Ben helaas toch een keer beet genomen

Wees gewaarschuwd, en ik weet het. Eigen schuld dikke bult…maar dit is dan toch de eerste keer in jaren!

Zijn banknr Nl38ingb0006282996
Bob, Bob Landmeeter of rata_plan op marktplaats

Rekeningnummer staat op naam van Landmeeter

Standplaats Leeuwarden

Betaling gedaan maar er wordt niets opgestuurd en er wordt niet meer gereageerd.

Wees gewaarschuwd!!:imp:

7 likes

Veel?

Dan rijd je toch ff naar Leeuwarden met een stel potige gasten van hier?

2 likes

31.95

Hou toch op, man.

1 like

Is mij ook eens overkomen, heb toen verteld, dat ik aangifte ging doen en het geld werd vliegensvlug teruggestort… :grinning:

Ah, dat valt nog mee. Ik kocht laatste een objectief op Marktplaats. Dat gaat ook een keertje fout, 150 euro weg.

Ach.

1 like

Helaas was bij mij - en ik vermoed bij Thijs ook - het account onbereikbaar. Tegenwoordig heb je bij de berichten module van Marktplaats dezelfde groene vinkjes als bij Whatsapp.

3 likes

En je kunt per IDEAL betalen… Wacht eens, dat zegt ook niks natuurlijk???

Nee dat zegt niets. Banken verstrekken geen gegevens van de rekeninghouder en als iemand een algemene naam + woonplaats heeft ben je op Google ook snel klaar.

Dit risico hoort bij het handelen via marktplaats. Vervelend, maar wel waar. Voor dit soort kleine bedragen zij het zo, toch. Grote bedragen, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Face to Face op een veilige drukke neutrale plaats.

1 like

Tja… Gelukkig had ik een betrouwbare kerel op het Uhrforum, maandag betaald, dinsdag op de bus en vandaag de Blumo op de pols… :heart_eyes: DHL toch wel prima, uitstekende track & trace.

1 like

Klopt eigen risico en ook bij mij bekend. Wil iedereen alleen waarschuwen!
Misschien moet je ook eens wat overmaken naar dit banknummer :wink:

1 like

Wellicht hier ff een medling maken? Hier check ik altijd ff snel naam en telefoon nummer, Bob Landmeeter ook al gecheckt maar helaas geen melding nog
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=26

Het was geen vorm van kritiek hoor. Ik bedoel meer dat je als je via marktplaats dingen koopt, dit soort dingen beter kan incalculeren.

Mag je doen als jij daar geregistreerd bent.

Ben ook niet geregistreerd (wist niet eens dat dat moest/kon)

Je kan wel altijd een check doen zonder registratie.

Zeg ik…risico mij bekend.

Als ik dat soort berichten zou lezen zou ik toch heel hard moeten lachen hoor

2 likes