Afgelopen dagen wat banden lopen wisselen, toch altijd een gepruts op een houten bureau.
Dat moet beter dacht ik, en nu zie ik behoorlijk wat matten van o.a. Bergeon op het net voorbij komen, maar de keuze is even te reuze.
Gewoon iets wat je in de kast legt en pakt wanneer nodig is mijn idee. A3 formaat?
Iemand gebruikerservaringen?
Ik gebruik een silicone mat om koeken in de oven te bakken : Een licht kleurig is beter om een goede zicht te hebben. Wasbaar, gemakkelijk te vinden en niet duur.
Ik gebruik een schuimen muismat. Die zijn nog aardig lastig te vinden in de bekende electronicazaken. Toen ik ernaar vroeg werd ik in eerste instantie raar aangekeken. Toch hadden ze bij de MediaMarkt nog maarliefst drie stuks op voorraad.
Werkt ideaal bij het bandenwisselen.
Snijmatje?.. “couponnetje” vinyl vloerbedekking?.. die Bergeon werkmatjes zijn er in verschillende smaken… er zijn er die eigenlijk niet meer zijn dan een “velletje plestik”… ik heb eens een “zachte” universele mat gekocht… maar dat kreng bleef niet vlak liggen… door die schuimlaag erin… dat heb ik eraf gesneden… en ik heb nu alleen de “bovenkant” van het matje op mijn werkbank liggen…
Ik kan niet een steen of een spiral op een handdoek bewerken…
Op papier glijdt het te vlug, met gummy mat zijn er golven. Dus silicon is zacht en blijft heel vlak. Maar afhankelijk van het werk heb ik ook een spiegel en cork plaat om er op te werken.
Heb een snijmat liggen, maar vroeg mij af of dat niet te hard was. Meest relaxed voel ik me denk ik bij siliconen. -grinnik- Dank allemaal voor jullie input.