Ben ik nou gek....(Minerva cal 66-26)

of klopt er iets niet aan dit plaatje?

Achterzijde.

Wijzerplaat zijde.

Hier het verhaaltje.
Inside this rally timer / desk clock / wristwatch is the Montblanc caliber MB M16.29, which features a column wheel, horizontal coupling, and a power reserve of 50 hours. The caliber takes its inspiration from the original Minerva caliber 17.29, developed in the 1930s, used for both pocket watches and wristwatches. It is absolutely one of the most beautiful manually-wound chronographs in the world, with its large balance wheel and slow frequency.

Overigens is er verder geen info te vinden over specifiek bovenstaand uurwerk…zover ik kan zien.

Deze lijkt sterk maar is het toch niet?
Montblanc cal 25 (Minerva)

Wat klopt er niet?

1 like

Plaatsing balanswiel?

Ik zie twee spiralen langs Ă©Ă©n kant van de grondplaat en het balanswielen langs de andere kant van de basisplaat.
Gemonteerd op een lange as.
Een nieuwe opstelling van de onderdelen met nieuwe mogelijkheden.

Misschien een beetje een vreemde plek maar het zou me meer verontrusten als ie er niet inzat. :wink:
Ben nu wel aan het googlen naar afbeeldingen van het echte werk.
Daar gaat de productiviteit van deze dinsdag…

Zoals ik het zie en vergelijk met laatste foto,dan zou de balanswielen dus vlak onder de wijzerplaat zitten.
Ik snap ook de bevestiging van die balansas niet zo goed,want bij een normaal uurwerk heeft de as aan beide zijden een schokbescherming…

op de bovenste lijkt iid wel plaats voor plaatsing van een balanswiel, maar deze ontbreekt, wat weer wel kan stroken met de 2e afbeelding…daar vinden we immer wel een balanswiel…als ik het goed zie…

apart…lijkt wel of 1e en 2e plaatje niet van hetzelfde uurwerk zijn…

The minerva 66 is a hand winding chrono,
The calibre 66/25 features a
Dual balance/ escapement system
Featuring a 18000 A/h timekeeping and a 360000 A/h chronograph, this allows the chrono to measure 1/100 second increasements, but this fast movement limits power reserve to 45 min for the chrono happily the main timekeeping function will do 100 hours between winding

2 likes

Dat is de laatste van de 3 foto’s…
maar nu nog info over de 66-26 vinden…:smile:

1 like

Ik denk dat ze de twee bruggen van de balansen er af gelaten hebben voor de foto en zo te verduidelijken hoe het werk.