik zijn gegevens openbaar gooi

ehhhh

wil ik weten wat je bij hem hebt gekocht? dat je dit weet? :smile:

2 likes

dat was lang geleden sinds ik dat woord voor het laatst gehoord had…

2 likes

Heel vervelend! Vroeg of laat overkomt het ons allemaal een keer. Je kunt de verkoper nog zo goed checken en jezelf indekken, maar ook dan ben je niet veilig. Is mij jaren geleden ook gebeurd: € 150 schade via mp transactie en alles leek goed… Uithuilen en weer verder!

Ut was zo groot…krijg de afbeelding niet geupload

2 likes

Hier ook. Totaal normale onderhandelingen en gesprekken. En toch ineens de koper offline.

Opgelicht worden is gewoon klote, of het nou 5 of 500 is, Er word elke keer een stukje van je vertrouwen weg genomen,

Zoek op zijn achternaam mensen in de buurt en bel die op.

Zo ben ik eens voor 280 euro opgelicht. Ik heb meerdere personen met de zelfde achternaam gebeld in zijn buurt. Tot ik toevallig zijn vader te spreken kreeg (Dader was een volwassen man en woonde niet bij zijn ouders)
Gesprek was niet leuk maar mijn geld stond met een uur weer op mijn rekening.

4 likes

Grappig, ook ik heb dat gedaan en kreeg uiteindelijk de moeder van de dader aan de telefoon. Bleek om een jongeman van ongeveer 14 jaar te gaan. Moeders had het volste vertrouwen in haar zoon en kon zich niet voorstellen dat haar zoon mensen oplichte. Het werd gedraaid of ik wel de de oplichter was… Aangifte via internet gedaan en zowel van moeder als zoon als politie nooit wat terug gehoord.

Veel gevallen van marktplaats"oplichting" is niet strafbaar, maar een civiele zaak. Niet leveren is een wanprestatie volgens het burgerlijk wetboek, dus via een civiele rechter je geld zien terug te halen.

Oplichting wordt het pas als er gebruik wordt gemaakt van een valse naam (nickname is geen valse naam) en andere listige kunstgrepen.

3 likes

Het is hoog tijd dat je als koper op marktplaats feedback over de verkoper kunt achterlaten. Net als bij eBay.

3 likes

Aangifte doen van internetoplichting. Heb laatst een bestelling gedaan bij een web shop voor BMW onderdelen.
Na een aantal malen een mail gestuurd te hebben nog geen reactie, gemeld dat ik aangifte ging doen.
Inmiddels is deze persoon met zijn activiteiten gestopt, voor mij was de schade gelukkig niet zo groot maar voordat er nog meer gedupeerde vallen.
Heb overigens wel het idee dat er door de Politie meer op uit wordt gedaan.