Afgelopen vrijdag heb ik een horloge via marktplaats gekocht. Sinds ik begonnen ben met mijn hobby heb ik dit al een aantal keer succesvol gedaan. Naast de horloges heb ik ervaring met het verkopen en kopen van andere spullen.
Ik heb contact met de verkoper gehad en het bedrag van 150 euro vrijdag overgemaakt. De verkoper beweert dat hij/zij nog niks heeft ontvangen. Ik heb het rekeningnummer 3x nagekeken en dit correct ingevoerd en het bedrag overgemaakt. Zou hier sprake kunnen zijn van oplichting? En zoja, wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb een slecht onderbuik gevoel en hoop dat dit snel wordt opgelost.
Maandag was een zogeheten bank holiday, dus geen betalingsverkeer tussen banken. Dinsdag zou het dus bijgeschreven moeten zijn. Ik zou jouw bank anders even bellen voor advies. Je kan online overigens ook nagaan of een rekeningnummer bekend staat als malafide. Weet niet welke site, maar kan je vast vinden met een beetje googlen. Succes gewenst.
Bedrag zou nu wel binnen moeten zijn, maar ik weet dat RABO rekeningen vertragingen hebben in ontvangst de laatste dagen. Als het er morgen niet is zou ik eerst je eigen bank bellen voor een onderzoek of bedrag is overgeboekt en koper deze uitkomst voorleggen. Heb je idee dat je wordt opgelicht dan direct MP informeren voor hulp.
Tja…het kan de beste overkomen. Check via Google het rekeningnummer eens. Check ook de naam via Google. Wie weet krijg je een hit. Daarnaast melden bij MP en anders digitaal aangifte doen.
Bedankt voor de reacties. Ik heb de verkoper verteld dat ik deze week nog af wacht en dan weer vraag naar een reactie. Ik wil nu niet alvast werk maken van iets wat misschien komt doordat ik te ongeduldig ben. Apart is het wel…
@Tempus_Fugit opzich een goed idee, maar ik wacht daar nog even mee tot aan het eind van de week.
@blou Ja, daarnaast staan er nog wel andere een andere advertentie van de persoon open. Ook een horloge.
Met je bank contact opnemen om uit te zoeken hoe het zit is ook niemand beschuldigen maar gewoon duidelijkheid krijgen. Van daaruit kan je dan je volgende stappen bepalen. En heden ten dage is op werkdagen het geld binnen 24 uur echt wel verwerkt.
Net telefonisch contact gehad met @HaikoM. Verkoper probeerde ook horloges aan hem te verkopen en was er vaag over. Duidelijk voor mij dat ik nu wordt opgelicht. Ik ga contact opnemen met mijn bank en aangifte doen. De gegevens (rekeningnummer, etc) van de persoon wil ik hier online zetten, als daar geen bezwaar van de mods van is.