Ben ik de enige die dit raar vind?

Even iets van me afschrijven, wellicht dat ik me aanstel maar blijf het een beetje rare gang van zaken vinden.

De situatie:

Ik zie op Marktplaats een Audemars Piguet Millenary staan. Zonder doos en papieren, maar wel 100% authentiek.

Verkoopster gemaild en aangegeven dat ik wel interesse heb met de vraag of het mogelijk is ergens te authenticiteren aangezien er geen doos en papieren bij zitten.
Best een lange reactie terug dat het horloge van haar vader is geweest en dit heeft gekregen bij zijn afscheid. Ze geeft aan vanwege de rompslomp dat ze er weinig zin in heeft maar dat het wel een optie is. De hele toon van de mail was echter zo dat ik er wel een goed gevoel bij had.

In de advertentie stond dat ophalen geen probleem was maar tijdens de mailconversatie werd er alleen gesproken over verzenden.

Tweede keer gemaild en min of meer een prijs overeengekomen. Het was namelijk zonde om het horloge te laten verstoffen in een la. Ook gevraagd waar het horloge is op te halen.

Uiteindelijk nog drie korte mailtjes gestuurd met 2 simpele vragen (bandomvang en vraag om serienummer). Via wat photoshop zelf het serienummer kunnen achterhalen en voor de grap eens gegoogled.

Wat blijkt, het horloge met dit serienummer is in mei 2012 bij Bonhams geveild. Verkoopster nog een keer gemaild met de vraag of dit eigen foto’s zijn gezien bovenstaande. Aangegeven dat het voor mij geen probleem is, maar vroeg me wel af of ie in dezelfde staat was als op de foto.

Nu krijg ik net een reactie terug dat ze het horloge heeft teruggetrokken uit de verkoop en kreeg volgende reactie

[quote]Wel goed om even afstand te nemen en tot het besluit te komen dit horloge lekker onder in een laatje op te bergen en het tzt aan mijn erfgenamen over te laten wat ze ermee doen.
Veel Nederlanders willen, nee, eisen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Maar voor topkwaliteit, want we hebben het hier niet over zomaar een horloge, moet gewoon betaald worden. Als je daar geen cent voor over hebt, dan is dat jammer. Mijn startprijs was niet hoog, maar dat gemarchandeer om nog lager en lager te gaan, en dan ook nog klagen over allerlei bijzaken…

Mijn uurtarief start bij 1200 excl…de tijd die ik hier aan kwijt ben, dat is me het geenszins waard![/quote]

Nu is het mij dus onduidelijk of ze het over mij heeft gehad aangezien ik niet echt een discussie over de prijs heb gehad. Al met al heb ik er een beetje een nare bijsmaak aan overgehouden, zeker gezien de gejatte foto’s.

Heb een reactie teruggestuurd maar ben bang dat ik er niks meer van hoor. Ben ik de enige die dit wat apart vind?

Ziet er allemaal wel wat vreemd uit ja.

Tja, callgirls worden steeds duurder de laatste tijd € 1200,- per uur maar dan heb je ook wat.

Zaakje stinkt Tom!

mmm ik zou een goed bod doen… in de trend van 1450 en dan afwachten wat reactie is… maar ik denk dat je geflest gaat worden… ga op je gevoel af…niet doen!!!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik zeg: volg je gevoel. En volgens mij vertrouw je het niet.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik was een prijs van 1250 overeengekomen. Ze is overigens advocaat.

Tom Koerts Schreef:

Ik was een prijs van 1250 overeengekomen. Ze is
overigens advocaat.

Tja, die zijn niet (altijd) te vertrouwen! :smiley:

Tom Koerts Schreef:

Ik was een prijs van 1250 overeengekomen. Ze is
overigens advocaat.

Zelfs voor een advocaat is dat absurd, dat is ongeveer het uurloon van een Messi oid.
M.i. oplichterij, kan ze evt. haar eigen verdediging voeren.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Een advocaat van dat niveau zal echt niet in een mail die over de verkoop van een horloge gaat haar uurtarief noemen.

SuperC Schreef:

Tom Koerts Schreef:


Ik was een prijs van 1250 overeengekomen. Ze is
overigens advocaat.

??? 1250 euro…wat was het dan voor Millenary?

Ze is net zo gek als die Citizen mevrouw…het
hoogste uurtarief bij de Brauw is 800 euro…en
die is onderhandelbaar.

Simpele date met arabische cijfers maar wel stalen band. Dit is het linkje van Bonhams.

http://www.bonhams.com/auctions/19805/lot/296/

Was overigens een advocaat die zich richt op intelectueel eigendom, weet dat die vaak ietsje hoger zitten maar 1200 euro…

Volg je gezonde verstand! Kwam deze mevrouw toevallig uit Noord Holland?

lugten Schreef:

Volg je gezonde verstand! Kwam deze mevrouw
toevallig uit Noord Holland?

Nee, Gelderland volgens MP.

JohanT Schreef:

Schermen met je uurtarief in een zaak die daar
niets mee te maken heeft, is sowieso niet kies.
Overigens zou ik, mocht mijn vader zo’n horloge
hebben nagelaten, er niet aan denken om het te
verkopen. Zoiets zou eigenlijk in de familie
moeten blijven.

Deze had haar vader nooit echt gedragen. Ander horloge werd wel bewaard. En als je een uurloon hebt van 1200 euro dan lijkt me deze houden financieel ook niet zo’n probleem.

Vaag verhaal, en een hele rare reactie, lekker zo laten zou er geen tijd meer aan verspillen!

Soms is zaken doen via Marktplaats erg vervelend, weet ik uit ervaring. Soms kan het echter ook erg prettig zijn.

Volg je gevoel, en dat is duidelijk. No go dus!

Hands off Tom. Ik laat me ook wel in vervoering brengen omdat ik iets (een horloge :wink: ) gewoon heel graag wil en betrap me er weleens op dingen mooier te interpreteren dan het eigenlijk is. Dit klinkt niet goed. En iemand die zoveel verdient (stel: het is waar) zet geen dingetjes op Marktplaats, geloof me.
Zelfs als - ongeacht het voorgaande - kan je er volgens mij vanuit gaan dat een eerlijke verkoper er altijd baat bij heeft de potentiële koper zo goed mogelijk in te lichten en zal zulke vragen als jij noemt eerlijk en snel beantwoorden. Ik bedoel, als iemand al zegt dat een authenticatie hem/haar te veel moeite is… Zeg dan gewoon ja, maar op kosten van de koper. Dan mag Harry van de kermisattractie het horloge kopen, er doet zich wel weer een andere kans voor.
Netjes afhandelen en op zoek naar een passende vervanger. Het ligt niet aan jou.

Groet, Matthijs

Hallo Tom,

lekker laten gaan, klinkt misschien wat vreemd… Ik vermoed: blauw bloed. Valt er misschien iets aan een achternaam te achterhalen? Soortgelijks ooit meegemaakt bij mijn broer, die geïntresseerd was in een stukje grond.

Gr.