Wat houdt dat Kurth Frères in ? Die kende ik nog niet.
Heb nog wel vintage Certina doosjes en aantal onderdelen liggen… mocht het interessant zijn.
Kurth Freres waren de oprichters van Certina
Ik zou het doen! Mooie plaat. Lume alleen tikje vaag
Ziet er mooi uit André!
Even opletten, Hodinkee is sinds kort Certina dealer en ze vinden het merk ineens mega fantastisch, dus binnenkort stijgt vintage Certina in waarde.
Jammer dan wordt het duur om een verzameling aan te leggen.
Maar snel kopen dan.
De DS is binnen, uiterlijk bijna in nieuwstaat met ongebruikte DS band.
Het is wel nodig aan een beurtje toe en de dagaanduiding blijft hangen.
Gelukkig doet de datum functie het wel want daarin zit een kwetsbaar en uiterst zeldzaam veertje.
Het schildpadje op de deksel ontbreekt daarvoor in de plaats staat er DS.
Wat vinden jullie ervan?
Ik ken een forumlid (jeweetwelwie) die onmiddellijk fake gaat roepen als het schildpadje vervangen is door DS, daar trap ik niet in want het manufactuur uurwerk is overtuigend genoeg. Wel ben ik benieuwd naar deze afwijkende deksel.
Ik vindt het een prachtig horloge!
Erg mooie wijzerplaat!! En lijkt me zeker niet fake, kom op mijn zoektochten wel vaker dit soort deksels tegen, volgens mij zijn dat latere modellen, zeg eind jaren 70?
Kan het zijn dat het schildpadje een medaillon is dat eraf is gewipt? Misschien is het zwarte geen vuil maar achtergebleven lijm.
Dus zoiets als de KS medaillon bij Seiko.
Het randje lijkt mij nogal scherp voor een achterdeksel dat op de huid terecht komt, vandaar
Waarom zou er dan DS gegraveerd zijn onder het schildpad? Dat lijkt me niet zo logisch dat er iets over heen moet zitten.
Wie is dat?
Deze van mij lijkt hetzelfde deksel te hebben, met randje maar ook met turtle? Is wel een ander model DS 288.
Ja, helder, en ik zal je niet vragen om met een bot mesje te gaan wrikken om te zien of het los komt
Was ik niet van plan nee:confounded: