ik weet niet of ik dit nu moet plaatsen in de rubriek gezocht of niet vandaar maar algemeen.
Vorig jaar kocht ik een MM van jacksontse. Na een paar weken bleek het niet meer mogelijk de tijd juist te zetten. Dus aan de kant gelegd en ik droeg em soms nog wel es en wond em dan op op het uur waarop hij stilgevallen was. Wat een gedoe hihihi.
Nu vorige week viel hij plots stil. Ik besloot hem maar eens open te gooien gezien hij me uiteindelijk toch 2 keer niets gekost had. Bleek dat het uurwerk niet goed vast zat in de kast en de balansas, als ik het goed voorheb, tegen de kast gekneld zat. Aangezien het weer slecht was en ik me verveelde besloot ik het uurwerk uit de kast te halen en het eens grondiger te bekijken. Ho ja nu ik toch bezig was heb ik het uurwerk asian 6794, aan de hand van zo’n site die je stap voor stap uitlegt, hoe je moet demonteren en monteren helemaal uit en weer in mekaar gezet. Heb me hier echt wel een aantal uur mee bezig gehouden en m’n bewondering voor uurwerkmakers is nog eens exponentieel gestegen. Het goede nieuws is nu dat ik geen ’ stukken’ overhad en dat hij zelfs weer loopt. Ik deed dit nl voor het eerst en ben best trots!
Het eerste wat te voorschijn kwam was echter dat de opwindstift gebroken is net achter de kroon. Mijn vraag nu is of iemand weet waar ik een opwindstif maar vooral de kroon zou kunnen vinden voor zo’n MM?
ik weet niet of ik dit nu moet plaatsen in de
rubriek gezocht of niet vandaar maar algemeen.
Vorig jaar kocht ik een MM van jacksontse. Na een
paar weken bleek het niet meer mogelijk de tijd
juist te zetten. Dus aan de kant gelegd en ik
droeg em soms nog wel es en wond em dan op op het
uur waarop hij stilgevallen was. Wat een gedoe
hihihi.
Nu vorige week viel hij plots stil. Ik besloot hem
maar eens open te gooien gezien hij me
uiteindelijk toch 2 keer niets gekost had. Bleek
dat het uurwerk niet goed vast zat in de kast en
de balansas, als ik het goed voorheb, tegen de
kast gekneld zat. Aangezien het weer slecht was en
ik me verveelde besloot ik het uurwerk uit de kast
te halen en het eens grondiger te bekijken. Ho ja
nu ik toch bezig was heb ik het uurwerk asian
6794, aan de hand van zo’n site die je stap voor
stap uitlegt, hoe je moet demonteren en monteren
helemaal uit en weer in mekaar gezet. Heb me hier
echt wel een aantal uur mee bezig gehouden en m’n
bewondering voor uurwerkmakers is nog eens
exponentieel gestegen. Het goede nieuws is nu dat
ik geen ’ stukken’ overhad en dat hij zelfs weer
loopt. Ik deed dit nl voor het eerst en ben best
trots!
Het eerste wat te voorschijn kwam was echter dat
de opwindstift gebroken is net achter de kroon.
Mijn vraag nu is of iemand weet waar ik een
opwindstif maar vooral de kroon zou kunnen vinden
voor zo’n MM?
Proficiat! Was ook begonnen met zo een goedkoop dingetje. Erg leuk om regenachtige dagen door te brengen. Betreft onderdelen, je zou het misschien Jacksontse zelf eens kunnen vragen. Of anders bij 1 van de vele andere leveranciers. Ongetwijfeld dat iemand je er 1 wilt opsturen.
Aan de andere kant heeft iemand op een forum nog een defect exemplaar liggen…