Ben op zoek naar een horloge [€500-€1000]

Best allemaal,

Ik ben al een poosje op zoek naar een horloge om mezelf soort van cadeau te doen. Ik heb echt nog nooit een horloge gehad, maar wel altijd erg gaaf gevonden. Ik run mijn eigen bedrijf en denk dat dat ook professionaliteit uitstraalt.

Ik ben zelf 17 jaar en probeer mezelf qua kledingstijl altijd een beetje te onderscheiden van het standaard trui met spijkerbroek wat populair is bij mijn leeftijd. Ik draag vaak chino’s en bijvoorbeeld een wolle longsleeve of een blouse. Totaal niet kakkerig juist meer aan de sportieve kant.

misschien is deze info wel hartstikke overbodig maar ja… misschien heb je er wat aan

-Nu over een horloge… Ik ben op zoek naar een horloge wat ik dagelijks kan gebruiken. met deze kleding ^^ maar ook met een korte broek en een t-shirt in de zomer. de kwaliteit moet natuurlijk degelijk zijn want ben nog redelijk jong.

-een redelijk tijdloos maar toch geen saai horloge, ik hoop nog een heel groot deel van mijn leven het horloge te gebruiken.

wat ik tof vindt: Wat ik super vet vind is de vintage omega seamaster met de groene band uit het leger. Natuurlijk op dit moment onbereikbaar maar ik vind dat echt wat hebben gewoon omdat het zo apart is. en natuurlijk het verhaal erachter.

Ook ben ik erg fan van open heart horloges, zo vind ik de lewis jazzmaster open heart horloges erg gaaf. Alleen vraag ik me erg af of dat nog mooi is over 10-20 jaar.

Budget is dus rond de 500-1000 euro en het liefst een soort middenweg.

EDIT: Ik vind een stalen band vaak niet echt bij me passen en het moet ook zeker geen dik horloge zijn.

Hebben jullie suggesties? Ik hoor het graag!

2 likes

SKX :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye:

Kijk gewoon even rond in het blauwe gedeelte hier en op Chrono 24 (daar kan je ook makkelijk de prijs instellen ) .
Je kan natuurlijk ook voor 2 horloges gaan zoals @Specter hieronder vermeld . kijken kijken en kijken .en daarna alles eens gaan passen maak er gewoon een leuk dagje horloges passen van

1 like

Hmm eerste ruwe suggestie is een Oris diver sixty-five 40mm versie. Op staal en zelf soms op leer gooien. Moet je misschien beetje rekken in je budget of geluk hebben.

Maar eerlijk, ik zou voor twee gebruikte horloges gaan voor dat bedrag. Heb je zoveel leuks voor en mooie merken. Pak bijvoorbeeld een meer dresswatch samen met een toolwatch. Zo ontwikkel je ook meer feeling voor wat je leuk vindt en bevalt 't niet dan verkoop je voor vaak hetzelfde bedrag.

3 likes

Ik ga iets doen wat zelden op HF voorkomt: iets aanraden onder je budget :woman_cartwheeling::woman_cartwheeling::woman_cartwheeling:
Als enige horloge en niet precies wetende wat je wil en wat bij je past zou ik voor dn dizze gaan:


Beetje vd prijs aflullen, tijdje dragen en rustig kijken of het wat is.

13 likes

Waarom koop je die dan niet? Google op Hamilton of Tissot open heart.

Open heart gaan ze hier bijna allemaal afraden (om blablabla-redenen), maar je moet je eigen weg kiezen en niet met de smaak van anderen meegaan.

Als je hier blijft hangen is de kans behoorlijk dat je dan al 100+ horloges in bezit hebt gehad.

:sweat_smile:

2 likes

Ik moest 'm twee keer lezen. :grin:

Misschien een Bauhaus-achtig horloge? Een Junghans Max Bill bijv.? Of een dresser als de Tissot Visodate? Of een pilot zoals een Stowa?

Open heart zou ik alleen aan beginnen als je echt zeker weet dat je het wil. Met een open caseback kun je het uurwerk ook in actie zien, maar is iets minder in-your-face.

2 likes

Daar dacht ik ook meteen aan

1 like

Tissot Visodate! Prachtig dressy horloge voor goede prijs <500✌🏻

Ja deze inderdaad en ik kan ook een Tissot Visodate aanbieden. Mooie start van een collectie en binnen budget :ok_hand:

Mhh misschien wel een heel wijs idee, ga ik zeker overwegen!

1 like

Bij dat type horloges mis ik alleen een beetje een wow factor, wat ik toch wel een klein beetje zoek ik een horloge. Maar misschien is dat helmaal anders als ik er een in het echt zie.

1 like

Je zoektocht is ten einde… welkom op HF…

Misschien een stowa of junghans voor dat geld

Een Hamilton en een Tissot.
Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Je wordt beter, completer.
Maar, let op : verslavingsgevaar !

Of je gaat helemaal los en neemt naast de Hamilton/Tissot voor het dagelijkse werk een mooie vintage omega seamaster


Allemaal prima te doen voor minder dan 1k

3 likes

Had iemand al een Seiko SARB033 of 035 genoemd?

2 likes

Ik kan uit ervaring zeggen dat een Seiko SARX055 echt de moeite waard is. Met zijn sportieve doch nette uitstraling kan hij i.m. zowel bij een t shirtje en een korte broek, als bij chino’s en een overhemd.

2 likes

Aan de bovenkant van je budget, maar op dit forum zeker tweedehands te vinden erbinnen en bepaalde modellen voor een paar tientjes erboven: de Nomos Club!

Hier een foto van de oude van @anon50762135, hoop dat ‘ie daar geen probleem mee heeft! Die eronder is door mij genomen, maar dan met het plastic er geheel omheen. De lugs steken wat ver uit, voor de rest een prachtig merk van mooie kwaliteit!

Passen kun je doen bij bijvoorbeeld Ace & Dik in Amsterdam (@Captaingingerbeardd kom erin)!



Het is een vrij groot ogende 36mm overigens, dus qua maat voor de meesten ook heel mooi te dragen! Ik heb zelf hele smalle polsen en zelfs ik kan hem hebben.

1 like

Ik denk dat je de 4 bovenstaande horloges rond de €1000,- bij elkaar kan hebben, waarom voor 1 horloge gaan als je er meer kan bezitten.
Zo kan je voor de juiste gelegenheid de juiste horloge dragen.
Na verloop van tijd gaat je smaak ook veranderen, is dan ook makkelijker om dit dan aan te passen, eentje weg eentje erbij, etc…

Just my 2 cents, iig welkom hier maar pas op: dit is pas het begin van de verslaving :grin:

You are welcome. Zit tegen je bovengrens aan, maar is tijdloos, stevig, kies een leuke kleur van wijzer en voila.

Wel rekening houden met onderhoudskosten in de toekomst.