Een goede tip ; neem het op met je telefoon zodat je niet eindeloos zit te staren.
Ik heb genoeg ervaring aangezien mijn horloge een paar keer terug is geweest voor een probleem met het verspringen van de datum wat op een gegeven moment opliep tot 28 uur na het voorgaande tijdstip waarop de datum versprong.
Mijn Carrera vertoonde vreemd gedrag wat ba een complete overhaul er nog steeds in zat, dus is die 3 keer teruggewenst in 1 jaar, het liep steeds verder uit dat het op een gegeven moment 7 uur 's avonds de datum versprong.
Niet vandaag, maar gister. Springt zo hard om dat ik hem nog net niet laat vallen (precies zoals ik het wil zien). Mijn moderne 116234 tikte nog harder naar de volgende dag. De 16233 springt wel over om 00:04. 23.55/00.05 was een prima marge zei mijn horlogemaker.
Tja, er wordt demissionair maar weer eens twee weken bij de avondklok op gedrukt, dus wat heb jij anders met je leven doen dan het kijken naar het verlopen van de tijd?
Ik vind het eminent logisch in dit tijdsgewricht.
Maar goed, bij de GS en Chronomaster hoef ik het niet te proberen, die nieuwe datum staat er voor ik de beweging ook maar registreer. In het geval van de Chronomaster echt tussen 12:00:00 en 12:00:01.
Daar hebben we filmpjes voor:
1000 fps slo mo.
En OK, als de annual calendar aan de bak moet heb je anderhalve seconde om 'm te zien rollen:
Overigens heb ik een nederig Hamiltonnetje wat reterap verspringt op exact 12 uur. Ik verbaas me daar altijd over, gaat om een mod van een 2492-2, als ik me niet vergis.