Kwam er laatst achter dat ik dus echt nul horloges heb met een donkere wijzerplaat. Alles is licht: mint, roze, blauw, zilver… blijkbaar val ik daar (onbewust) steeds op
Dit is m’n collectie op dit moment:
• Grand Seiko Shunbun
• Cartier Santos Medium
• Grand Seiko SBGX263
• Seiko Alpinist SPB197
• Tissot PRX Ice Blue (automaat)
• Tissot PRX Mint Green (quartz)
• Casio G-Shock CasiOak (grijs)
• Gouden Casio Vintage
Die twee PRX’en twijfel ik over. Allebei verkopen? Of toch eentje houden? Ze zijn leuk, maar ik merk dat m’n collectie een beetje druk en onrustig begint te voelen. Te veel licht, te veel kleur.
Ik denk dat ik gewoon een wijzerplaat-gekkie ben. Ik val steeds op kleuren, texturen, details. Alles draait bij mij om de dial Maar ik begin wel behoefte te krijgen aan iets met een donkere of zwarte wijzerplaat, gewoon voor wat balans en rust.
De Tudor BB58 (standaard zwart) lijkt me wel wat. Veel mensen noemen ’m saai, maar wel een blijver… en misschien is dat precies wat ik nu zoek. Of de Burgundy BB58 met 5-link bracelet, die heeft net wat meer flair.
Ik dacht ook aan m’n SBGX263 omruilen voor de zwarte SBGX261. Maar ja… dat voelt gewoon raar. Je legt dan geld bij voor bijna exact hetzelfde horloge met een andere wijzerplaat. Tenzij iemand zou willen ruilen dat zou perfect zijn.
De zwarte Omega Seamaster 300M vond ik qua wijzerplaat echt schitterend, maar hij droeg helaas wat lomp aan m’n pols. Twijfel dus.
Als ik zou eindigen met: Shunbun, Santos en iets zwarts erbij, dan heb ik drie luxe horloges die elkaar goed aanvullen qua kleur en stijl. Nu voelt het wat te vrolijk en ongebalanceerd ik wil wat meer rust in de lijn.
Wat zouden jullie doen? Iemand tips, suggesties of herkenning?
Sta ook open voor ruil of frisse ideeën!
NEGEER de cheap tank… gekocht om te zien of het bij me past.