Benieuwdheid naar een belangrijk topic-thema

1. Foto’s a.u.b.
  2. Ambetant gevoel hé. Wat nu?

Zelf had ik dat gevoel ook na de aanschaf van een side grail. Intussen heeft 1 horloge het nest verlaten, en is het gevoel er nog steeds. De horlogepot is leeg, maar ik oriënteer me intussen wat op een lange termijn aankoop.
Ik wou ooit een reverso, maar blijkt toch niet super op mijn pols te liggen.

Dus laat ik mijn hoofd rustig verder dingen verzinnen. Bvlgari passeert geregeld in de gedachtengang … maar de horlogepot is toch leeg.

4 likes

Een side grail…? Er was hier ooit een lid met een hele side collection. Daar hebben we toch een beetje om moeten lachen destijds.

2 likes

Hoe noem je anders een duur horloge dat al lang op je radar staat, maar niet kan tippen aan je grail?

4 likes

Een miskoop in spe :sweat_smile:

7 likes

Een Navitimer?

Die blijft hoor. Kan gewoon niet tippen aan de ZEP, maar krijgt daarom niet minder polstijd.

1 like

Ik heb inmiddels leuke exemplaren van alle stijlen die ik hebben wil. Ik wordt niet vaak meer ‘hebberig’ als ik andere horloge op het forum zie. De drang tot aankoop van andere horloges is daarom tegenwoordig laag. Sterker nog, ik heb nu zoveel horloges die ik graag draag, zoveel horloges die om polstijd smeken dat het me dwars begint te zitten. Reden te meer om voorlopig niets meer bij te kopen of, wat ik nooit voor mogelijk heb gehouden, misschien zelfs in te krimpen.

4 likes

@Nobler, heer P.P.A. van der Meer, ik begrijp het goed, ben het tevens volkomen met u eens. - (dat het u dwars gaat zitten, vind ik jammer, evenals de krimp te willen gaan inzetten) :wink:

De tevredenheid die ik nu ervaar, heb ik altijd al willen beleven, dus ik ben gelukkig zó met mijn horlogesverzameling. :smiley:

3 likes

Een collectie is voor mij nooit “af”. De meeste horloges die ik koop zijn elke keer een stapje omhoog in afwerking, uurwerk en daarmee vaak ook prijs. Hierdoor blijven er vaak wel horloges in het kistje liggen die ik bijna niet meer draag. Toch is op gaan ruimen binnenkort :thinking:

3 likes

Is voor mij nooit af. Al zijn er wel weken dat ik geniet van 1 horloge, er komt altijd wel iets op mijn weg dat ik wil proberen. Wat voor velen moeilijk vatbaar kan zijn, is dat ik kan genieten van horloges gaande van 38 tot 6200€. En sinds 2018 verkoop ik zelden nog horloges. Ondertussen geleerd dat een duur horloge niet zorgt voor minder “onrust”.
De verzameling is opgelopen tot meer dan 90 stuks. Ik hoop ooit rust te vinden met 6 horloges, maar ik denk dat dit niet/nooit gaat lukken.

3 likes

Als de grail binnen is, is de collectie af. Punt.

3 likes

Een tudor :innocent:

3 likes

nee, die komen niet in de buurt van side grail :yum:

3 likes

Ik ben zelf ook een tijd lang rusteloos geweest, telkens horloges niet net niet alle boxen konden aftikken. ( ik zit qua budget onder de €500,- grens )
Tot ik mijn laatste NA kocht die dit wel kon. Nu liggen mijn vorige horloges in de horlogebox eigenlijk maar te liggen. Want ik ben er ook achter gekomen dat ik een slechte wisselaar ben qua dragen. Eenmaal tevreden om de pols, dan blijft die ook om de pols.

Dus ja… ik heb mijn rust nu. Wil niet zeggen dat ik niet kan genieten van ( andermans ) horloges, maar totaal geen “jeuk” om een ander horloge te kopen, die ik dan toch geen polstijd krijgt.

5 likes

Nu maak je me benieuwd! Welke alles-kunner is het geworden?

