Ben jij een echte verzamelaar? Doe de test en laat het ons weten!

Score C = 15
Score G = 13
Score E = 11
Score F = 10
Score D = 9
Score B = 7
Score A = 7

Hoogste score: C (15)

Lees de beschrijving met de hoogst scorende letter

C. De jager
Heeft u de meeste punten gescoord op de C-vragen? Dan bent u een echte speurneus, een jachthond. Want laten we wel wezen, een beetje verzamelaar heeft nooit genoeg. De lol van het verzamelen zit vooral in het zoeken. Op beurzen, rommel- of boekenmarkten bent u er altijd als een van de eersten en u snuffelt alles systematisch af. Een aanwinst zet u thuis tevreden op zijn plek, maar dan komt al snel het jachtinstinct weer bovendrijven. Rugzak om, wandelschoenen aan en euro’s mee: op pad!

Score F = 14
Score G = 12
Score E = 12
Score D = 10
Score B = 9
Score C = 9
Score A = 9

Hoogste score: F (14)

Lees de beschrijving met de hoogst scorende letter

F. De compensatie-zoeker
Heeft u de meeste punten gescoord op de F-vragen? Dan bent u een compensatie-zoeker. Volgens Freud zitten uw drijfveren diep weggestopt. Zou het verzamelen iets te maken kunnen hebben met een vervelende gebeurtenis in uw jeugd? Mist u iets? Bent u op zoek naar houvast? U verzamelt omdat mensen u nog wel eens willen teleurstellen, uw verzameling zal dat nooit doen. Uw hobby is in ieder geval een gezonde uitlaatklep. Ga er beslist mee door, bedenk dat Freud zelf ook een fanatiek verzamelaar was.

Klopt misschien eigenlijk wel voor een deel:D

G9
IK hou niet zo van testen,waarom doe ik dit eigelijk?

Hoogste score: G (14)

G. De filosoof
Heeft u de meeste punten gescoord op de G-vragen? Dan zijn we bij de essentie van het verzamelen. Uw verzamelgedrag is gebaseerd op enkele wezenlijke ‘zijns’-vragen. Zou het kunnen dat u verzamelt omdat u de vijandige, chaotische buitenwereld ermee onder controle krijgt? Wie verzamelt, kan eindeloos ordenen en schikken en zo de chaos bedwingen. Ook kunt u over uw verzameling heersen als een vorst. Bovendien is het de ideale manier om sporen na te laten in de tijd. Streven we niet allemaal naar onsterfelijkheid? U verdwijnt, maar uw verzameling blijft.

Hoi,

Mijn hoogste score was 10 op D. De nostalgicus…
Op de voet gevolgd door 9 op B en 2X 7 op G en C

Klopt aardig wanneer je kijkt naar alle hobbies samen.

Groet,

Nico.

Dat is een leuke test (tu) Hier mijn uitslag, klopt wel. Er zijn wel veel filosofen onder ons als ik het zo zie.

C. De jager
Heeft u de meeste punten gescoord op de C-vragen? Dan bent u een echte speurneus, een jachthond. Want laten we wel wezen, een beetje verzamelaar heeft nooit genoeg. De lol van het verzamelen zit vooral in het zoeken. Op beurzen, rommel- of boekenmarkten bent u er altijd als een van de eersten en u snuffelt alles systematisch af. Een aanwinst zet u thuis tevreden op zijn plek, maar dan komt al snel het jachtinstinct weer bovendrijven. Rugzak om, wandelschoenen aan en euro’s mee: op pad!

B. De handelaar
Heeft u de meeste punten gescoord op de B-vragen? Dan bent u net zoveel handelaar als verzamelaar. U loopt al even mee en heeft een scherp oog gekregen voor koopjes. Het komt dan ook voor dat u iets koopt dat u al heeft, gewoon om het daarna met winst te kunnen doorverkopen. Pas maar op, voor u het weet staat u bekend als een gentleman dealer (of gentlewoman dealer, natuurlijk). En nog even en u staat niet meer voor de kraam, maar er achter.

Hoogste score: C (14)
C. De jager

Ja leuke test en ik herken mijzelf wel in de uitslag…
Bedankt voor de tip…
Groeten
Broes

Ik had op g en d de hoogste scoren 15 maar de test klopt zeer goed allemaal een goed paas weekend gr

kom op G uit

Beide 12 punten

Hij is leuk !

g 15!

G. De filosoof:#

Heeft u de meeste punten gescoord op de G-vragen? Dan zijn we bij de essentie van het verzamelen. Uw verzamelgedrag is gebaseerd op enkele wezenlijke ‘zijns’-vragen. Zou het kunnen dat u verzamelt omdat u de vijandige, chaotische buitenwereld ermee onder controle krijgt? Wie verzamelt, kan eindeloos ordenen en schikken en zo de chaos bedwingen. Ook kunt u over uw verzameling heersen als een vorst. Bovendien is het de ideale manier om sporen na te laten in de tijd. Streven we niet allemaal naar onsterfelijkheid? U verdwijnt, maar uw verzameling blijft.

NicoB)-

Ehm okay bij mij kwam er A(12) uit:

A. De statuszoeker
Heeft u de meeste punten gescoord op de A-vragen? Dan geniet u van uw bezit. U laat uw verzameling graag aan anderen zien en u mag er graag over vertellen. Als u merkt dat men onder de indruk is, doet u dat goed. Zeker wanneer andere verzamelaars u blijken te benijden. Het is een heerlijk idee, dat u dingen bezit die niemand anders heeft.

Mwoah ergens klopt het misschien een beetje… maar ookal is men er niet van onder de indruk, ik ben erg blij met m’n collectie’tje, en die collectie heb ik toch voor mezelf.

D(15), klopt aardig, ook als ik zo terugdenk aan mijn posts :slight_smile: