Beste mede HF-leden!
Nu mijn collectie wat aan het groeien is, moet ik wellicht eens wat regelen op gebied van verzekeringen, zoals bijvoorbeeld bij inbraak.
Lijkt me dus goed wanneer iemand eens kijkt naar mijn verzameling oud ijzer en wat roept daarover
Oud ijzer, want het is 98% vintage spul uit 60’s, 70’s en 80’s.
Ben jij of ken jij zo iemand regio Rotterdam? Meld je graag!
Groeten,
Victor
Kluis huren kan ook een alternatief Zijn. Denk eraan dat je de taxatie geregeld moet herhalen. En dat je per 1000€ verzamelaarde een aardige premie moet betalen.
Bij kluis huur is de inhoud daar vaak ook verzekerd.
Goed ideee @harb , leverde stapels topics op over de “wat is de waarde van dit klokje” en enkele nuttige threads over verzekeren, al dan niet. Wijzer geworden!
Klopt inderdaad wel dat als je een kluisje huurt je verzekerd bent tot bijvoorbeeld 40K maar dan moet je wel aantonen dat de spullen die erin zaten ook die waarde hadden. Je zit dus alsnog aan een taxatie om problemen te voorkomen
Bij DNK wel zie onderstaande, je moet het dus wel kunnen aantonen met taxatie:
De inhoud van uw safeloket is standaard tot €45.000,- verzekerd. Indien
gewenst kunt u uw dekking tot €90.000,- verhogen. De dekking geldt per
safeloket. Het is dus ook mogelijk om extra safeloketten te huren voor
een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere
safeloketten.
Het is altijd een dankbaar thema voor een Hollywood flick, maar hoe vaak worden in Nederland banken gekraakt en kluisjes leeggeroofd? (Even los van of je een bankkluisinhoud wel of niet wilt verzekeren).
De risico’s thuis zijn denk ik een stuk hoger.
Dat denk ik ook, zelfs in aanmerkende nemende je eventuele bouwtechnische en/of elektronisch beveiliging. Maar toch kan je de waarde van €45.000 thuis verzekeren met een premie (incl. assurantiebelasting) van net iets onder de €100 t.o.v. een kluishuur bij DNK van €145 ex. BTW. En dan zijn je spullen altijd binnen handbereik. De verzekeringsvoorwaarden zijn vergelijkbaar. Dus?
Ongeacht of de horloges in een kluis of thuis liggen is bij schade het aantoonbaar of aannemelijk maken van je claim het probleem. Bij diefstal wordt dat een dus een klus, want in veel gevallen is er niets meer en mag jij als gedupeerde aannemelijk maken welke schade je hebt geleden. Documenteren en fotograferen dus, met bv een krant waarop data te zien zijn, aanschafgegevens bijhouden etc.
Voordeel van een taxatierapport is dat er geen discussie ontstaat over de hoogte van de schade, nadeel dat het 3 jaar geldig is en dan als deskundigenrapport wordt benoemd. Overigens heb je bij schade op een brandverzekering recht op je eigen deskundige, heb je die nodig, dan PB me maar…