Benaming functie

Hallo allen, ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe de functie/mogelijkheid heet waarbij de uren en minutenwijzer onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen (waarbij de uren linksom en de minuten rechtsom draaien (bijvoorbeeld) bij horloges waarbij de wijzers niet alleen de tijd aangeven maar ook als stopwatch gebruikt worden, of voor datum/tijd aanduiding.

Bij voorbaat dank.

Allereerst welkom!

Zou niet zo direct een functie-naam weten, maar heb je een voorbeeld van een merk/model?

Je zult het iig zoeken in de quartz tak. Heb overigens een leuke Swatch die dat heeft… Druk op de knop en de wijzers gaan naar de 12 om vervolgens te functioneren als chronograaf. Erg leuk om vervolgens de wijzers weer naar de juiste tijd te zien gaan. Weet even niet meer de naam. Iets met “stop”.

Bidle Schreef:

Heb

overigens een leuke Swatch die dat heeft… Druk
op de knop en de wijzers gaan naar de 12 om
vervolgens te functioneren als chronograaf. Erg
leuk om vervolgens de wijzers weer naar de juiste
tijd te zien gaan. Weet even niet meer de naam.
Iets met “stop”.

Een stopSwatch? :smiley:

Houthakker Schreef:

Bidle Schreef:

Heb

overigens een leuke Swatch die dat heeft…
Druk
op de knop en de wijzers gaan naar de 12 om
vervolgens te functioneren als chronograaf. Erg
leuk om vervolgens de wijzers weer naar de
juiste
tijd te zien gaan. Weet even niet meer de naam.
Iets met “stop”.

Een stopSwatch? :smiley:

Denk dat die nog zo heet ook!! Kom hem namelijk tegen als ik google op Stop Swatch bij de afbeeldingen. :slight_smile:

Phoe, ik weet niet of het een benaming heeft…

Maar ik denk te begrijpen wat je bedoelt. Mijn Citizen heeft dat.

Bizar wat dit analoog klokje allemaal kan. In de onderste subdial zie je alle functie. En de wijzers draaien dan zoals jij dat beschrijft. Het meest draait er bij alarmmodus. Uren en minuten wijzers gaan naar je alarmtijd. En de secondewijzer geeft aan of je alarm geactiveerd is of niet.