Benaming gezocht: band met geïntegreerde pushpins.

Een foto zegt meer.
Ik ben op zoek naar een milanaise/mesh band met geïntegreerde pushpins.
Iets betaalbaar, dus ik ben op Ali aan het zoeken, doch ik ken de juiste term niet.
Kan iemand me daar raad in geven ?
Bij voorbaat dank !

Stomme vraag maar waarom zou je dit überhaupt willen?

1 like

Omdat het makkelijk en snel is.
Ondertussen gevonden: ( dat heb ik vaak wanneer ik de vraag stel, en een ogenblik later ontdek ik het :joy:)

Quick release pins. :+1:

5 likes

Ik heb hem even naar “techniek” verplaatst Marc, hoop dat dat oké is. :upside_down_face:

Wist trouwens niet dat stalen banden ook quick release pins/bars gebruiken, zoals jouw foto laat zien. Interessant! Wat voor een bandje is dat @Marc_B1?

Dat begrijp ik maar op een gegeven moment zijn die dingen toch lam dan?

1 like

Dan kun je er nieuwe in zetten toch? We handig voor onhandige mensen :sweat_smile:

Ja, je kunt die quick release pins afzonderlijk kopen.
Let er echter wel op dat die in een speciale band moeten: er moet een kleine opening zijn omdat het “hendeltje” van de pushpin heen en weer kan schuiven.

2 likes

Geen probleem hoor. :wink:

Hier is zo’n bandje:

2 likes

Ik heb ooit, omdat m’n vrouw milanaise mooi vond, twee van die dingen met quick release besteld, en er is niks mis mee, behalve dat als de push pin ooit kapot gaat, je de band weg kan gooien. Ik had de wat duurdere versie gehaald, ik geloof een acht euro of zo, en er was niks mis met een Ali milanaise.

3 likes

Als die pin stuk is kan je er altijd nog een normale pushpin inzetten natuurlijk

1 like

Het verwijderen van de pushpin kan bij leer en rubber, maar bij een stalen end-link wordt het wel een gezeik.

Evt met tangetje doorknippen bij het palletje.

1 like

Nee joh… even een kwartslag draaien en je schuift hem er zo uit.
Zelfs bij dat ding van €4 van hierboven.

4 likes

Dat gaat allemaal niet zo makkelijk bij het ding wat ik besteld had, want die is echt tegen de link aan gebogen. Ik weet niet of dat een productiefout is, maar aan de andere kant… wanneer gaat een spring bar stuk?

Heren. al zou die kapot gaan. Dan koop je voor €4-8 een nieuwe Milanese band en breng je de oude naar de oud-ijzer boer. Een beetje pushpin is al duurder dan die hele band.

Wat een gedoe. Je zou maar iemand zijn die een speedy in de kliko flikkert :joy::joy:

2 likes

Ik zou het ook niet gebruiken op een duur horloge, maar het is wel makkelijk.

1 like

En bij sommige quick release pins kan je het hendeltje er gewoon afschroeven, alvorens hem er uit te schuiven. :sunglasses:

2 likes

Prima voor de portemonnee, maar erg kut vanuit een perspectief op “the right to repair” en het milieu.

De shittification of everything is real, mensen. Maar we hoeven het niet toe te juichen.

2 likes

Absoluut een punt. Maar koop dan ook geen Milanese band voor €4-8 op Ali Express.

Denk dat dat een zwaardere milieu belasting is dan het nadien repareren. :wink:

Reparabel zijn is ook een consideratie voor andere quick release bracelets. Ik weet niet of ik een “serieuze” bracelet met quick release voor me zie. Zo moet ik ook nog maar eens zien hoe lang de Santos het vol gaat houden, want ik vermoed dat die aansluiting op de kast een bitch gaat zijn als er ooit wat gebeurt.