Chrono aanzetten als de kleine seconde op 12 uur staat en lekker mee laten lopen…
Ik laat al mijn mechanische chrono’s (momenteel maar 1 trouwens) regelmatig lopen.
Groeten,
Tecco
Kook je dan een eitje in de magnetron?
ja hoor, bij het koken !
Ik gebruik alleen de timer op mijn telefoon…
Als ze dát eens in een horloge zouden verwerken. Oh wacht… 
Ik heb de mijne eens voor de gein laten lopen en weggelegd.
Was met een paar uur leeg. Niet handig.
Dat lijkt me sterk. Of hij was niet volledig opgeladen.
Volgens mij wel, want ik had 'm de hele dag gedragen.
Zoveel verschil zou dat nou ook weer niet moeten maken. Ik draag ze vaak niet eens een hele dag en dan lopen ze de volgende morgen gewoon nog.
Ik zei: en. Dus bij de magnetron zonder timer en bij het koken van een eitje.
Apart, verder niet over nagedacht. Het leek me logisch dat dit meer energie zou vergen van het uurwerk…
Ik zal het nog eens een keer proberen.
O wacht ff! Nu begin ik het te begrijpen! Die Invicta 9211 is geen vergissing, dat is een chrono voor leken! Misschien is ie dan toch nog wat waard (maar niet op HF) 

Klopt maar gangreserve is dan volgens mij 30 ipv 40 uur. Het is niet alsof ze dan in een paar uur leeg zijn.
Bij een chronograaf heb ik er niet zoveel moeite mee omdat het nu eenmaal een stopwatch is en de wijzerplaat druk genoeg is. Bij oude horloges met alleen een subdial secondewijzer vind ik het wel uit balans en een beetje kaal. Zie voorbeelden van verder redelijk identieke horloges.

Oké. Nou, ik zal de stopwatch vannacht nog eens laten snorren.
Ik start hem wel eens, maar vergeet het vervolgens op het moment dat ik hem uit had moeten drukken
Dat geeft echt een gaaf effect 
Laat ik dat nu ook altijd jammer gevonden hebben.
Ik heb heel vroeger nog eens een Timex chrono terug gestuurd omdat de
grote seconden niet liep, wist ik veel 

Bij mij ook vooral om te kijken of ie nog netjes reset. Doe dat niet elke dag, maar moest hem van de week wel opnieuw instellen.