Ben ik de enige die het jammer vindt dat

… de grote secondewijzer bij de meeste chronografen alleen beweegt als je de chrono inschakeld ?

Een dubbel functie bij een automaat, zou dat erg gecompliceerd zijn om te maken ?

7 likes

Vind het vooral jammer dat ik dan vaak de opmerking krijg dat mijn horloge stilstaat :stuck_out_tongue:.

12 likes

Dan kom je waarschijnlijk uit bij een Rattrapante model…

Edit…had de vraag niet juist begrepen, dus deze info is waarschijnlijk niet relevant…anyways :blush:

1 like

Nee, vind ik ook. Van mij mogen de functies van de twee secondewijzers best verwisseld worden.

1 like

Vind ik ook, ik houd juist van het glijdende secondewijzertje. Aan de andere kant, nu heb je een knoppie waarmee je 'm zelf aan en uit kan zetten. Ook wel kick.

2 likes

Heb je bij dit uurwerk geen last van…

Nee, ik heb daar geen last van.
Bij een horloge met kleine seconde zit die ook op een subdial. Ik vind dat juist vaak wel mooi. Als er dan Ook nog een chronograaf op zit krijgt zo een horloge een centrale secondewijzer

Precies dat vind ik nou ook. :frowning:

@daffie Dat zou ik ook al een hele verbetering vinden. Dus wel relevant

1 like

Daarom wordt datgene wat bij jou horloge een subdial zal worden genoemd, bij heel dure mechanische heurloges een complicatie genoemd. Ingewikkeld dus waarschijnlijk.

Groeten,

Tecco

Dit!

Zijn deze horloges er? Ik vind een glijdende grote secondewijzer ook veel mooier, maar om nou de chrono-functie continue te gebruiken…

Zijn gelukkig genoeg quartz modellen waar dit wel het geval is. Grote sec. wijzer die standaard loopt en kleine enkel bij activeren van de Chrono.

Ik heb er zo een (Invicta 9211) en toen ik er achter kwam dat de stopwatch secondewijzer op een subdial zat meteen in de flipperkast gegooid. Je hebt op die manier namelijk niet zoveel aan de tachymeter bezel:

Nu de trotse bezitter van een Tissot chrono waarbij het wel zit zoals het IMO hoort: centrale secondewijzer = stopwatch, subdial secondewijzer = ToD.

Grtz
Harold.

4 likes

Is er íemand die de chrono-functie ooit gebruikt? :blush:

Ik vind dat ook wel jammer idd, kan wel een reden zijn om nog een horloge met een glijdende wijzer te kopen :ok_hand:t2:

2 likes

Wat mij betreft helemaal goed. Snap het andere ook niet goed met of zonder tachy schaal.

1 like

Ja! Niet echt vaak, maar soms heb ik wel eens iets te timen en dan is die functie handig.

1 like

Ja hoor. De timer op de magnetron werkt niet meer, en als ik een eitje kook komt dat goed van pas. Gebruik jij de stopwatch functie van je telefoon wel eens?

1 like

Yep, bijna elke dag.

Om te controleren of 'ie nog steeds netjes naar nul reset vooral.

5 likes

Ik laat mijn 6139 chrono trouwens altijd lopen omdat dat beter is voor het uurwerk

1 like

Ik vind het juist gaaf. De meeste leken snappen het niet eens als je zegt dat hij stil hoort te staan…:grinning:

Zo is het ooit bedacht…en ik heb er geen moeite mee. Zie ze bij de meeste gewoon tikken, weet je meteen waarom zo iemand geen liefhebber is…