vind je hem al minder mooi? ![]()
Ik voel mij genegeerd.
Als jouw bron enkel HF is, dan vooral niet kopen. HF is nogal rolex minded. Die klokjes zijn het waard om ruim boven de winkelprijs te kopen en om te mogen smeken of je alsjeblieft een paar duizend euro uit mag geven.
Seiko is ook nog wel geliefd op dit forum, maar dat mag vooral niet teveel kosten.
Dat is zeg maar de algemene consensus op dit forum. Maar als je de ‘goedkeuring’ nodig denkt te hebben van onbekenden op een forum om een paar duizend euro uit te geven aan een horloge, dan raad ik aan om het vooral niet te doen.
Mijn advies: “bij twijfel(s) niet doen”, zoals nu hier het geval is.
Dus: niet doen @Max1995, ook al is het een mooi horloge, er zit geen “chain of custody” bij …
*. (lees: geen papieren erbij, dus geen historie-bewijs is er te leveren bij doorverkoop/wederverkoop).
Ik kan kort over deze casus zijn. NIET DOEN.
Dit model zonder datum is nog mooier! Ik zou er zeker voor gaan als het mooi vindt. En met voor eventuele toekomstige verkoop zou ik mij niet al te druk maken, het duurt alleen wat langer voordat deze verkocht is. Ik heb laatst een Girard Perregaux dresser (mijn inziens nog meer niche dan deze breguet) verkocht via het grootste platform. Het duurde wel een aantal maanden, maar uiteindelijk gewoon een goede marktconforme prijs voor gekregen.
Als deze stijl voor jou is maar je wil er niet direct 7K op stukslaan, dan is een chronoswiss kairos misschien een tussenstop?
Kijk die datum dan plompverloren midden in die wijzerplaat gezaagd zijn, man. Zelfs bij een 34mm kast.
Niet voor een all-dial dresswatch. Geloof me, ik had de 5157 gepast en die is heel, heel erg groot.
Tja, het is wel waar dat “random checks” nooit random zijn.
Ik had 'm liever in geelgoud gezien, maar die 5907 is prachtig. Zo horen ze te zijn.
Die heeft zeker net zo’n lelijk datumvenster. Dat klopt.
Kortom: 5907 for the win. En geef netjes aan bij de douane wanneer je iets gekocht hebt. Als het daarmee te duur wordt: niet doen. Maar kun je het lachend doen, en vind je het een mooi horloge… Waarom niet?
@Max1995 Was je in Nederland ook al naar Breguets aan het gluren?
Zo nee, ga je spijt krijgen van een impulsaankoop.
Zo ja, ga je spijt krijgen van een tweewijzerdresswatch met datum.
Dat boeit niemand als de prijs goed is.
Luister naar die man. ![]()
Net als bij jouw HF-account dus.
Ja ja, positie datum en KS wordt veel over geschreven tegenwoordig.
Absoluut niet onterecht, voor mij kraakt dat vele - verder sterke - ontwerpen. Wat een beetje wraakroepend is, is dat het historisch gezien veel minder een punt was. Er waren gewoon meer gangwerken op maat van de gangbare kastmaten beschikbaar.
De push naar grotere kasten, deels ingezet door de Panerai gekte van een (dik) decennium terug, heeft daar weinig goed aan gedaan.
Dat gezegd zijnde, is het iets dat vooral hard stoort als je er specifiek op let. Ik vind het niet op elk horloge even storend, het hoeft op zichzelf geen automatische diskwalificatie te zijn.
Bij die Kairos stoot het me gek genoeg minder voor de borst dan bij de Breguet.
Het is geen Breguet, maar het kost ook geen Breguet…
? ![]()