2 likes

Deze tikt voor mij alle voor mij belangrijke boxen aan.

5 likes

Bij mij is het een lichtelijke vorm van OCD, of perfectie, of een leegte op willen vullen. Als ik ergens aan begin, is het de bedoeling om de hele serie te voltooien. Plaatje 1:

Deze kocht ik vorig jaar en na wat googelen kwam ik er achter dat er nog 2 kleuren zijn van de F16628.

De witte kwam even te koop, maar werd ook vrij snel weer uit de verkoop gehaald. Verder kom ik ze nergens tegen, dus dit is voor mij een reden om de zwarte volgend jaar ook te verkopen. ( niet hier, TL1 enzo)

Een andere serie heeft meer potentie:

Zoals u kunt zien, zijn er nog 3 vakjes leeg en deze zijn gereserveerd voor onderstaande horloges:
images.jpeg 914aa99860f25aa7d5c5c8bec57d4f36

Momenteel staat er een rode te koop in de UK die niet naar het buitenland verkocht gaat worden. De gele ben ik ook al 2 eerder tegen gekomen, maar door een financieel gebrek heb ik die toen even moeten laten schieten. Maar de box zal hoe dan ook vol worden.

2 maanden terug ben ik gestopt met roken en heb ik van het bespaarde geld een bloedmooie Tissot Seastar gekocht. Hier zijn ook meerdere kleurtjes van, dus ik breid het allemaal langzaam uit :slight_smile:

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar een andere invalshoek leek me gepast :slight_smile:

5 likes

Zeer mooie festina’s :wink:

3 likes

Na de aankoop van mijn Oris Artix GT ben ik eigenlijk best wel tot rust gekomen.
Is het een grail watch? Nee, niet bepaald, voor mij een beetje, voor velen zeker niet.
Maar deze heeft alles wat ik mooi vind aan een horloge.

Chronograph, subdials, iets speciaals (de manier waarop de seconden op 9 worden weergegeven), Tachymeter (die ik nooit gebruik, maar wel mooi vind), sportief, duister (zwart op zwart).

Ik wilde altijd een Tag Heuer Carrera, maar kon me niet direct in de prijs vinden detijds, en deze Oris komt daar qua vormgeving en uiterlijk heeeel erg dichtbij, maar toch net even anders, en wel voor mij betaalbaar (of laat ik zeggen, verdedigbare uitgave :slight_smile: ).

Sindsdien is de wil om steeds anders, nieuwer, duurder te gaan (had vroeger een heel verlanglijstje) tot de holy grail is bereikt wel een beetje weggeëbd.

Zo heb ik dit jaar wel een nieuw horloge gekocht, omdat ik nog een maanfase mistte in mijn collectie, maar ben ik niet naar iets van een paar duizend euro gegaan, maar iets meer dan € 500,00, dat was genoeg voor wat ik wilde. Oh ja, en met kers vorig jaar een Swatch x Omega, achteraf geen idee waarom, eigenlijk een beetje spijt van (terwijl de Omega Moonwatch eigenlijk wel mijn grail watch is… of was…)

Dat gezegd hebbende, als ik ooit nog een duurder horloge zou kopen, zou het de Breitling Super Ocean Heritage zijn, gewoon omdat ik het één van de mooiste horloges vind die voor mij bereikbaar is. Maar dan houd het denk ik echt wel op met dure horloges.

Zal ik dan helemaal geen horloges meer kopen? Jawel, maar het hoeft niet altijd € 1.000 + te zijn.

Misschien is het omdat ik wat ouder ben geworden sinds ik echt met horloges startte.

6 likes

Dank je :slight_smile: als ze op de markt komen, ben ik er ook steeds als de kippen bij :slight_smile: binted, ebay en marktplaats worden elke dag gecontroleerd!

3 likes

Ik vind dat je hier niet beter kon uitleggen wat een horloge voor iedereen moet doen. Maakt niet uit wat een ander denkt, complimenten zijn leuk maar het belangrijkste is wat jij erbij voelt :wink:

5 likes