Na de aankoop van mijn Oris Artix GT ben ik eigenlijk best wel tot rust gekomen.
Is het een grail watch? Nee, niet bepaald, voor mij een beetje, voor velen zeker niet.
Maar deze heeft alles wat ik mooi vind aan een horloge.
Chronograph, subdials, iets speciaals (de manier waarop de seconden op 9 worden weergegeven), Tachymeter (die ik nooit gebruik, maar wel mooi vind), sportief, duister (zwart op zwart).
Ik wilde altijd een Tag Heuer Carrera, maar kon me niet direct in de prijs vinden detijds, en deze Oris komt daar qua vormgeving en uiterlijk heeeel erg dichtbij, maar toch net even anders, en wel voor mij betaalbaar (of laat ik zeggen, verdedigbare uitgave
).
Sindsdien is de wil om steeds anders, nieuwer, duurder te gaan (had vroeger een heel verlanglijstje) tot de holy grail is bereikt wel een beetje weggeëbd.
Zo heb ik dit jaar wel een nieuw horloge gekocht, omdat ik nog een maanfase mistte in mijn collectie, maar ben ik niet naar iets van een paar duizend euro gegaan, maar iets meer dan € 500,00, dat was genoeg voor wat ik wilde. Oh ja, en met kers vorig jaar een Swatch x Omega, achteraf geen idee waarom, eigenlijk een beetje spijt van (terwijl de Omega Moonwatch eigenlijk wel mijn grail watch is… of was…)
Dat gezegd hebbende, als ik ooit nog een duurder horloge zou kopen, zou het de Breitling Super Ocean Heritage zijn, gewoon omdat ik het één van de mooiste horloges vind die voor mij bereikbaar is. Maar dan houd het denk ik echt wel op met dure horloges.
Zal ik dan helemaal geen horloges meer kopen? Jawel, maar het hoeft niet altijd € 1.000 + te zijn.
Misschien is het omdat ik wat ouder ben geworden sinds ik echt met horloges startte.