Ben ik de enige vrouw?

:+1:

1 like

Dat moet je even uitleggen hoor?

2 likes

Ik dacht al wel dat hier meer mannelijke leden zouden zijn, maar schrik er een beetje van vast te stellen hoe weinig vrouwen hier actief zijn. Is het niet een beetje jammer dat het bijna een exclusief mannenclubje blijft? Net zoals in het dagelijks leven vind ik het persoonlijk (nog) leuker met wat vrouwen erbij. Er moeten toch best veel vrouwen zijn die van horloges houden? Zouden er gewoon minder vrouwen van horloges houden, vinden ze de weg minder naar hier, haken ze sneller af, …?

2 likes

@TenebraeNoctis is toch ook vrouw en echte liefhebster hoor. Ze zijn er dus wel, maar zeldzaam idd.

2 likes

Mannen praten om informatie te delen, vrouwen om er vanaf te komen.

Daarnaast is, hoewel we met z’n allen overtuigd zijn van het tegendeel, het praten over en uitwisselen van foto’s van horloges onwijs nerderig…

1 like

Vrouwen verzamelen geen horloges. Nagenoeg zonder uitzondering.

Daarom zijn vintage dameshorloges ook zelden meer dan de goudwaarde, en in staal - good luck.

Ik weet dat niet zo zeker. Misschien zijn er minder vrouwelijke horlogeverzamelaars dan mannelijke, maar als je ‘female watch collectors’ googelt krijg je toch heel wat namen hoor. Is dit niet zoiets als vrouwelijke kunstenaars? De meeste mensen kunnen vrij snel 5 mannelijke kunstenaars opnoemen, maar als het op vrouwelijke kunstenaars aankomt staan ze met de mond vol tanden. Toch zijn er heel veel vrouwelijke kunstenaars.

2 likes

Ze zijn best te verkopen hoor, ook in staal. Nav de opmerkingen op HF was ik skeptisch maar in de praktijk lijkt er ook naar vintage dameshorloges best vraag te zijn.

2 likes

Helemaal mee eens koekoek, volg de draadjes maar eens van Lexaf :smiley:

Hoeveel vrouwelijke klassieke componisten ken je?

Ik kom misschien wel tot 5. :confused: Door de eeuwen heen he.

1 like

Er zijn zeker vrouwen die horloges verzamelen. Maar wij hebben wellicht wat meer diversiteit qua verzamelingen. Tassen, schoenen, andere sieraden, prulletjes in huis… :rofl:

3 likes

Tja. Maar dat wordt ook veroorzaakt doordat sommige beroepen (of überhaupt werken) door de eeuwen heen niet acceptabel waren voor vrouwen.

4 likes

Is ook wel waar, Alma Mahler mocht van Gustav niet componeren.

Bach’s Cellosuites zijn mogelijk niet van hem maar van Anna-Magdalena, zijn vrouw.

3 likes

Waar gaan die mooie lugs naartoe :smirk:

Schrijnend vrouwen tekort hier op het horlogeforum :joy:

1 like

Man, vrouw, anything in between, wat maakt t uit? Zelfde virus, iedereen hier is besmet… plaatjes willen we zien! Kom op @Iris, showen die vintage beauties

… Helpt niet hè? Ze is vertrokken met de noorder zon

2 likes

Er zijn heel veel vrouwelijke kunstenaars hoor. Die zitten allemaal op onlyfans (bewust geen link van gemaakt) Het is alleen wat je definitie is van kunst. Maar er zijn bijvoorbeeld ook heel veel heel goede fotografes. En heel veel goede zangeressen. Maar voor wat betreft schilderijen is het voor mij wel lastig hoor… Kahlo, Klint, Sturtevant zijn zo de enige die ik ken. Zullen er ongetwijfeld een stuk meer zijn, maar deze 3 ken ik…
Maar we hebben hier gewoon geen vrouwensubforum / deel voor vrouwenhorloges. En dan worden ze ook niet gepost he.

@Iris welkom btw :stuck_out_tongue:

1 like

Yes!!!

1 like

Dat zou ronduit geweldig zijn!

Wat fijn! Ik stuur je een pb en dan spreken we gauw binnenkort eens af! Misschien kunnen we er meteen een reportage van maken voor HF met foto’s van je horloges en gereedschappen :smiley:

Judith Leyster 1600 . die ken je zeker. heb je er al 4 , verder raak ik ook niet.

1 like