Ben ik gek op lichte wijzerplaten?

Kwam er laatst achter dat ik dus echt nul horloges heb met een donkere wijzerplaat. Alles is licht: mint, roze, blauw, zilver… blijkbaar val ik daar (onbewust) steeds op :sweat_smile:

Dit is m’n collectie op dit moment:
• Grand Seiko Shunbun
• Cartier Santos Medium
• Grand Seiko SBGX263
• Seiko Alpinist SPB197
• Tissot PRX Ice Blue (automaat)
• Tissot PRX Mint Green (quartz)
• Casio G-Shock CasiOak (grijs)
• Gouden Casio Vintage

Die twee PRX’en twijfel ik over. Allebei verkopen? Of toch eentje houden? Ze zijn leuk, maar ik merk dat m’n collectie een beetje druk en onrustig begint te voelen. Te veel licht, te veel kleur.

Ik denk dat ik gewoon een wijzerplaat-gekkie ben. Ik val steeds op kleuren, texturen, details. Alles draait bij mij om de dial :smile: Maar ik begin wel behoefte te krijgen aan iets met een donkere of zwarte wijzerplaat, gewoon voor wat balans en rust.

De Tudor BB58 (standaard zwart) lijkt me wel wat. Veel mensen noemen ’m saai, maar wel een blijver… en misschien is dat precies wat ik nu zoek. Of de Burgundy BB58 met 5-link bracelet, die heeft net wat meer flair.

Ik dacht ook aan m’n SBGX263 omruilen voor de zwarte SBGX261. Maar ja… dat voelt gewoon raar. Je legt dan geld bij voor bijna exact hetzelfde horloge met een andere wijzerplaat. Tenzij iemand zou willen ruilen dat zou perfect zijn.

De zwarte Omega Seamaster 300M vond ik qua wijzerplaat echt schitterend, maar hij droeg helaas wat lomp aan m’n pols. Twijfel dus.

Als ik zou eindigen met: Shunbun, Santos en iets zwarts erbij, dan heb ik drie luxe horloges die elkaar goed aanvullen qua kleur en stijl. Nu voelt het wat te vrolijk en ongebalanceerd ik wil wat meer rust in de lijn.

Wat zouden jullie doen? Iemand tips, suggesties of herkenning?

Sta ook open voor ruil of frisse ideeën!

NEGEER de cheap tank… gekocht om te zien of het bij me past.

21 likes

Helemaal prima nu! :100:
Grijs of donkergrijs kan er wel bij BTW.

9 likes

Als de PRX op zich goed bevalt kun je daar de zwarte automaat van overwegen. Hou je toch het model in de doos, heb je wat zwarts en toch een interessante dial met het wafelmotief.

Groen vandaag

3 likes

Niks mis mee hoor

Wat mij betreft maakt of breekt dat een horloge

Ik ben vooral gecharmeerd van saaie platen (op m’n F77 Lapis Lazuli na). Heel druk ben ik snel beu.

Maar een zwarte plaat zou prima kunnen in je verzameling

Edit: Is een SPB143J1 niks voor je?
Er staat er 1 int blauw geloof ik

Dat is een mooie! Maar… niet te groot voor 18 a 18.5cm pols?

1 like

Dan liever een BB58. Die volledig zwarte vond (en vind) ik echt onwijs tof, maar helaas gewoon net te groot voor mij. Mijn vrouw zegt dat eencopa horloge is…. :rofl:

1 like

Ik ga voor zwarte horloges.

:man_shrugging:

Iedereen is anders.

Nee perfect juist.
Mn polsomtrek is 18,5 cm.

2 likes

Een BB58 is 39mm, dat is toch spot on?

1 like

Of misschien iets met donkerblauw nemen? Dat oogt over het algemeen vrij donker, bijna tegen het zwarte aan, maar toch net even iets met een kleurtje.

1 like

Als de twijfel toeslaat zul je uiteindelijk toch verkopen. Begin met 1.

Ik denk dat die Tudor geen blijver wordt.

Iedereen heeft wel een fase waarbij hij wil diversiteit inbouwen (kleur, soort, merken, vormen, diameters, …)
Maar koop vooral met je hart. Die aankopen blijven langst hangen.

Ik kon vandaag de Powermatic verkopen voor €520, maar begon te twijfelen. Over de quartz was ik al uit: die kan 100% weg

Denk je dat ik er snel op uitgekeken zal zijn, ook al heeft het een donkere wijzerplaat?

Dan vind ik deze ONWIJS mooi… maar ja, daar heb je het weer kleur!

Ik dacht ooit aan een instap-Rolex Datejust: Shunbun en PRX’s verkopen en een blauwe kopen. Maar ja… in Rotterdam loop je niet echt ontspannen met zoiets om je pols. :grimacing:

Op Marktplaats:

Ik heb er serieus aan gedacht om gewoon nóg een zwarte SBGX261 te kopen als duo, zo gek was ik er op.

Luxe problemen toch ook… :thinking: :face_with_raised_eyebrow:

9 likes

Goeie reactie.

So what. Van een horloge rond je pols moet je blij worden.

1 like

Ik denk er ook soms aan om een reversed panda ZEP te kopen naast de tri-color, ik ken je gevoel.

Zelf nog niet gedaan omdat er zoveel moois bestaat.

1 like

Kleurige collectie hoor :ok_hand:t2: Die groene PRX is iets te heftig, misschien kan daar een iets minder knallend voor in de plaats ?

1 like

Deze misschien? Past bij de witte panda versie die ik recent van een sympathieke heer mocht kopen :wink:

1 like

Dit soort horloges zijn geweldig. Wat maakt het nou uit dat je er twee hebt? Draag waar je blij van wordt! :grin:

2 likes

En die ik trouwens nog een zeer positieve review schuldig ben die ik toen niet kon posten Dus bij deze Tajko 2 dikke :+1:

1 like

Topper, draag hem met heel veel plezier en in gezondheid :handshake: :smiley: