Benaming voor dit onderdeel

Goedemorgen!

Ik was gisteren een band aan het verstellen en daarbij kwam ik onderstaand onderdeeltje tegen.

Aangezien ik te gehaast bezig was, dit onderdeeltje best klein is en ik onhandig ben. Ben ik er nu twee kwijt.

Nu wil ik, om de set compleet te houden, toch nog even twee onderdeeltjes bij kopen. Vraag is hoe noemen we dit onderdeeltje? Dat zoekt makkelijker.

Alvast bedankt

Slijtbus

2 likes

Fliepeltje toch?

Het heet collar van het pin & collar systeem.

14 likes

Kabouter pijpbom?

11 likes

Dat lijkt me de collar van een pin & collar systeem, zoals @Chlorophyl ook al aangeeft.

Zou even contact opnemen met het merk of een AD om te kijken of ze die toevallig hebben liggen.

2 likes

Kijk dat zocht ik, dank @Chlorophyl en @Mike. Ik zie, nu ik de juiste zoekterm weet, ook meerdere topics met informatie over de collar.
Dan ga ik eens bellen met een AD of ze deze hebben voor mijn Edox.

:pray:

4 likes

Hier nog zo iemand. De eerste keer dat ik een band had met dit systeem had ik die collar niet eens gezien. En merkte dat de sluiting er wel heel makkelijk terug in ging.
:flushed:

1 like

:sweat_smile:

Als ik een bracelet ga verstellen, leg ik er een krant onder.
Makkelijk als er wat weg springt.

1 like

Ik niet meer, ik werd gek van het zoeken tussen de kleine lettertjes… ik pak altijd mn groene gaming mousepad… groot genoeg, en zacht om niks te beschadigen en vooral… groen

8 likes

Nog een tip: Ik gebruik bij het terugplaatsen van het busje een sateprikker waar ik het zachtjes aan ‘spies’ zodat ik het niet uit mn vingers laat vallen :sweat_smile:

4 likes

Ben benieuwd hoe deze “uitgebeeld “ gaat worden in een cartoon :joy:

5 likes

Bedankt Stefan. Ik zit altijd te pielen. Bij Seiko zijn die collars echt verrekte klein (of mijn knuisten te grof, dat kan ook).
Volgende keer op een satéprikkertje.

2 likes

Geniaal, een sateprikker.

Dat lijkt me een stuk makkelijker dan de pincet die ik gebruikte, daarmee lanceerde ik de collar. Vandaar dat ik ze niet terug kon vinden.

1 like

Ik ben twee van die dingen kwijtgeraakt bij het op maat maken van de band van een SARB035 jaren geleden, de eerste keer omdat ik geen grip kreeg met mijn vingers en de tweede keer doordat het busje wegschoot onder de druk van een pincet. Sindsdien gebruik ik de sateprikker methode :grin:

3 likes

Stift en huls kan toch ook?

2 likes

Ik doe het in het aquarium, ik heb nog niets meegemaakt dat het water uit sprong.

:crazy_face::crazy_face:

1 like

Als kabouter kan ik bevestigen dat dit klopt.

2 likes

Dit is een collar. En het zoekt echt niet makkelijker nu je weet hoe het heet als je die kwijt bent. Dus is het meest kwijtgeraakte onderdeel. :rofl:

4 likes

:rofl: