Blijft vervelend maar gelukkig valt de schade mee.
Om wat voor product gaat het? Dan kunnen we hier rekening mee houden.
Blijft vervelend maar gelukkig valt de schade mee.
Om wat voor product gaat het? Dan kunnen we hier rekening mee houden.
Toch aangifte doen via www.politie.nl. Ondanks berichten dat het niets oplevert, wordt er weldegelijk iets mee gedaan. Bv naam en rekeningnummer worden vastgelegd en raadpleegbaar voor anderen.
Yeah right. Dit moet toch echt het enige land ter wereld zijn waar de politie rekeningnummers van fraudeurs publiceert in plaats van ze achter de tralies te donderen
Op het moment dat ik het geld overmaakte gaf het rekeningnummer een groen vinkje. Ik kreeg na enkele dagen bericht van marktplaats dat er meer meldingen waren over de verkoper. Toen ik het nummer daarna invulde werd het rood met de mededeling dat er meldingen waren. Na een jaar is mijn aangifte verdwenen van "mijnpolitie ".Als ik het rekeningnummer nu weer invoer geeft dit gewoon weer een groen vinkje aan
Met mijn aangifte is (helaas) helemaal niets gedaan en heeft ook helemaal niets geholpen. Ik kon ook enkel online aangifte doen, er was niemand aan wie ik mijn verhaal kwijt kon. Hiermee wil ik niet zeggen dat je geen aangifte moet doen maar deel enkel mijn slechte ervaring
Update: Account van de persoon op marktplaats is geblokkeerd en verdere acties worden gemonitoredā¦Ik ben benieuwd of die bakzijl zal halen
Bakzeil? Als in: nieuwe account aan maken?
Gezien mijn ervaring (hierboven) ben ik bang dat er gewoon helemaal niets gebeurt uiteindelijk 
Ben destijds ook opgelicht geweest op 2dehands voor een aanzienlijk bedrag. Was een paar jaar geleden. kende de markt niet (horloges) en had mijn huiswerk niet gemaakt. Dus, mooi bedrag weg.
Aangifte gedaan bij de politie in BelgiĆ« en die wisten me zeer laconiek te melden dat er onder de 10.000⬠geen actie ondernomen werd (of wordt). Contact gehad met 2dehands, āwij leveren slechts het platform meneerā. Daar sta je dan, je geld kwijt en niemand die ja kan of wil helpen. Bedrag blokkeren bij bank, te laat. Geld zat al in Engeland.
Heb intussentijd honderden advertenties laten blokkeren bij 2dehands. Ze worden verwijderd maar er wordt niets ondernomen om ook maar iets te voorkomen. Die oplichtersbende (Ieren of Engelsen) zijn nog steeds actief op 2dehands, maar minder, sop zal van de kool zijn.
Al die advertenties zitten ongelooflijk ingenieus in elkaar, van fake vervoersbedrijven, tot fake links naar Ebay. Via Ip adressen niets te achterhalen.
Voorzichtig zijn is de boodschap en als het te mooi om waar te zijn is, blijf er kilometers ver vandaan. Ik heb mijn les geleerd. Heb nu een nieuw horloge besteld bij een tussenpersoon, maar voor ik het geld overschreef heb ik zijn facebook, linkedin en alle publicaties die over hem zijn verschenen opgezocht. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Denk dat het hier gelukkig niet voorkomt.
Bakzeil als in geld terug of horloge sturen. Ik weet dat de kans op de 100.000 groter isā¦