Benieuwd naar jullie mening (Breguet 9067BR)

Beste forumleden,
Op het moment ben ik op vakantie in Hong Kong.
Hier is mijn oog gevallen op een prachtig Breguet horloge (een merk welke ik nog niet eerder in bezit heb gehad). Het betreft het model 9067 in rose goud (zie de foto). Het horloge komt zonder doos en papieren. Service verleden is onbekend maar hij loopt mooi op de timegrapher.
Momenteel kan ik dit horloge aanschaffen voor net geen 7 duizend euro. Uiteraard is het niet de insteek maar de kans bestaat dat ik het horloge op termijn weer zal willen verkopen (zoals dat toch bij veel horloges gaat). Nou ben ik benieuwd naar jullie mening met betrekking tot de eventuele verkoopbaarheid. Breguet is niet een extreem populair merk, rose goud is net wat anders dan geel goud en het horloge heeft een diameter van 34mm (al draagt hij groter). Tevens watch only…
Groetjes Max

5 likes

9 likes

Iedereen wil eerst weten of je hem gaat aangeven bij de douane! Dan pas kunnen we je een indicatie van de afschrijving geven.

7 likes

Reken er sowieso 1 k service kosten bij, daarbij zeg je dat Breguet niet populair is, dat vind ik kort door de bocht; tis geen moneymaker zoek dan iets anders, zonder papieren en box ? Hmm
Ps 34 mm is wel heel klein

Mooi ding. Er zijn heel wat schijnbaar nieuwe Breguets zonder doos en papieren in omloop in Azië.

Als je om meningen vraagt over dit horloge: ik zeg doen! Al zou ik zelf eerder voor een 5157 gaan:

https://www.chrono24.com/breguet/breguet-classique--id43035079.htm

Als je om advies vraagt inzake de business case achter het ontduiken van importheffingen denk ik dat je dat mogelijk beter elders kunt doen.

1 like

Dit is wel vrijdag uitspraak dit.

On topic, een sjieke horloge.

5 likes

Zeker in combinatie met dit:

:thinking:

Ik koop geen horloge al met de gedachte het weer te kunnen gaan verkopen! Verkeerde insteek!

En als je bang bent je maakt er geen winst mee, dan laat het! Het is een hobby en hobby’s kosten geld!

Importeren vanuit Hong Kong kost ook nog een „paar“ Euro! Dus geen idee wat het horloge uiteindelijk gaat kosten…. En wat je ervoor krijgt als je hem weer wilt verkopen! Maar je zoekt hier naar antwoorden die je waarschijnlijk niemand kan geven! Brequet is een mooi merk. Niet mijn smaak, maar dat is niet het punt.

Heel eenvoudig: vind jij het een mooi horloge? Ja? Kopen. Nee, dan niet. En als je je niet zeker bent, laat het! Kopen en dan weer verkopen kost in 9 vd 10 keer geld! En ik denk dit horloge is toch vrij speciaal, dus lastig te verkopen = kost geld en tijd!

Red flag…. Mocht ik een horloge kopen van buiten de EU en dat is niet via de douane gegaan, no way! Geen interesse!

1 like

Als HF je enige verkoopkanaal is, dan is er geen markt voor.

1 like

uh-oh… daar gaan we…

1 like

Als dit je droomhorloge was en het was je enige kans om het ooit te kunnen kopen dan was het misschien een ander verhaal maar ik zou dit zo niet aandurven

Niet mijn ding, vooral zonder enige papieren. Maar je kunt hem altijd in de toekomst nog omsmelten.

Jawel man… Breguet hands, Breguet numerals, Type XX etc… voor de rest wel mooi ding, maar ook niet mijn ding.

Véél groter.

Ik vind het een prachtig horloge. Zonder de datum was die bijna perfect geweest. Het hele financiële plaatje errond moet je zelf maar zien - douane, weetikveel - maar puur voor het horloge zelf? Doen. HF kan er maar mooier door worden.

Prachtig horloge :heart_eyes:

Buy the seller. Prijs lijkt ook interessant indien je deze straks weer wilt doorverkopen, echter is Breguet (helaas) minder gewild

Prijs lijkt goed.
Dozen zijn waarschijnlijk wel apart te kopen.
Qua papieren: Eens binnensteken voor een onderhoud bij Breguet.

Mooi horloge, met een niche stijl. Maar wel verkoopbaar lijkt me.

1 like