Ben jij een echte verzamelaar? Doe de test en laat het ons weten!

Doe de test op de volgende site en laat de uitslag hier weten:

http://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/verzamelaars-test

Succes! (tu)

Edit: ik zal natuurlijk mijn uitslag als eerste laten weten:

Hoogste score: G (15)

G. De filosoof
Heeft u de meeste punten gescoord op de G-vragen? Dan zijn we bij de essentie van het verzamelen. Uw verzamelgedrag is gebaseerd op enkele wezenlijke ‘zijns’-vragen. Zou het kunnen dat u verzamelt omdat u de vijandige, chaotische buitenwereld ermee onder controle krijgt? Wie verzamelt, kan eindeloos ordenen en schikken en zo de chaos bedwingen. Ook kunt u over uw verzameling heersen als een vorst. Bovendien is het de ideale manier om sporen na te laten in de tijd. Streven we niet allemaal naar onsterfelijkheid? U verdwijnt, maar uw verzameling blijft.

Leuke test, en klopt vrij goed:

C. De jager
Heeft u de meeste punten gescoord op de C-vragen? Dan bent u een echte speurneus, een jachthond. Want laten we wel wezen, een beetje verzamelaar heeft nooit genoeg. De lol van het verzamelen zit vooral in het zoeken. Op beurzen, rommel- of boekenmarkten bent u er altijd als een van de eersten en u snuffelt alles systematisch af. Een aanwinst zet u thuis tevreden op zijn plek, maar dan komt al snel het jachtinstinct weer bovendrijven. Rugzak om, wandelschoenen aan en euro’s mee: op pad!

lol :smiley:

B. De handelaar
Heeft u de meeste punten gescoord op de B-vragen? Dan bent u net zoveel handelaar als verzamelaar. U loopt al even mee en heeft een scherp oog gekregen voor koopjes. Het komt dan ook voor dat u iets koopt dat u al heeft, gewoon om het daarna met winst te kunnen doorverkopen. Pas maar op, voor u het weet staat u bekend als een gentleman dealer (of gentlewoman dealer, natuurlijk). En nog even en u staat niet meer voor de kraam, maar er achter.

[i]Hoogste score: C (12)

Lees de beschrijving met de hoogst scorende letter

C. De jager
Heeft u de meeste punten gescoord op de C-vragen? Dan bent u een echte speurneus, een jachthond. Want laten we wel wezen, een beetje verzamelaar heeft nooit genoeg. De lol van het verzamelen zit vooral in het zoeken. Op beurzen, rommel- of boekenmarkten bent u er altijd als een van de eersten en u snuffelt alles systematisch af. Een aanwinst zet u thuis tevreden op zijn plek, maar dan komt al snel het jachtinstinct weer bovendrijven. Rugzak om, wandelschoenen aan en euro’s mee: op pad![/i]

Nou, het klopt niet helemaal. Ik snuffel wel veel, op internet dan. Op de beursen ben ik echt niet één van de eersten. En ik heb de boel niet netjes op zijn plek staan. Maar ik ben na een aankoop wel weer direct aan het snuffelen.

hoogste score:f(12)

F. De compensatie-zoeker
Heeft u de meeste punten gescoord op de F-vragen? Dan bent u een compensatie-zoeker. Volgens Freud zitten uw drijfveren diep weggestopt. Zou het verzamelen iets te maken kunnen hebben met een vervelende gebeurtenis in uw jeugd? Mist u iets? Bent u op zoek naar houvast? U verzamelt omdat mensen u nog wel eens willen teleurstellen, uw verzameling zal dat nooit doen. Uw hobby is in ieder geval een gezonde uitlaatklep. Ga er beslist mee door, bedenk dat Freud zelf ook een fanatiek verzamelaar was.

meer kan ik er niet van maken;)

grt arie.

G15 - De Filosoof. Ha!

Grappige test.

Leuke test(tu)

mijn uitslag:

Hoogste score: F (11)

F. De compensatie-zoeker

Heeft u de meeste punten gescoord op de F-vragen? Dan bent u een compensatie-zoeker. Volgens Freud zitten uw drijfveren diep weggestopt. Zou het verzamelen iets te maken kunnen hebben met een vervelende gebeurtenis in uw jeugd? Mist u iets? Bent u op zoek naar houvast? U verzamelt omdat mensen u nog wel eens willen teleurstellen, uw verzameling zal dat nooit doen. Uw hobby is in ieder geval een gezonde uitlaatklep. Ga er beslist mee door, bedenk dat Freud zelf ook een fanatiek verzamelaar was.

Deels waar en deels niet.
gr Ron

C :smiley: … en klopt nog aardig ook :+

Leuk, ik kan me wel vinden in de uitslag

G. De filosoof
Heeft u de meeste punten gescoord op de G-vragen? Dan zijn we bij de essentie van het verzamelen. Uw verzamelgedrag is gebaseerd op enkele wezenlijke ‘zijns’-vragen. Zou het kunnen dat u verzamelt omdat u de vijandige, chaotische buitenwereld ermee onder controle krijgt? Wie verzamelt, kan eindeloos ordenen en schikken en zo de chaos bedwingen. Ook kunt u over uw verzameling heersen als een vorst. Bovendien is het de ideale manier om sporen na te laten in de tijd. Streven we niet allemaal naar onsterfelijkheid? U verdwijnt, maar uw verzameling blijft.

Hoogste score G14
:wink:

g!

Leuke test die wel aardig klopt :wink:
Overigens ben ik de eerste D zie ik :slight_smile:

mvg, Frans

g13

Ik heb er twee maar blijkbaar ook veel punten op veel andere vragen:

Score F = 14
Score C = 14
Score G = 11
Score A = 11
Score B = 11
Score D = 9
Score E = 9

Hoogste score: C en F (14)

Heeft u op (bijna) alle typen een gelijk aantal punten gescoord? Dan is er niets bijzonders met u aan de hand. Er is namelijk niet één antwoord op de vraag waarom mensen verzamelen. Mensen hebben verschillende drijfveren en u bent zo iemand.
Lees de beschrijving met de hoogst scorende letter

F. De compensatie-zoeker

C. De jager
Heeft u de meeste punten gescoord op de C-vragen? Dan bent u een echte speurneus, een jachthond. Want laten we wel wezen, een beetje verzamelaar heeft nooit genoeg. De lol van het verzamelen zit vooral in het zoeken. Op beurzen, rommel- of boekenmarkten bent u er altijd als een van de eersten en u snuffelt alles systematisch af. Een aanwinst zet u thuis tevreden op zijn plek, maar dan komt al snel het jachtinstinct weer bovendrijven. Rugzak om, wandelschoenen aan en euro’s mee: op pad!

C is wel een erg goede omschrijving moet ik zeggen, als ik de tijd heb (want een gezin). Een beetje eng… :smiley:

Goh,

ik ben een “jager” ©
Het klopt wel aardig…

Bas

Hoogste score: G (15)

Klopt ook wel aardig lijkt me.

Leuke test trouwens :slight_smile:

Hoogste score: C (14)

C. De jager

Grappig :slight_smile:

Ik ben G15, volgens mij de meeste wel zo’n beetje…

Gr Ben

Kan mij redelijk vinden in mijn score:

Hoogste score: C (14)

C. De jager

Heb het geviel dat ik niet geheel uniek ben met deze score op dit forum :wink:

Score G = 15
Score F = 14
Score D = 14
Score C = 13
Score E = 12
Score A = 11
Score B = 6